FUCK CANCER & DÅRLIGE NYHETER

Reklame | NELLY

TOPP BIK BOK | BUKSE HER

Hei igjen dere.. jeg har en litt trist nyhet å komme med til dere igjen. Jeg vet ikke om dere fikk med dere dette innlegget hvor mammas kropp/immunforsvar ikke var i stand til å ta i mot en ny runde med cellegift? I hvert fall, vi måtte vente noen dager for å se om immunforsvaret gikk opp igjen noe det ikke gjorde, dessverre..

Det fikk sine konsekvenser og nok en skuffet mamma ble lei seg over at kroppen ikke er klar for cellegiften. Fyfader for en sterk dame altså. Hun er så vanvittig sterk og det er nesten fint å se henne gråte en gang i blant for man har faktisk lov til å være skuffet og lei seg av og til. Hun er jo så sterk hver eneste dag.. derfor er det fint å se litt tårer også når ting ikke er helt okei. Jeg merker veldig ofte at hun som mamma vil vise hvor sterk hun er.. Man må huske på at de som har fått påvist kreft ikke har det så veldig fett om dagen selv om de er flinke til å vise hvor sterke de er.

Denne gang ble faktisk ikke mamma så lei seg som det hun ble for en uke siden da legene fortalte at kroppen ikke var helt klar enda for mer cellegift. Som hun sa til meg i går “jeg var mer skuffet første gang de sa til meg at jeg ikke fikk ta cellegift – det kom som et sjokk for meg med tanke på at jeg hele tiden har vært sterk nok og kroppen har vært klar til å ta den. Denne gang er det bare dumt, men jeg fikk ikke det store sjokket som jeg fikk forrige uke”. Selv om skuffelsen er der og ønsket etter å få cellegiften også er der, er det ikke noe mer vi kan gjøre en å håpe på at kroppen bygger seg opp og gjør seg klar til enda en fight på mandag som kommer. Jeg ber til alt som finnes om at mamma får tatt cellegiften sin på mandag. Det er tungt å se henne slik og det gjør jævlig vondt å vite at de forbanna kreftcellene ikke får den giften de skal ha for å dø. 

Det er en del som lurer på hvordan jeg har det om dagen og det skal sies at jeg er svært forbanna. Jeg er dritsur og lei meg hele tiden og jeg tror hele grunnen til dette er frustrasjonen min over at hun ikke kan få cellegiften sin som dreper kreftcellene. Cellegiften er selvfølgelig en rutine og en trygghet for mamma. Det er også noe hun forbereder seg mentalt på for hver gang hun skal ta den, men det er faktisk også en trygghet for meg. Det at mamma får medisinen sin og får den hjelpen hun skal ha er viktig. Legene er utrolig flinke og det er en grunn til at de ber henne vente noen dager med en ny runde med cellegift. De vil hennes beste og de vet også at de bryter hele kroppen hennes ned og ikke minst ødelegger den dersom de gir henne cellegiften nå. Takk Gud for det, men jeg er likevel svært frustrert. Noen ganger klarer jeg ikke å beskrive hvorfor jeg er sint, det bare er der som et sår som aldri gror..

24 kommentarer
    1. Veldig sterk familie dere er Ingrid 💪🏻 Skjønner hvor frustrasjonen din kommer fra ja. Stå på å kjemp videre. Masse lykke til ❤️

    2. Hei, har du sett dokumentaren «Weed the people»? Hvis ikke anbefaler jeg deg det! En dokumentar der de gir unger med kreft cannabis og man får se hva den gjør med kreften. Det er helt sykt!!!

      Ønsker moren din masse god bedring og lykke til videre!

    3. Hei Ingrid <3 Jeg vil bare si: tusen takk for det du gjør. Jeg er skikkelig glad for at du har denne bloggen, for jeg syns helt ærlig at du har utrolig meningsfylte og ærlige innlegg. Innleggene du skriver om både positive og negative ting, virker veldig ekte. Du legger ikke en fasade på livet ditt, og forteller om ting rett fra hjerteroten, slik det faktisk er og hvordan du faktisk føler deg om dagene. Jeg elsker det!!
      Jeg får ikke samme følelsen når jeg leser f.eks Isabel sin blogg. Selvfølgelig, hun har masse gode innlegg hun og, og masse godt å komme med. Men, jeg får for en eller annen grunn en følelse av at «dette er så falskt» i de ‘mine dypeste tanker’ innleggene hennes? Jeg føler på en måte at det hun skriver ikke er hele sannheten. Det virker så pyntet. Men med deg får jeg en genuin følelse av ærlighet. Og herregud det er SÅ bra! Du er så flink, og det er så viktig å dele meningsfylte innlegg, og ikke bare masse innlegg om hva man har brukt penger på og hvor man skal reise og bla bla. Altså når man ikke har det så bra selv f.eks, så føler man seg ikke akkurat bedre av å lese hvor enkelte bloggere skal reise og hvor mye merkeklær de har kjøpt? Det er så uinteressant.

      Du virker som en super jente, og nye kjæresten din virker veldig mye bedre for deg enn din forrige. Jeg liker Erik og, han er morsom! Men Henrik virker som en kjempesøt gutt.

      Lykke til videre <3 Og ja, Bergen er en nydelig by!! Jeg er herfra og 🙂

      Klem

      1. Nå sitter jeg med tårer i øynene. For en fin kommentar. Tusen takk! Jeg er helt målløs og tom for ord. Det er helt fantastisk å få slike kommentarer som dette, men akkurat denne traff meg veldig fordi akkurat det du skriver her er målet mitt med bloggen, jeg vil ikke legge en fasade på livet, men vise hvordan det egentlig er. Noen ganger deler jeg selvfølgelig negative ting også – fordi det er en del av livet, men veldig ofte positive ting som skal få folk til å kose seg når de leser. Jeg syns du er super bra mennesker og jeg vil at du skal vite hvor mye det betyr for meg at du legger igjen en så utrolig fin kommentar til meg av alle. Tusen takk igjen, kanskje vi sees en dag <3

        1. Åå jeg ble veldig glad nå ❤️ Såå bra at du satt pris på kommentaren, og ja jeg håper vi treffes en dag! Jeg er ett år yngre enn deg, tror faktisk vi kunne blitt gode venner for en eller annen grunn haha, er så gøy at du flytter hit.

    4. Hva er dine tanker om fast fashion-industrien? Ser du har mange annonselenker til ulike billigklær i flere av innleggene dine. Hva er din holdning til miljøskadene dette bidrar med, barnearbeidet, trakasseringen og ikke minst drapene av tekstilarbeiderne som lager disse klærne du reklamerer for?

      Vil gjerne oppfordre deg og alle dine bloggkollegaer til å tenke over hvor disse billige og tilgjengelige klærne kommer fra, ettersom de blir lagd på andre menneskers bekostning. Det er klart at det er vanskelig å ta stilling til urett vi ikke ser, men det betyr ikke at den ikke eksisterer. Svært rammet er spesielt kvinner og barn, og levekårene disse menneskene opplever er ubeskrivelig. Vil oppfordre deg til å revurdere å annonsere for disse kjedene, selv om det kanskje er gode penger. Du virker som ei engasjert og oppegående kvinne, og vil absolutt anbefale deg å ta et dypdykk i hvor klærne du annonserer for kommer fra.
      I en tid hvor all verdens kunnskap ligger tilgjengelig for oss som er priviligert nok til å ha internett, er det kjempeviktig at vi tar et standpunkt i denne saken! 🙂

      1. Har hun det? Jeg følger henne ikke så jeg har ikke fått det med meg i det hele tatt, men om det er sant kan hun spare meg for det. Dobbeltmoralsk? Ja. Lurer på hvem som er pr kåt og som lyver når de først henger ut enkelte mennesker på sosiale medier for også forgude disse menneskene etterpå når muligheten byr seg. Jeg lyver svært sjeldent jeg og det vet de aller fleste som følger meg i det daglige, jeg er åpen og ærlig og alt – jeg er heller ikke slem som henger andre ut på den måten hun gjør. Det at hun nevner meg og sier det hun mener går helt fint – det skal alle få lov til, men da burde hun heller komme med noe fornuftig og konstruktivt, ikke bare tull og vas, haha. Hun der altså, så morsomt at jeg ler hver gang. Hun kjenner meg ikke lenger så hva vet hun om mitt liv utenom det hun kan lese på sosiale medier? Uff. Det er LETT for henne å si at jeg er pr-kåt som er sammen med som deltok i årets sesong av Paradise Hotel, men igjen – hun vet ikke noe om vårt forhold med mindre hun er fast leser på bloggen. Hun vet ingenting om hvordan vi møttes, hvordan vi er sammen, hva vi driver med, ingenting. Syns hun skal være forsiktig og litt hyggeligere. Hun kan kalle meg hva hun vil, men det sier vel sitt når det å kalle andre mennesker hore og stå for det i ettertid er så “mye bedre”. Helt forferdelig.

    5. Du har den mest ekte bloggen jeg noen gang har lest. Tusen takk for at du deler så ekte innlegg! Det betyr så mye for veldig mange, inkludert meg. Du er et stort forbilde for utrolig mange mennesker, og du hjelper mange gjennom hverdagen ved å være så åpen! Ønsker deg alt godt!!

    6. Så trist og høre. Det viktigste er å ha håp og man vet aldri hva forskerne finner av kurer i nærmeste fremtid❤️ Jeg kjenner en som nettopp har får påvist kreft med spredning over alt. Hun er bare 40 år og det er ingenting å gjøre. Er bare å krysse fingrene for at de finner medisin som virker snart.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg