TING Å GJØRE I KARANTENE ELLER OM DU KJEDER DEG

Reklame | NELLY

Okeeei folkens, mange er i hjemmekarantene og jeg vet at det kan være ufattelig vanskelig å komme på ting å gjøre når man er hjemme. Noen går på veggene, mens andre elsker å slappe av innenfor fire vegger. Nå som mange er i karantene kan det faktisk være lurt å gjøre noe fornuftig også, man må ikke grave seg ned å råtne selvom man må være hjemme.. derfor kommer jeg med forskjellige tips til ting dere kan finne på nå som dere er i karantene eller genrelt sett bare kjeder dere enormt mye, haha!

 

🦋 Spille dataspill, mobilspill, playstation eller noe annet. Laste ned The Sims 4 er jo en grei ting å gjøre!

🦋 Rydde og sortere alle skapene/hyller/klesskap og diverse i huset ditt.

🦋 Male hele huset? Det er jo snart sommer og du er hjemme likevel.

🦋 Fikse småting, gjerne lister, karmer, male inne, henge opp bilder som ikke er blitt hengt opp enda.

🦋 Beise hele terrassen.

🦋 Vaske ned huset: bad, kjøkken, soverom og det som måtte være.

🦋 Trene hjemme og prøve nye øvelser.

🦋 Tøye en time hver dag og faktisk bli mykere, noe som er bra for deg når du blir eldre.

🦋 Du kan prøve ut Yoga og pilates, finnes mange YouTubevideoer du kan ta utgangspunkt i.

🦋 Du kan prøve å lære deg å shuffle, haha! Det er det også videoer på YouTube av.

🦋 Lese mye på studiene dine og blir dritflink når du kan gå på skolen igjen.

🦋 Du kan pusle, tegne eller lage kort til fremtidige bursdager.

🦋 Lage fotoalbum.

🦋 Du kan bake eller prøve ut nye oppskrifter, kanskje en oppskrift du alltid har hatt lyst til å smake og prøve å lage.

🦋 Se alle favorittseriene dine.

🦋 Lage en bucketliste og fullføre den når du kommer ut, haha!

🦋 Fikse i hagen, luke, klippe hekker og plen, rydde i uteboden og gjøre klar for en fin sommer.

🦋 Sette opp et nytt budsjett og se gjennom økonomien din.

🦋 Ommøblere hjemme.

🦋 Se på YouTubevideoer.

🦋 Vaske bilen din? Aner ikke om det er lov å gå for langt ut fra huset ditt, men.

🦋 Teste ut nye sminkelooker.

🦋 Lage en fin/koselig og god middag til den du sitter i karantene sammen med.

🦋 Se gamle filmer fra barndommen.

🦋 Harry Potter maraton der du ser alle filmene på ny. Det er dritgøy, dette gjorde vi for litt siden!

🦋 Rydd gjennom hele telefonen din, fjern apper du ikke bruker, fjern gamle bilder, gå gjennom kontaktlisten, få orden.

🦋 Søk på nettet etter ting du ønsker deg, du kan lage ønskeliste til jul, til huset ditt, til du flytter ut en gang i fremtiden, til bursdagen din eller en liste til andre!

🦋 Du kan shoppe på nettet! Nelly har blandt annet 20% rabatt på alle topper og gensere om dere klikker her.

29 kommentarer
    1. Hvordan skal dere få 300 økter i år når alle treningssenterne er stengt? Og hvordan trener dere nå?

    2. Gode tips 🤗
      Kan du filme en hjemmetreningsvideo? Vært gøy – og ikke minstinspirerende å se nå som alle treningssentrene er stengt.

    3. Men en ting jeg lurer på er hvorfor du først la ut en instastory igår om at du er i karantene. Og neste story om at du var ute og på hudpleiesalong?

      1. Jeg er og var ikke i karantene, jeg skrev feil. Det jeg mente var at vi har hjemmekarantene (på egenhånd) at vi holder oss inne for å faktisk beskytte andre og oss selv, frivillig! Det er lurt tror jeg da <3

      1. Kanskje noen kan hente for deg, så kan dem sette den på trappa ringe på og dra, så åpner du døra?😂

      2. Ta hjemme levering eller ring til der pakken blir levert og informer om at en venn eller andre henter for deg og be de legge den på trappa!😍

    4. Om du er i karantene hvorfor er ikke Henrik det da? Hva er vitsen at du er i karantene når dere har fysisk kontakt, men han likevel er på jobb og kan smitte andre om det er frykt for det? Skjønner meg ikke på det.

        1. Dum du. Du er nødt til å lese innlegget ditt, folk tar det på alvor. Og når du reiser til hudpleie og biltur, uten å fortelle at du ikke var i karantene, men satt deg selv i det for innlegg. Da ber du om det.

          1. Jeg var ikke i karantene i det hele tatt, frisk som en fisk, og beklagde meg for jeg skrev feil! <3 jeg er nok en av de flinkere til å holde meg innendørs av fri vilje for å beskytte andre!

            1. Du er jo ikke så flink til å holde deg innendørs hvis du prioriterer å dra på hudpleiesalong… Jeg har ikke vært utenfor huset (utenom tur i skogen) på over en uke frivillig, går helt fint.

    5. Kan ikke de svake og gamle bare holde seg hjemme å ha en slags «karantene» så kan vi som tåler det godt og ikke blit så syke bare ha det helt normalt enn at de skal stoppe hele Norge. Assa det e ikke farlig for de som er friske de trenger ikke å gå til legen lengre en gang.

      1. Tenk på de som er leger, sykepleiere osv. De er jo friske folk? Tenk om de hadde blitt smittet og hele avdelingen må sitte i karantene? Eller de som jobberi matbutikk, om de hadde blitt smittet. Poenget er at det fins mange friske folk der ute som er helt nødvendige for at Norge skal svive rundt i disse dager. Viss alle friske hadde gått rundt, tenk om en person som var syk men ikke visste det, smitta hele flokken? Det har ikke sykehus ol. kapasitet til heller 🤔

      2. Hva faen feiler du? Er du klar over hvor farlig dette er? Friske folk har og dødd av dette! Ta deg en bolle, håper faen du er en av de som blir skikkelig syke av dette om ikke klarer å tenke på andre enn deg selv

      3. Er friske, godt trente mennesker, som har blitt syke også. Naiv, uopplyst og lite solidarisk kommentar.

      4. Jeg er absolutt ikke enig med deg men jeg forstår godt at du kan tenke det for det er det så klart noen som gjør. Grunnen til at regjeringen velger å gø så hardt ut da er jo at det kan være mange familiemedlemmer aom kommer på besøk til disse menneskene som ikke tåler det så lett. Og det kan da være at de har fått koronavirus uten å vite om det og dermed smitter dem vidre

    6. Hva gjør du når du ikke kan fylle på vipperxtensions? Om du fortsetter å ha mye vipper vet jo alle at du fikser de svart.

      1. Fikser de svart? Jeg er sponset og jobber med reklame for det, haha, det er lovlig. Jeg lar de falle av og fyller dem på når jeg kan igjen, om ikke går jeg naturlig med mine egne, ingen problem <3

    7. Kan du fortelle eller legge ut bilde hvilken hårprodukter du bruker til det lange håret ditt?☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg