WEED LUKT, BLIKK OG SKUMLE BESKJEDER

Nå som jeg har vært i New York i over 24 timer merker jeg at det er en del ting som har gitt sterke inntrykk på meg. Det er er jo en selvfølge når man kommer til et nytt land og en ny by (storby). Etter å ha sett New York og fått opplevd et par ting merker jeg at de aller fleste inntrykkene jeg har fått har vært svært positive, heldigvis. Det som er trist er at jeg kjenner de negative inntrykkene mye mer på kroppen, som redsel. Jeg er sjeldent redd i nye byer, men det har vært en del rare inntrykk som har satt sine spor, derfor tenkte jeg å dele mine aller første inntrykk fra New York med dere.

 

Positive inntrykk

✨ Møtt mange hyggelige mennesker. Det har hendt flere ganger at noen bare ønsker oss alt, mens andre prater med oss og snakker om alt mulig, det er så hyggelig! Her virker det også som de aller fleste er veldig høflige generelt. Om noen vil komme fordi sier de veldig ofte “unnskyld” eller bare hilser på gaten selv om man ikke kjenner hverandre.

✨ Stor og vakker by! Det er sjukt fint her. Jeg føler at jeg er i en film med gule taxier, skolebusser og svære bygninger med tv-skjermer på. Jeg kommer garantert tilbake hit.

✨ Maten er til å dø for. OMG, det er ubeskrivelig. Det første jeg la merke til var alle dunken dougnuts plasser det var i hver eneste hjørne og kvartal man kom i, haha. De er tydeligvis glad i dougnuts her.

✨ Menneskene er hjelpsomme. Vi spør av og til noen helt random om hvor vi skal og alle hjelper oss! Det er også mange som hjelper uten at vi ber om det, men som ser at vi kanskje trenger hjelp – noe som stemmer.

 

Negative inntrykk

👎🏼 Weed lukt i gatene.. sier vel alt.

👎🏼 Mye trafikk og kaos på veiene noe som ender med lang ventetid i taxiene for å komme til ulike steder.

👎🏼 Det er vondt å se alle menneskene som sliter og som bor på gaten. Man merker at det er mange mennesker som trenger hjelp der ute og som ikke får det..

👎🏼 Skumle beskjeder fra random mennesker. Med dette mener jeg det jeg skrev i et tidligere innlegg. De menneskene som sier i fra til oss om at vi må være forsiktige er snille, men det skremmer meg at jeg er dum nok til å ikke skjønne alt.

👎🏼 Mye blikk fra voksne menn.. jepp.

 

12 kommentarer

Siste innlegg