EN VOND NATT

Hei fine lesere. Vel, akkurat nå sitter jeg for meg selv og prøver å skrive en del innlegg klar til dere nettopp fordi jeg får besøk av noen som betyr veldig mye for meg til helgen og da vil jeg bruke mest mulig tid der. Øynene mine holder på å lukke seg og med få antall timer søvn skal jeg i det minste prøve å få ut noe til dere. Jeg kan jo starte med å si at jeg har det bra. Livet mitt er bra og det er slik jeg ønsker å ha det i 99% av tilfellene. Er det lov å si? Jeg er lykkelig og kunne ikke bedt om et bedre liv om dagen, likevel er det 1% som klarer å snike seg inn i følelsene mine og ødelegge de resterende 99%. Noen ganger er jeg redd for å si at jeg er lykkelig da veldig mange sier at “man aldri blir det”. Jeg mener at man aldri blir perfekt som menneske, derfor skal jeg akseptere at noen mener at man aldri blir lykkelig, men jeg er det som sagt i nesten alle tilfeller. De følelsene jeg har ovenfor ting er noe jeg aldri har opplevd så sterkt før og det er det som gjør meg lykkelig.

Jeg er student og henger med i skolens fag, selv om det er vanskelig og krever tid, jeg har en jobb som er fantastisk og som gjør at jeg kan betale regninger. Jeg har verdens beste kjæreste og det er jeg overbevist om (virkelig). Jeg har gode venner og en fantastisk familie. Jeg får trent hver eneste dag fordi jeg vil og gidder å sette av tid til det for å nå målene mine. Jeg er lykkelig. Det er i hvert fall konklusjonen her.

.. det vet jeg, men hvordan kan den ene prosenten ødelegge meg så mye? Det er så jævlig frustrerende og vondt.. så vondt at jeg har lyst til å skrike så mye at stemmen min ikke orker mer, gråte til jeg er tom for tårer og rett og slett bare være alene i et mørkt rom. Den frustrasjonen jeg sitter med i kroppen min er helt forferdelig og den kommer aldri til å gå bort. Frustrasjonen min henger over det som har med kreft og redsel å gjøre. Hvorfor fikk det næreste og kjæreste jeg har i livet mitt en så forferdelig sykdom? En dødelig sykdom? En sykdom skal forandre livet til alle? OG en sykdom som gjør at man går med høye skuldrer og uutholdelige smerter hver eneste dag? HVORFOR? Det er noe jeg aldri kommer til å få svar på og jeg er heller ikke alene om det. Det også er frustrerende.

I natt fortalte jeg alt til Henrik, jeg lot alle følelsene komme ut og det er fordi jeg har det vondt. Bare på grunn av den ene prosenten der så har jeg det så jævlig vondt. Jeg er livredd for å være helt ærlig og noen ganger presser tårene så hardt på og smertene i hjertet gjør så vondt at jeg sprekker. I disse situasjonene er det redselen for at hun skal dø, redselen for at hun ikke er der i mine høydepunkter i livet som knuser meg. Det gjør så vondt og jeg klarer ikke å kontrollere de forferdelige følelsene jeg ikke burde ha.. det kan godt hende jeg dør i morgen, hvem vet? Likevel er det så forferdelig skummelt. Man får en “dom”, en dom alle mennesker har fordi alle skal dø en dag, men dommen blir mer realistisk og man føler at man får en tikkende klokke inntil hode som tikker ned med tiden vi har igjen.

Heldigvis har jeg mennesker rundt meg som er der og som støtter meg. I natt hadde jeg det ikke bra og jeg opplevde å sprekke som jeg nevnte over. Dette skjer kanskje en gang i uken, men veldig ofte for meg selv. Da jeg bodde hjemme for noen måneder siden gråt jeg meg selv i søvn hver eneste natt og nå er det litt bedre, men ikke godt nok. Det å sprekke skal dere vite er helt greit og helt normalt, vi er bare mennesker med følelser. Det er bare så frustrerende og det er en følelse jeg ikke ønsker å måtte ha. Mange forteller meg at denne frustrasjonen kommer til å gå over, men det gjør den ikke, det vet jeg. For når dette er over, kommer det en ny frustrasjon rundt samme situasjon og slik fortsetter det i det uendelige. 

Såå, slik har jeg det nå og det føles utrolig godt å få det ut.

19 kommentarer
    1. Jeg syns du er rett og slett en elendig dårlig datter, fordi du er aldri der for moren din. Helt siden moren din har fått kreft har du bare festet og brydd deg kun om deg selv. Helt grusomt å se på. Du fyller opp livet ditt med dine egne lyster og behov. Men du er aldri der for moren din. Din mor kan dø snart. Og du har brukt hele tiden bare på deg selv. Du er en i…t!

      1. Hva faen er det du sier!?? Greit nok at du åpenbart er blandt de som lever for å ramme andre, men enkelte ting må det da kunne gå an å holde seg for god til å gå løs på, el!? Herregud, jeg er så pinlig berørt på dine vegne at det gjør fysisk vondt

      2. Du vet vel ikke hvor mye hun er med moren sin eller hvordan deres forhold er og heller ikke nøyaktig hva som foregår i hennes liv? Det er lett å kun dele det som er morsomt og lett i livet og derfor deler hun kanskje mer av festing og skole f.eks akkurat nå, men det betyr jo ikke at hun er en dårlig datter? Selvom hun har en blogg og er en offentlig person betyr jo ikke det at du har 100% innsikt i hennes liv? Skjønner rett og slett ikke hvordan du har det godt med deg selv ved å blande deg på denne måten og skrive sånne ting til et annet menneske. Ingrid og moren hennes løser denne forferdelige situasjonen på deres måte og at du klikker deg inn kun for å gjøre vondt verre gjør deg til en i…t. Leserne hennes er heldige som får et innblikk i hennes tanker og hverdag rundt kreft og hennes mor.

      3. Unnskyld meg…men hvilken stein var det du kom opp under fra? Synes du skal ta en lang og grundig kikk i nærmeste speil, virkelig studere ditt eget speilbilde og kjenne etter på om du er stolt av den du ser, om du er stolt av den personen der som så brutalt og med intensjon går inn for å såre et menneske på den mest groteske måten. Hvem er det du tror du er som påberoper deg retten til å kritisere og dømme noe du slettes ikke vet noe om?! Du spyr ut påstander uten noen rot i virkeligheten og du bør virkelig skamme deg!
        Ingrid er en fantastisk datter! En datter som støtter og følger opp sin mor på en beundringsverdig måte…. Hver eneste dag. Og ja…. Jeg snakker om fakta for jeg VET!!!!
        Ingrid er et sant forbilde, både som datter, menneske og ikke minst kvinne….. Deg derimot kan man ikke si det samme om….. Skam deg!

      4. Silje Hansen: Hva er det du sier??? Du har tydeligvis IKKE fått med deg alle innleggene til Ingrid!!! Hun har värt og er myyye sammen med moren sin! Skam deg for å komme med slike spydigheter!!!

        Ingrid: du er en god datter, fy sören! Klem! <3

      5. SJOKKERT!! Sjokkert! Og du er et forferdelig menneske uten noen form for empati og medmenneskelighet! Jeg er flau på dine vegne «silje Hansen». Får grøssninger inni meg. Du er Ren ondskap! Nei fysj og ÆSJ! For et begredelig menneske du er! Håper dine nærmeste finner ut av hvilket menneske du er innerst inne! Æsj!

      6. Hold kjeft! Du synker så jævlig lavt! 😱 Hva vet vi hva hun gjør utenom bloggen?? Du har tydeligvis ikke barn og er ganske umoden. Og får du kjæreste noen gang så stakker stakker han. En mors kjærlighet for barne sitt er ubeskrivelig, og jeg er sikker på at det eneste moren til Ingrid ønsker før hun dør, er å se sin egen datter lykkelig, glad, nyte dette livet som vi er heldige å leve. Ingrid tar godt vare på moren sin det er ingen tvil om det ❤️❤️❤️

        Hadde jeg truffet deg Silje i virkeligheten hadde jeg kjørt over deg med bilen og trukket ut alle tennene dine!

        Du er god Ingrid ❤️

      7. du bør virkelig ta å tenke gjennom hva du skrive på nettet og heller skrive ting som du selv hadde turt å fortalt vedkommende ansikt til ansikt. Tenk å ha det så vondt med seg selv at en kan skrive noe så grusomt om en annen person man ikke en gang kjenner. Greit Ingrid er en offentlig person men det betyr ikke at du vet alt om hun for det?. Håper inderlig du sletter kommentaren din og tenker gjennom hvordan du er som et menneske,for min oppfatning av deg akkurat nå er mye verre enn hva du tenker om Ingrid. Voks opp!
        Du er sterk Ingrid, vet akkurat hvordan situasjon du er i siden min far slet selv med kreft. Det er en jævlig periode, hvor det er ekstra viktig å ta vare på seg selv og de rundt seg. Du og din mamma er veldig sterke!! Stå på videre begge to❤️

      8. Uff, dette var ingen hyggelig kommentar å lese. Det er greit at du har dine meninger, men det å uttale deg om hvor mye tid meg og mamma bruker sammen og hvordan jeg er som menneske gjennom å tro at du kjenner meg blir for dumt. Hun var her for to dager siden, men jeg er god nok som bruker tiden på henne og som ikke MÅ blogge og jobbe om det når hun er her eller motsatt.

      9. Faen som feiler deg? Du har ingen idé hva Ingrid gjør utenfor bloggen, du er faen med syk i hodet som tørr å skrive noe sånt… psykopat drittkjerring.

        Mvh Hellstrøm

    2. Dette var utrolig vondt å lese, får så utrolig vondt av deg, kan relatere til mye av det du skriver. Å leve med at noen i familien er alvorlig syk er noe av det verste, beundrer virkelig hvordan du klarer å takle skole osv! Du er ei rå dame som virker utrolige sterk! Heier på deg

    3. For et sterkt innlegg, Ingrid! Veldig trist å lese at du har det sånn, men du skal vite du er fantastisk og så utrolig sterk. Sender deg en stor klem.

    4. Du er et fantastisk menneske og datter Ingrid!!! Jeg kjenner ikke deg,men dine foreldre,og vet hvor mye du er der for dem og din mor. Du er sterk og unik som deler dine følelser og frustrasjoner. Som faktisk kan være til hjelp for andre. Jeg har selv hatt en datter som fikk kreft år gammel,og jeg vet hvordan både åpenheten og trangen for å dele kan vær en god terapi. Å det er en prosess du skal igjennom som kun du skal bestemme over hvordan å hva måte du ønsker å få en best mulig hverdag på. Denne damen/jenta som kaster stein skal du bare aldri bry deg om,hun et ikke et godt medmenneske,og eier ikke sympati. Sikkert og full av missunnelse for den flotte du er, hvor langt du har komt i livet,hvor mye du har opplevd av gode ting,men og har hun dessverre null innsikt i alt som er utenfor. Noen må dessverre bare trø på andre for å heve seg selv. Men de og hun biter sin egen hale! Jeg håper hun kan være voksen beklage seg. Så vær den du er,og tillat deg dine følelser og frustrasjoner gode du. Jeg heier på deg,dere og din mor. Klem ♥️

    5. Det er så fint det er flere som står sammen med deg her på kommentarfeltet, Ingrid ❤️
      En riktig så ekkel kommentar og kjenner det setter sinnet i kok. Min mor døde av kreft, og jeg var der hele tiden for henne, men tenker mye på jeg kunne vært der ennå mer, og det sårer å lese sånn meningsløs kommentar for en som ikke vet bedre!

      Ingrid! Veldig trist å få en slik kommentar. Du gir moren din masse kjærlighet og bruker tid på henne. Du er ung, studerer og alt må ikke stoppes opp. Moren din kommer å besøker deg også, samt du besøker henne så er kjempebra.
      Det er godt å høre du har fine mennesker rundt deg og det hjelper masse når man ikke har det så godt! Masse lykke til og stor klem ❤️

    6. Det innlegge hva vondt lese Ingrid tøft lese , hva tøft sist gang lese da du skrev den ene episoden du hva på Sykehuset du fikk vite mer om kreften og medisiner osv ,til din kjære mor ,,💔💔💔Det vanskelig se din kjære ikke det bra ikke kan hjelpe , men e vieldig godt du har Henrik som kan holde rundt deg dag og Natt ❤️❤️❤️❤️ Det tøft live e vanskelig men utrolig godt , du flink og veldig god Rolle til Ungdomen som trenger en som deg ❤️❤️❤️Hilsen en Dame på 33 som digger deg .. fra Bergen 😉 og andre som mener noe ant e ikke orklige føler får de ser leser bare det vill høre ,burde fnlove føle deg vist di skal komme med dritt!! Da miste mange fin innlegge du lger inn , foksmpel handle liste tips , mat budskjet osv mye ant kos du skrive om fot oss Kvinner 💜🙏🏽🙏🏽

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg