UKENS ENKLE OG SUNNE MATHANDEL

MAT, MAT OG MER MAT

Denne ukens mathandel er endelig unnagjort og jeg kan si meg veldig fornøyd med å ikke ha handlet inn mange varer vi ikke kommer til å bruke.. for jeg er egentlig veldig god til å plukke med meg alt som frister på butikken også blir det liggende i skapet til datoen går ut. Heldigvis har jeg blitt mye flinkere på det og det som hjelper er å absolutt ikke handle mat på sulten mage, da blir det ofte veldig mye dyrere, haha!

Vårt kosthold er sunt, men vi spiser også det vi vil når det passer (som dere kan se på Instagram storyene mine i ny og ne). Vi er ikke dritstrenge, men vi prøver å jobbe hardt med treningen og kostholdet slik vi får bygget de musklene vi vil og at treningen ikke blir ødelagt på grunn av for usunn mat. Ellers liker jeg å vise hva vi har handlet slik dere kanskje får et inntrykk av hva vi spiser – noe som er ganske kjedelig og veldig lite variert.. det går mye i kjøtt, grønnsaker og bær! Det er så ufattelig mange som spør meg om hva vi spiser og da er det gøy med et lite innlegg som dette også.

Jeg syns det er vanskelig å vise dere hele spekteret av hvordan kostholdet vårs er, men vi spiser som sakt hva vi vil når vi vil, men vi liker ikke å spise usunt hele tiden, gjerne en dag i uken med kebab, pizza, godteri, mye godteri og enda mer sjokolade, altså vi trykker innpå, men prøver å holde oss slik at det ikke blir litt godteri hver eneste dag, noe jeg gjorde før. I tillegg er jeg litt lei av alt dette med vegetar, at man skal fronte en usunn livsstil, spesielt dette med å vise at man kan spise drit hver eneste dag, fordi det er absolutt ikke bra for kroppen og helsa vår! Jeg føler at veldig mange er på en trend der man skal spise vegetar og jeg er ikke helt der, jeg spiser det jeg vil, men også veldig sunt for å ta vare på diabetesen min og helsen generelt.

Denne ukens mathandel ble ikke stor og vi valgte å kjøpe inn masse proteiner (kjøtt) og mye frukt og bær som vi bruker i smoothie omtrent hver eneste dag! Ellers er det egg som vi spiser mye av. Det er ikke en spennende mathandel, men nok til å kunne vise dere hva vi spiser. Mange lurer på hvor godteriet blir av ettersom jeg sier at vi spiser det også, men det kjøper vi som regel samme dag som det frister! Da blir det ofte Bella Italia Pizza og en tur innom Meny for å handle masse digg, det er vår “rutine”, hehe.

Jeg gleder meg så mye til å smake dette! Har dere smakt det? Hva syns dere?

Se så genialt! Jeg har aldri sett denne før og syns det er helt amazing at man får ferdig kuttet og fryste avokadoer, vi spiser det en del og syns dette var kjempelurt.

7 kommentarer
    1. Kunne du begynt å dele handlevognen på mandager eller tirsdager hver uke + at vi får se hvis når dere har “cheatdays”. Er like inspirerende å se den usunne maten som den sunne, slik at vi får se deres balanse <3

    2. Den fryste avokado en er best i smhootie med mase fikse frukter og bær. Ville brukt fersk avokado til andre ting. Men til smoothie er det helt ganialt😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg