PERSONLIGE TANKER + SVAR PÅ HATKOMMENTAR

💭 Jeg har fått skikkelig mye motivasjon rundt trening den siste tiden og jeg er nødt til å si at jeg er stolt over meg selv som endelig har begynt å få de resultatene jeg ønsker. Kroppen min har vært i forandring hele livet og i periodevis har den ikke vært der jeg ønsker at den skal være.. jeg har trent i disse periodene, men alltid falt tilbake til å slutte med treningen og spise dritt igjen. Nå er det ikke slik lenger fordi trening og kosthold har blitt en stor del av hverdagen min. Jeg er sååå stolt jeg!!

💭 Akkurat nå er jeg veldig glad for at jeg turte å dele dette innlegget med dere. Det er ikke det at jeg er redd for å åpne meg og snakke om følelser man “helst” ikke skal snakke om i dag. Det er sjeldent noen sier at de faktisk er sjalu, lei seg, sint også videre fordi vi som mennesker ønsker å framstå på best mulig måte.. jeg syns det er så dumt og vi er jo skapt med et mye bredere spekter av følelser en det vi går rundt og viser. Jeg har mistet kontrollen over meg selv den siste uken og det har ikke vært lett, likevel tror jeg det er bra å være åpen om det slik det ikke blir like “tabu” å snakke om. Jeg er ikke perfekt og det er ikke du, vennen din eller noen andre heller. Forresten, jeg vil takke dere for all støtten jeg har fått, dere betyr veldig mye for meg.

💭 Mange lurer fortsatt på hvordan det går med økonomien etter at jeg sa i fra om at jeg har brukt over hundre tusen kroner på tull.. det jeg kan si nå er at det går veldig bra med økonomien og det føles så sinnssykt deilig å få spart opp alle punktene jeg har budsjettet mitt. Når pengene på kontoen stiger blir også jeg glad.. det er jo ett steg nærmere drømmen min om å kjøpe en ny bil og leilighet.

💭 Jeg føler meg så heldig som har verdens beste kjæreste, virkelig. Det føles bare så sinnssykt å skrive det fordi jeg vet at mange kommer til å tenke at jeg overdriver, men det er ikke det som er sannheten, den er at han er faktisk det og jeg føler meg som et unntak da det finnes mange drittsekker der ute. Er det ikke rart hvor glad man kan bli i et annet menneske? Jeg er jo livredd for å miste han. ❤️

💭 Jeg fikk denne kommentaren Jeg syns du er rett og slett en elendig dårlig datter, fordi du er aldri der for moren din. Helt siden moren din har fått kreft har du bare festet og brydd deg kun om deg selv. Helt grusomt å se på. Du fyller opp livet ditt med dine egne lyster og behov. Men du er aldri der for moren din. Din mor kan dø snart. Og du har brukt hele tiden bare på deg selv. Du er en i…t!” for et par dager siden og etter å ha lest det der får jeg direkte vondt av hvor ekle noen mennesker kan være mot andre. Er jeg en elendig datter fordi jeg ikke viser på bloggen eller generelt i offentligheten de gangene jeg er sammen med mammaen min da? Jeg er der for henne, men det føles godt å ikke vise det til en hver tid. Og hvorfor skal ikke jeg få lov til å gjør ting som gjør meg også bra i denne perioden bare fordi hun er syk? Det høres egoistisk ut, men det er ikke det. DET ER LIVET og slik er det. Jeg syns faktisk synd på de som må gå oppi syke familiemedlemmer til enhver tid og til hvert sekund og som “ikke kan” eller “ikke for lov” til å gjøre noe eget som gjør mennesket glad i den perioden. Vi er så forskjellige, men jeg tror det er viktig at man faktisk lever livet videre også, men at man er der for den syke, bruker tid på personen og elsker den uansett. Jeg er ikke stygg mot mamma, eller frekk som ikke er med henne hver dag bare fordi hun har blitt syk. Jeg tror hun hadde følt seg verre, om ikke enda sykere dersom jeg skulle ha hengt som en klegg på henne og “sørget” for å få “nok tid” før hun dør. Hun har kreft. Ja, en alvorlig kreft, men jeg kan ikke tenke at hun dør snart fordi det er det ingen som har sakt eller noe vi har fått påvist. Sykdommen er der og hun har det jo bra akkurat nå. Jeg kan dø før henne for den saks skyld.

💭 Det nærmer seg første innlevering på skolen (allerede!!) og jeg merker at jeg blir mer og mer nervøs. Heldigvis vet jeg at dersom jeg skal få det til er jeg nødt til å lese mye på egenhånd, dra i alle forelesningene og gjøre oppgaver jevnlig. Jeg må forbedre meg til timene, det er da jeg tror man får det til. Har dere noen tips til hvordan man kan studere bra og få gode resultater? Skriv dem gjerne i kommentarfeltet, jeg er nysgjerrig og kan dele dette i et eget innlegg om dere ønsker.

7 kommentarer
    1. Så glad på dine veine av at du og henrik har funnet hverandre<3

      PS: når legger dere ut en ny video?

      Love u

    2. Det du sier om din mor og sykdommen: AMEN!!! Min mamma har også kreft, det er tungt for alle rundt. I starten var jeg ikke ute av døra nesten, og de gangene jeg var det hadde jeg konstant dårlig samvittighet. Men for hva? Dessverre får man ikke gjort noe med det, annet enn å stille opp og være der. Noe jeg ser at du gjør. Når jeg vente meg litt mer til det så dro jeg oftere ut med venner, og det har jeg hatt så sykt godt av. Dette er kjempetøft for alle, men av og til må man bare gjøre noe annet og få litt andre impulser. Selvfølgelig skal man være der for den som er syk, men man må faktisk gjøre noe for seg selv også innimellom! Tror ikke at de som ikke står midt oppi det skjønner det. Jeg elsker mamma, og hun vet det, selv om jeg reiser på fest en gang iblant!

    3. Hvorfor skal du kjøpe leilighet når Henrik har hus og dere bor der sammen? Hvorfor ikke heller kjøpe deg inn i hans leilighet? Dere trenger vel ikke to leiligheter

    4. Jeg synes du er heilt fantastisk ♥️ stå på, skriv om følelser og de du føler for. Det er tungt å være pårørende, og for den som må leve med kreft, eller frykt for om kreften kommer tilbake eller ikke… De kan jeg og skrive under på. De lyser kjærlighet i deres familie.. Goe klem

    5. Heia fine gode Ingrid.
      Hadde folket vist hadde de bare holdt kjeft.
      Den tunge tiden dere er i nå kan ingen forstå.
      Å gå ut slik som de skriver er jo absurd.
      Deres din og din mors kjærlighet kan ingen ta fra dere ❤

      Så spennende og høre dine ønsker om framtiden. Det er så mange som ikke har noe mål og da blir det vanskeligere. Masse lykke til. Håper vi møtes snart igjen. Gleder meg å følge deg videre.
      Klem fra Bente

    6. Selv er jeg sykepleierstudent, men jeg vet akkurat hvordan du har det med innleveringer og eksamen. Mine beste tips er å se på eksempeloppgaver om hvordan oppgaven er bygd opp. Skriv etter retningslinjer (hvordan overskrifter skal se ut, skriftstørrelser osv)… Sitt både før og etter forelesning og skriv gode notater som du kan ha liggende til eksamen, så slipper du begynne med de på nytt rett før den tid kommer (da har man ofte dårlig tid). Det er lurt å følge med på hva du skal kunne til eksamen, så du ikke skriver 30 sider om noe som ikke er relevant (ups, gått i den fella..)

      Ellers til eksamen er jeg veldig glad i å lage tankekart. Jeg velger ut 2-3 temaer jeg skal fokusere på for hver dag. Setter meg 100% inn i de, leser nøye i gjennom, og setter meg deretter ned og lager tankekart for å se hva jeg husker. Sånn sitter jeg en hel dag før jeg tar fatt på nye temaer dagen etter

      Masse lykke til med studier! Dette klarer du med glans <3

    7. Dette blir litt egoistisk for å rvære ærlg si sånt plutselig pga du får hat meld alle gjør vell det men det er å takle dem på best måte ikke skrive om hele live til sin mors sykdom det er bare en jævla unnskyldning du kommer med begynn å skev om deg selv og dine problemer hvis din mor hadde lest derre om seg selv hadde hun snudd seg i dørå pga svikter og informasjonmestringwr begynn med deg selv ikke legg din syke stakkarslig ligge mor ligge å lese dette om seg selv av sin egen datter ejf blir flau på hennes vegne

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg