TANKER PÅ EN SØNDAGS KVELD

💭 Jeg har tenkt veldig mye den siste tiden på at det er på tide å bli kjent med mange nye mennesker her i Bergen (spesielt). Det er jo dritgøy og man trenger å ha folk rundt seg og være sosial, det har i hvert fall alltid vært viktig for meg hjemme i Stavanger og det er like viktig her. Derfor skal jeg være mer med mennesker jeg liker og tørre å henge med nye mennesker og bli bedre kjent! Med hånden på hjerte så skal jeg ærlig innrømme at det er litt skummelt, haha! Det er jo det, men det er også veldig viktig og det som regel alltid bedre en man selv tror.

💭 Okei, Henrik har bursdag neste uke og jeg er dritstressa! Dette er hans første bursdag sammen med meg og jeg vil jo selvfølgelig at han skal ha en helt amazing dag, derfor går jeg rundt å tenker på dagens hans hele tiden og planlegger i vei. Jeg kan jo ikke fortelle så mye nå, men jeg kommer til å fortelle mer etterhvert! Husk at han sniken der leser bloggen min så jeg kan dessverre ikke “spoile” noe, men jeg kan si at det blir veldig bra og at jeg gleder meg til å lage en fin dag for Henrik!

💭 Hva er det som skjer med meg når jeg drikker alkohol for tiden? Jeg føler at jeg blir helt loco i form av at jeg blir for full og gjør utrolig mye teit. Jeg har alltid hatt kontroll når jeg drikker og har alltid likt å hjelpe andre, passe på andre på fester og ha det gøy selv med å ha kontroll og ikke ligge i grøften, men det er ikke slik lengre.. jeg føler faktisk at jeg har mistet litt kontrollen og etter å ha tenkt mye frem og tilbake på hvorfor dette skjer så har jeg da kommet frem til at det må være en sammenheng med diabetesen min og det at jeg ikke fester like ofte lengre og da tåler mindre en det jeg egentlig får i meg? Er dere enig? Hm.. det er i hvert fall sykt irriterende og jeg har faktisk valgt å ikke drikke alkohol lengre – i hvert fall ikke feste hardt før jeg har kontroll igjen.

💭 Jeg må bare tipse dere om en podcast jeg hører på hveeeer eneste dag! Dere MÅ høre den om dere ikke har hørt den allerede.. Friminutt med Herman og Mikkel!! Fyfader så morsomt det er og tro meg – sitter du å jobber, gjør skole, henger opp klær, lager mat, kjører bil? Da er det perfekt å høre på podcaster og i denne er det mye humor og tulleringing, det liker jeg! <3

💭 Nå er jeg ganske så lei av at feriene jeg har lyst til å dra på og de som er bestilt blir avlyst.. jeg syns det er så dritt og jeg har veldig lyst til å reise nå innen nærmeste fremtid da det er en stor del av livet mitt og noe som gjør meg glad!! Jeg har så sjukt lyst til å reise flere steder, men det er dette her viruset da som herjer rundt.. what to do?!

💭 Vet dere hva?! Jeg har bestemt meg for å ta ny piercing i navlen!! Hahaha, jeg er så teit, men det er også så kult i perioder. Jeg er en skikkelig periodejente når det kommer til dette med piercing i navlen og noen ganger syns jeg ikke at det er noe fint i det hele tatt, mens andre ganger elsker jeg det. Så, etter en lang periode av (ca. 2år) vil jeg ha en gull ring i navlen og kommer til å ta det asap! Dere skal selvfølgelig få se resultatet og si deres mening om det, men, denne gang håper jeg den forblir i navlen lengre en et par uker.

5 kommentarer
    1. Haha, hører den podcasten! De er så gode! 😉 Hører når jeg trener noen ganger også, og nå sist fredag mens jeg tok benkpress, ble det så sykt gøy, så jeg klarte ikke få opp stanga p.g.a at jeg lo så mye! Haha! <3

    2. Alkohol og diabetes er en dårlig kombo, selv har jeg forstått at jeg må ta det roligere når det kommer til alkohol. Alkohol er i bunn og grunn sukker, så det er ikke så rart i. Det kan også tenkes at insulin produksjonen din begynner å bli nærmere null, og da skjer det ting med kroppen. fra en diabetiker til en annen så ville jeg tatt det rolig med alkohol, og ikke drikke alkohol om du har en dårlig dag, eller om blodsukkeret er for høyt. Mange erfaringer som du må gjøre deg 🙂 Les om alkohol og diabetes på diabetesforbundet sin hjemmeside, der står det meste 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg