UKENS OPPDATERING AV KROPPEN MIN

Først og fremt har jeg lovet dere å oppdatere dere på treningsfronten. Dette innebærer at jeg oppdaterer dere om hva jeg handler inn av mat i uken, hva jeg spiser til de ulike måltidene og hva jeg trener. Noen ting deler jeg mer en andre og dersom dere ønsker mer av alt burde dere følge meg på Instagram fordi det er det jeg deler det meste hverdagslige som da er det jeg spiser og slike ting. Jeg heter: Ingridaguiluz på Instagram dersom dere ønsker å søke meg opp der. 

På rett over en måned har kroppen min forandret seg mye. Jeg spiser sunt, men også dritt, jeg trener hardt hver dag fordi jeg orker å sette av tid til det og fordi jeg har lyst på fremgang og resultater. I et håp om at andre skal få motivasjon deler jeg dette, likevel er det skummelt fordi det handler om kropp. Jeg er ikke redd for ordet, men jeg er redd for konsekvensene av det å dele ting som handler om kropp og helse. Uansett hva man deler er det feil og det kjenner jeg at jeg irriterer meg sinnsykt mye over. Jeg deler dette fordi jeg får spørsmål om trening og kosthold daglig i innboksen også deler jeg det fordi det er en så stor del av livet mitt. Jeg håper at jeg kan motivere og komme med tips, men ikke skape et slags press rundt det at man må trene og slikt. Vet dere at jeg er ekstremt opptatt av at man skal være fornøyd med kroppen vår? Mange sier at man skal være fornøyd slik den er, mens jeg mener at det man selv velger å gjøre med kroppen vår er opp til hver enkel så lenge man er fornøyd, trives i kroppen vår og stråler i den. Jeg kunne ha snakka om dette i en evighet, men det er ikke det som er poenget her.

Det jeg vil at dere skal vite er at jeg gjør dette for min egen del, fordi jeg har et mål og en stor viljestyrke til å bli mer trent en det jeg er nå. Det betyr ikke at du ønsker det samme, men om du gjør det så kan du kanskje lære noe eller få motivasjon gjennom meg! Jeg er ingen ekspert og slik noen veldig ofte gjør (altså rette på meg og sukkertips i maten) er helt greit. Det er dritbra fordi da lærer jeg også noe. Jeg deler i hvert fall hverdagen min og den er basert på trening og kosthold. Akkurat nå tar jeg 100kg i knebøy maks, og jobber stadig oppover for å kunne ta mer og gjerne ta igjen Henrik på kiloene, haha. Det er gøy og virkelig en hobby for min del. Vet dere? Et annet mål og en drøm jeg har hatt i mange år er å kunne ta pull ups basert på min egen kroppsvekt og tro meg, snart er jeg der!

Målet mitt er ikke å bli tynn fordi det er ikke slik jeg føler meg komfortabel i det hele tatt. Jeg føler meg heller ikke komfortabel de gangene jeg ikke trener, bare spiser dritt mat og legger på meg, nettopp fordi det gir meg lite energi og det er ikke slik jeg vil at livet mitt skal være. Drømmen min er å få en kropp jeg føler meg komfortabel i og som gjør at jeg kan sprudle rundt i bikini eller helt kliss naken for den saks skyld og bare kunne stråle av glede. Dette er virkelig noe jeg nærmer meg og jeg kjenner jeg smiler allerede nå når jeg skriver dette, fordi dette er min drøm, og jeg jobber hardt for det.

På treningsfronten går det også veldig bra, jeg øker i kiloene på øvelsene og blir bare sterkere og sterkere. I tillegg springer jeg annen hver dag intervaller/langdistanse for å brenne bort fettet slik at musklene skal komme frem og huden bli strammere. De dagene jeg ikke springer trener jeg mage og slik fortsetter det! Det er ikke det at jeg bare springer på en tredemølle, jeg springer meg i hjel og gråter mens jeg føler at jeg kaste opp, igjen fordi jeg digger det.. haha.

Noen sier nok noe dritt om dette også, men det er slik jeg er og slik jeg elsker å ha det. De gangene jeg ikke føler at kroppen er sliten etter trening, ja de gangene der føles ikke så bra for min del, jeg elsker å yte maks på trening og faktisk gi alt, noe som også sitter igjen i meg etter at jeg satset fotball og håndball da jeg var yngre. Jeg vil bli flink og vil nå målet mitt. Maten min er så som så, jeg har blogget om det i ny og ne. Jeg spiser sunt til nesten hvert måltid, men dersom jeg vet at det er helg kjøper jeg med glede chips, sjokolade og mye mer drit, bare fordi jeg vil. Ikke bare i helgene for dersom jeg skal spise noe usunt i ukedagene spiser jeg sunt resten av dagen og et måltid usunt, skjønner dere? Det kan jo ødelegge treningen min og resultatene mine, men jeg skal ikke stille i bikinifitness heller. Om resultatene kommer etter en måned, to måneder, et halvt år, okei? Så koser jeg meg da og spiser slik jeg vil, mens jeg får resultater.

Mange lurer på hvor jeg finner motivasjonen til å trene så mye med tanke på at jeg har blitt 100% student, driver bloggen 100% og skal få tid til hverdagslige ting + skolearbeid utenom. Jo, her kommer det et eget innlegg.. men man finner motivasjon i forskjellige ting og når man først finner det tror jeg at det er mye lettere å komme seg på trening, trene og få de resultatene man ønsker.


Bilde til venstre er slik jeg ser ut i dag, mens bilde til høyre er slik kroppen min så ut 20.juli i år(!!). Dette er min forandring på rett over en måned og jeg er kjempestolt over meg selv. Ikke fordi jeg har gått ned i vekt fordi det har jeg ikke, men fordi jeg har blitt strammere i huden og fått mer muskler en det jeg hadde tidligere. Så til de som lurer er altså vekten min den samme, og jeg sier det igjen, vekt har ikke noe å bety, etter min mening. Noen er lave, noen er høye, noen er tynne, noen har former, mens andre ikke.. det er så mange forskjellige kropper der ute og alt er fint så lenge man trives og eier sin egen kropp! Muskler veier, fett veier, bein veier, vann i kroppen veier, derfor syns jeg vekten er urelevant for dere å vite og snakke om. Finn ut hva du trives best med, er det å trene? Så gjør det! Hva stopper deg? Liker du å trene en dag i uken? Gjør det! Orker du ikke å trene? Gjør det også! Ingenting er et fasitsvar så lenge du er fornøyd med deg selv om ikke sammenligner deg med andre! Trives du med å spise hva du vil, så gjør det. Jeg tror at dersom vi bryr oss litt mer om oss selv rundt det med kropp og ikke sammenligner oss med andre, men heller bruker tid på å finne ut hva man selv trives med så kommer man langt i livet.

Jeg driter i andres kropper (på en måte), jeg vil jo at folk skal være sunne og ta vare på helsen sin, men det er ikke mitt valg. Jeg kan komme med tips og si det jeg mener så får det være opp til dere hva dere selv velger å gjøre. 👊🏽

24 kommentarer
      1. Hvilke øvelser gjør du av Magetrening?
        Hvilke øvelser gjør du aV rumpetrening?
        Kunne du også laget et nytt innlegg der du forteller hva du spiser til hvert måltid og hvor mye?
        Får sjukt trenings-inspirasjon av deg!!!!!❤️

    1. Hva trener du av mage, rumpe, og hvilke intervaller gjør du eller hvor langt løper du på langdistanse?

    2. Hvordan vet du hvor mange kalorier su skal ha i det iløpet av en dag for å bygge muskler og samtidig stramme opp/gå ned i fett%?
      Syns akkurat det er litt vanskelig!
      Trener selv, men sliter med resultater!
      Bra jobba <3

      1. Bruk appen lifesume, den skreddersyr seg etter hva du ønsker, gikk ned 10 kilo ved å spise normalt og mer enn hva jeg pleide..

        Og masse Vann!!! 🙈

    3. Wow!! Får virkelig motivasjon av bildene og at du har klart det på så kort tid! Jeg lurer også på det samme som de andre: hvilke mageøvelser gjør du? Har også fått sinnsyk motivasjon til å trene, og får enda mer motivasjon etter bildene. Selv har jeg bynt å spise ordentlig, og på bare en mnd. gikk jeg ned noen kg.

      Kanskje noen føler på presset, men man kan ikke alltid tilfredsstille alle. Uansett hva du gjør vil det alltid være noen som mener du gjør noe galt. Fortsett å stå på og gjør det du elsker, for ingenting er bedre enn det. Du har en blogg og du vil dele alt med leserne dine. Alt du gjør er å oppmuntre til en sunn livsstil, og det burde alle gjøre. Du spiser sunt, men også har dager hvor du driter i hva du spiser, og det er bra! Sunn mat og trening gjør kroppen sunn. Selv spiste jeg bare dritmat før, men etter jeg begynte å spise ordentlig kjenner jeg store forandringer i kroppen. Ikke har jeg bare mistet fett, men energien har virkelig økt.

      Kan du legge ut før- og etterbilder av hele kroppen din? Blir så motivert over bildene.
      Og et til spørsmål: har tatoveringene du har på kroppen endret seg på noen måte siden kroppen din har blitt strammere?

    4. Du skjønner ikke at dette gir et enormt press og senker andres selvbilde? Du får holde kroppen sin for deg selv og heller dele tips til sunn kost og trening i stedet for å hele tiden skulle vise frem progresjonen. Jeg sliter selv med et enormt press og anger hver gang jeg spiser noe, og dette er noe av det som øker presset ekstremt

      1. Jeg tenker at man skal få lov til å dele bilder av fremgangen sin, siden folk også spør om det. De som ikke tåler det får bare klikke seg ut tenker jeg. Ingen tvang til å verken se eller lese, så om man ikke har noe bedre å komme med så foreslår jeg at man holder seg unna. Hun skrev også det er skummelt å dele bilder pga alt det her med kroppspress, men man må få lov å dele fremgang når folk vil se det. 🙂

      2. Jeg mener hun har formulert seg i dette innlegget så utrolig bra, at det ikke burde komme kommentarer om at hun skaper press. Jeg sammenligner, vil trene, og kan noen ganger angre på det jeg spiser. Men så handler det om hvordan man lar dette påvirke oss. Av dette innlegget ble jeg ikke påvirket, fordi jeg, deg og alle andre som leser det vet hva vi klikker oss inn på! Overskrifter er «ukens oppdatering av kroppen» da er sannsynligheten for å se kropp stor, og hvis man vet at man blir påvirket så fort, burde man passe på seg selv å ikke klikke seg inn på et blogginnlegg om kropp. Jeg vil si at dette innlegget ikke kan sammenlignes med andre innlegg om kropp som kan skape press. Det er ingen rabattkoder, ingen som sier at du må trene eller hvor bra det er for deg, eller hvor fort du kan endre deg. Noe som skaller press. Det står til og med at man skal spise hva man vil, kose seg! Så gjør det, spis det du vil og kos deg! 🙂

      3. På hvilken måte senker dette andres selvbilde? Jeg deler alt som handler om trening og kosthold da.inkl fremgangen i treningen min, og dette vises utrolig godt ved bilde av kroppen min. Du må jobbe med deg selv og begynne å like kroppen din, du er du og om du sliter med å spise fordi du får dårlig samvittighet gjør du noe feil, man skal ikke ha dårlig samvittighet for å spise! Prøv heller å spis sunnere dersom du spiser godteri hver dag, jeg merker selv at jeg spiser sunt hver dag og hvert måltid omtrent, de gangene jeg da spiser vanlig og usunt forsvinner den dårlige samvittigheten! Finn ut hvilken livsstil du vil ha.

        1. Jeg trener seks dager i uken og spiser aldri junk food, brus, hvitt eller godteri, men selvbildet synker som bare det av å se hvor “fine” kropper influencere og andre personer har fordi de deler det og skal få klikk på kroppen, det er det jeg sier. Kan ha dårlig selvbilde selv med en over gjennomsnittet sunn livsstil

      4. Tror ikke det selvbildet er så bra hvis dette innlegget senker det. Trening er sunt og kjempe bra ingrid deler dette med oss. Hjelper ikke å sitte på sofaen og klage på andre sine innlegg som velger å skrive om trening, man må jobbe for alt i livet.

      5. Blir flau over slike kommentarer… om du har problemer og trigges av at folk viser resultater. Til helvette med å gå innpå slike innlegg og da;)
        Skal jo for alldel ikke lov til og legge ut noe en er stolt over, hurra for Norge og folk som tror at alle problemene deres kommer pga andre er fornøyd med seg selv eller tørr å gjøre det som skal til og dokumenterer det.

    5. Vill bara säga att jag blir super motiverad av att se hur bra det går för dig med omlagt kost och träning! Har själv precis tagit hjälp med min kost och träning för att göra en förändring och tycler att den här typen av inlägg är bra, eftersom det inte finns någon press utan bara ett alternativ till hur man kan leva och vad som funkar för dig! Ska bli kul att fortsätta följa dig. Hoppas du förstår allt även om jag skriver på svenska 😅❤️

    6. Jeg syntes det skaper mer inspirasjon og motivasjon enn kroppspress. Fordi hun formulerer seg riktig og hun viser kun resultat av hard vilje.
      Ingrid stå på, du er en av de få som som er et godt forbilde og du motiverer meg virkelig til å komme igang med trening igjen. 😁

      Å du som nevner dette med kroppspress og selvbilde. Så er det faktisk andre som skaper mer av usikkerhet blant oss mennesker enn et innlegg som handler om trening, kosthold og resultater! Vis du har så mye i mot dette, hvorfor skroller du ikke bare forbi? 🤔😊

    7. Du ser helt SMASHING ut, og du stråler av glede. Det er så godt å se! Jeg kommenterer egentlig aldri på blogger, men har fulgt deg helt siden du var med på paradise hotel. Du virker til å være en skikkelig gledespreder! Jeg har slitt med eget selvbilde og lagt på meg en del etter en kjærlighetssorg som varte i 2,5 år, som jeg nettopp er litt ferdig med, håper jeg. Det å følge med på treningsfremgangen din, og kostholdet gir så mye motivasjon til meg, håper du fortsetter med dette videre. Du er ei skikkelig flott jente <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg