VI DRO INN TIL SYKEHUSET


Nå er det en god stund siden jeg var på sykehuset i Stavanger sist – takk Gud for det, jeg klager ikke. Jeg er evig takknemlig for de medisinene og mulighetene vi har i dag i forhold til før. Er det en ting som er helt sikker er det at medisinene utvikler seg og blir bedre med tiden! I går dro jeg og mamma til sus.. mens vi gikk i gangene fortalte jeg mamma at jeg fikk en vond følelse i magen. Det er uvirkelig for meg å tenke på at jeg har vært der i praksis i flere uker, kost meg og lært mye mens nå er det helt jævlig å være der. Jeg har ikke lyst til å gå der inne, det er bare vondt og vekker uhyggelige minner. Jeg unner alle de ansatte på sykehuset alt vel for den jobben de gjør er unik og helt fantastisk, det er bare følelsen i kroppen min som hater plassen, rett og slett. I går tok mamma CT. Det er helt vanlig og er en del av behandlingen hennes. Dette gjør de egentlig for å få en jevnlig sjekk over hva som foregår i kroppen og med cellene generelt. Det er trygt og veldig deilig å vite at de fortsatt tar vare på henne og sjekker at alt er i orden! Tusen takk for det.

23 kommentarer
    1. Vakre, sterke og gode deg ♥️. Du er så ekte, så ærlig og så vakker på innsiden som på utsiden. Mamma er heldig som har en datter som deg…. Like heldig som du er med en mamma som din ♥️. Glad i dere ♥️

    2. Kjære Ingrid,

      Tusen takk for at du deler hvordan det er å være pårørende i en situasjon som er så tøff for dere. Takk for at du setter ord på følelsene! Jeg kjenner meg så godt igjen i dine siste innlegg. Følelsene som dukker opp når den første sjokkbeskjeden om kreft kommer, så neste sjokkbeskjed om spredning. Livet blir snudd på hodet i løpetav sekunder. Hverdagslige ubetydelige bekymringer blir byttet ut med utrolig vonde og triste tanker om hvor lenge man har igjen med en av sine nærmeste.

      Jeg er selv pårørende til en som står meg nær. Hvis du trenger en som står i lignende situasjon å prate med så ta gjerne kontakt. ❤

      1. Tusen takk for fine ord, det betyr mer en det jeg klarer å beskrive her! Jeg syns det er veldig fint at innleggene treffer og at folk av og til kan kjenne seg igjen i slike ting, vi er alle bare mennesker og det er fint når vi kan dele ting og stå sammen om det <3 Tusen takk igjen.

    3. Jeg syns helt ærlig du har kastet bort så mye av verdifull tid på å være dum! Du ser så dum ut at du gjør alt for å bli likt på sosiale medier! Når du har en mor som går igjennom kreftsykdom!!! Så er du opptatt av selfies og bruke tiden din med jenter som melina! Hallo?! Den tiden kunne du brukt ved å være med moren din så går du å tilbringer med masse dumme jenter for sosiale medier! Hallo slutt å vær en fjortis!!! Voks opp! Moren din kan dø og du burde slutte å bry deg så mye om sosiale medier nå! Slutt å vær en fjortis! Bruk tiden med Moren din!

      1. Jeg bruker mye tid sammen med mamma og for hun er det veldig viktig at vi gjør ting utenom, vi skal alle leve livet selv om en person er syk. Til og med mamma farter rundt og koser seg! Jeg kan ikke legge meg ned ved siden av henne og ikke gjøre noen ting i livet fordi hun er syk. Sammen gjør vi veldig mye mer en det som vises på sosiale medier <3 Og det er slik vi liker å ha det her hjemme. Jeg skulle egentlig flytte til Oslo, men gjorde ikke det fordi jeg har lyst til å være sammen med mamma. Jeg har vært noen helger i Oslo, Bergen og en uke i Portugal siden hun ble syk, ellers har jeg vært hjemme hver eneste dag.. Husk at mamma også reiser, vi var i London sammen, hun dro til Berlin med pappa! Vi dro til Oslo sammen og det er vel det som er det viktigste? at vi har det bra?

        1. Tror ikke mamaen til Ingrid vill at hun skal legge seg ned å ikke gjøre noe fordi mammaen hennes er syk. Man ser at Ingrid elsker mammaen sin og bruker mye til på henne men oppi alt også lever ett normalt liv. Keg har selv vert i en slik situasjon dær parsjoen som var alvorlig syk bare ville at jeg skulle leve normalt men også hjelpe til å tenke på den persjoen. Du er sterk og flik Ingrid<3

    4. Du er så sterk ingrid💞bestefaren min har nylig fått samme diagnose, så jeg kjenner meg så godt igjen i innleggene dine! Det er forferdelig å se noen man er så glad i ha det så vondt. Takk for det du deler, det betyr mer en du aner at noen endelig vet hvordan jeg har det. Moren din kommer til å bli helt frisk, jeg ber for henne💞 stå på, jeg heier på dere. #fuckcancer!! Klem

    5. Det er helt sykt hva mennesker får seg til å skrive. Hvorfor skal du måtte forsvare noe så sykt, jeg har ikke ord. Alle andre oppegående personer vet at du tar godt vare på moren din og at dere gjør akkurat det som er best for dere. Ta vare på hverandre og god bedring til moren din. Dere er fine! 🙂

    6. Til alle der ute ❤️ Det er viktig å leve mens vi er her, ingen vet hva morgendagen bringer 😉vær snille med hverandre, lær og lytt til folk som vil deg vell og ikke minst gjør det som dere drømmer om og ikke vent til dere blir gamle, hvem vet hvordan helsa er da😊Ingrid er min diamant og jeg elsker henne for den hun er og jeg kunne ikke hatt en bedre datter , elsker deg herfra til evigheten er stolt av deg og det du gjør ❤️ Klem mamma

    7. Synes du er ganske så sterk som klarer å legge ut det meste med følelser og slikt rundt det som skjer med morå di. Eg vett koss det e med kreft siden hadde det selv ifjor, men viktigste som du gjør e at du gjør ditt utenom med å være med morå di. Forsett med å vær positiv og er ganske sikker på alt forsetter å gå bra framover. Du er ganske ærlig med det meste og det e ein ting eg like godt du gjør hilsen ein som e like gammel som deg fra Stavanger også😃😍

    8. Skjønner ikke hvorfor en som deg som tydeligvis ikke har medfølelse åpner bare munnen og sier det du vil? Syns det er veldig fint at Ingrid er åpnet om dette…du burde lære av det og siden du ikke er en del av noe som skjer i livet hennes, så burde du ikke bare åpne munnen din og si hva du vil. Og noe annet hvem har gitt deg retten til å dømme og bare si det du vil ? Du har ikke lov til å gjøre det, det der er ikke å si det du mener men å være spydig. Så jeg syns at du burde slutte å være en fjortis og passe på det du sier.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg