TIPS TIL Å FÅ DET BEDRE MED SEG SELV

Dette spørsmålet har jeg fått utrolig mye i det siste og da passer det seg å lage et eget innlegg om akkurat dette, viktige temaet. For jeg vet selv hvor vanskelig det kan være å ha det bra med meg selv, spesielt når ingenting føles bra nok! Alle har nok opplevd dette på ett tidspunkt og derfor håper jeg svarene mine kan være til hjelp for at du skal ha det bedre med deg selv, elske deg selv og rett og slett gi litt mer faen i hva alle andre sier, tenker og mener om deg.🤍🙏🏽

Jeg er langt ifra perfekt selv og noen ganger må jeg jobbe ekstra hardt med meg selv for å ha det bra. Dette er en prosess og et valg jeg tok for noen måneder siden, fordi jeg var lei. Lei av å sutre og klage, lei av å ikke føle meg bra nok, lei av ikke føle at jeg leverer, presterer på jobb, lei av å kjenne på press her og der, fra kropp til skole og utdanning. Listen er lang, men det jeg fant ut av var at det sitter i hode mitt og at jeg er den som kan gjøre noe med det. Ja – stygge kommentarer er der og mennesker som ikke ønsker meg vel er der, men hva så? Folk kan si og mene hva de vil om meg, men det er til syvende og sist jeg som skal ha det bra med meg selv, være så sterk i meg selv at jeg vet at de folkene som sier stygge ting eller som ikke ønsker meg vel tar feil.

Her kommer det tips til noen av de tingene jeg gjør for å føle meg bedre. Det er ikke sikkert at alle punktene hjelper deg, men det er verdt å gi dem et forsøk.

🤍 Fokuser på de tingene du liker med deg selv. Si det til deg, tenk på de tingene.

🤍 Slutt å mat hode ditt med de tingene du IKKE liker med deg selv. Alle har komplekser og det hjelper deg ikke til å føle deg bedre av å mate hode med de tingene.

🤍 Les fine quotes, quotes som motiverer, får deg til å føle deg bra.

🤍 Les bøker som f.eks «den edle kunsten i å gå faen».

🤍 Hør på podcaster som handler om jenter som heier på jenter, eller podcaster som gir deg noe form for glede eller et bedre tankesett.

🤍 Gi mennesker rundt deg fine komplimenter!! Ikke tenk, bare si det. Det får deg til å føle deg bra, men også andre.

🤍 Slutt å sammenlign deg selv med andre fordi du blir ikke den personen uansett. Og husk at den personen også sammenligner seg med andre igjen, har komplekser og har gjerne ikke det perfekte du egentlig ønsker deg, fordi det er forhåpenligvis å være glad, lykkelig.

🤍 Si fine ting til deg selv hver eneste dag som en del av rutinene dine!

🤍 Slett brukere/apper som påvirker deg negativt.

🤍 Ta avstand fra mennesker som ikke ønsker deg vel. Man merker fort når andre mennesker drar deg ned for å bygge seg selv oppover! Dette er kjempeviktig.

🤍 Finn gode måter å håndtere situasjoner på! Hvorfor sammenligner du deg med den og den personen? Hvordan kan du endre situasjonen?

🤍 Ta imot ros! Si takk og ta til deg de komplimentene du får. Ikke si «nei» eller snakk det bort.

🤍 Slutt å snakk drit om andre mennesker. Hvorfor skal man fokusere på andre og deres liv?

🤍 Finn deg en hobby som gjør deg glad, en som gjør at du kan kjenne på mestringsfølelse, være sosial med andre mennesker som liker det samme som deg eller finn en hobby alene! Bare gjør de tingene som gjør deg glad.

3 kommentarer
    1. Mye av dette er jo helt sant – men du mater ikke hodet ditt noe mindre med negative ting når du fikser negler vipper silikon og fillers heller.. 🥺

    2. Line: Tenkte på det samme! Man jobber ikke med hodet når man fikser på utseende…. Heller tvert i mot, og mye vil ha mer…. :-/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg