UKENS MATHANDEL

Hei dere! Jeg tenkte at det var greit å kunne vise dere denne ukens mathandel midt i uken, jeg vet. Det har seg nemlig slik at vi ikke alltid handler på mandager da vi er utrolig flinke til å spise rester og nedfryste varer, derfor blir det en ukens mathandel på en torsdag.

Denne uken har vi handlet inn mye karbonadedeig i og med at det var tilbud for to pakker på Coop Extra! I tillegg til det har vi handlet inn en del kyllingfilet da det er noe vi spiser svært mye av! Vi har forresten begynt med noe nytt.. rett og slett fordi vi ikke har den største frysen her på kjøkkenet og det er å dele opp så mye kylling som vi pleier å ha til hver middag i brødposer. Altså vi porsjonerer dem? Er det et ord? Hm, jaja, vi porsjonerer dem inn i flere middager og fryser ned posene slik vi får plass i frysen og slik at det er enkelt å bare kunne hente en pose til hver middag!

Ellers denne uken ser dere nok at vi har handlet inn lite av andre ting en kjøtt.. det er fordi vi spiser svært lite tilbehør, mest grønnsaker og neste uke skjer det noe jeg gleder meg så sjukt mye til å fortelle dere! Det kommer til å gjøre hverdagen vår mye enklere + det kommer til å bli spennende og se resultatene innen trening med dette! Æææ, gleder meg, følg med, hehe.

Så, det nye vi har testet ut denne uken er cheddar osten til Coop og Aiolien til Coop, begge to smaker kjempegodt!! Aiolien er en av de beste vi har smakt ble vi enige om, så da vet dere det. Tror forresten vi betalte ca. 500kroner for dette. Ellers håper jeg dere får en fin dag!

Denne MÅ dere smake!! Det er en av de beste vi har smakt.

Elsker når det er tilbud! Lurt å hamstre inn og fryse det ned.

Dette er det jeg mener med å porsjonere?? HAHA.. skjønner dere?

Legg alle de små posene i en større pose i frysen og vipps så har du bedre plass også er det mye enklere å ta opp en pose med nøyaktig det du trenger til en middag <3

6 kommentarer
        1. Du kan bruke Aiolien til: Focaccia, som smør i en sandwich med fedd salat, brie og spekeskinke( eller valgfritt pålegg), du kan spise aiolien med burger isteden for hamburger dressing, dipp til chips osv. Du kan bruke aiolien til alt. Det er en majones med hvitløk basicly.

    1. Hei,
      Lurer bare på om du gjør noe for miljøet? Evt. hva? Og om du tenker over klimaskadene og miljøforandlingene som skjer for tiden?

    2. En genial måte å fryse ned kjøttdeig/karbonadedeig er faktisk å klemme den flat i en brødpose, slik du heller kan plassere mange oppå hverandre! Det blir jo på størrelse med løvbiff, men tar mye mindre plass🤩 Jeg gjør dette hver gang jeg handler inn, og det går faktisk mye kortere tid å få den tint🙌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg