TANKER JEG EGENTLIG IKKE TØRR Å DELE

Reklame | Nelly

Lue her / Jakke her

💭 Jeg vil ha barn. Ikke helt enda, men jeg vil jo det. Det er noen som ikke vil ha det og det er også helt greit, men jeg er en av de som sterkt ønsker meg det en dag, men det er også skummelt. Jeg kan ingenting, men kommer til å lære det, i tillegg vet jeg med meg selv at jeg ser for meg at alt går på skinner, men livet er jo ikke alltid 10 av 10 med barn i huset.. (har jeg hørt, haha). Med en gang jeg sa at jeg ønsket meg barn en gang i fremtiden her på bloggen virket det som om jeg ville bli gravid nå med en gang, slik er det ikke. Det kan for all del også hende at jeg ikke kan få barn – vi tar det av og til forgitt og forventer at det er noe vi kan sette en dato på og omtrent kjøpe det på bestilling og vipps der er man gravid. Det er ikke alltid like enkelt og jeg vet mange der ute gjerne sliter med det. Derfor har jeg vært litt redd for å si at jeg har lyst på – fordi da virker det som en selvfølge og som at jeg forventer jeg skal få det. Det gjør jeg ikke, men jeg kan heller ikke gå rundt og tro at jeg ikke kan få barn. I tillegg føler jeg veldig mange ikke tørr å innrømme at de ønsker barn i min alder.. jeg har dritlyst på barn en gang og er stolt over det.

💭 Hvorfor er det alltid slik at når jeg havner i en konflikt eller en diskusjon med noen andre offentlig kan ikke jeg få si min mening? Noen setter pris på at jeg også sier ifra at nå er det nok, mens andre takler det virkelig ikke – og trykker med ned i driter fordi jeg bare kan holde kjeft. Jeg som hele tiden var den rolige Ingrid, den som ikke hadde trengt å være med på tv fordi jeg var usynlig.. som jeg fikk med meg på jodel for ett år siden. Jeg kom jo aldri til å få det til med bloggen og sosiale medier fordi jeg ikke var noe. Jeg får aldri lov til å si ifra og de få gangene jeg gjør det gjør det ofte veldig konstruktivt og saklig selv om det ikke er godt nok. Andre kan si hva de vil om meg og jeg skal sitte og se på? Jeg som til og med har noe med saken å gjøre får ikke lov til å si noe? Er det rettferdig? Nei, så absolutt ikke. Jeg syns mange der ute burde åpne øynene sine og se de to sidene av saken. Jeg er så lei av å ikke få lov til å si mine meninger, derfor gjør jeg det og jeg er faktisk stolt over det og kommer til å stå for det, om noen ikke liker det eller ikke.

💭 Hvorfor er det slik at jeg ikke kan få lov til å mene noe uten at det neste virker som noen leter etter feil i meg. Jeg er heldigvis en jente som klarer å lese alt – da mener jeg både ros og hat. Det går sjeldent inn på meg i den grad at jeg blir såret etter påvirket til å ikke mene ting likevel. Selv om dette skjer er det utrolig trist å se hvordan noen (heldigvis få) orker å sitte og skrive dritt på nett. Er vi ikke ferdig med det snart? Deler jeg at jeg trener og spiser sunt er det noe feil med treningen eller at det ikke er sunt nok.. eller så er det litt usunt i det likevel.. altså? Da lurer jeg på hvor fasiten er? ALLE KROPPER ER FORSKJELLIGE. Noen blir oppblåst av hvete, mens andre ikke. Jeg er en av de.. og skriver jeg at jeg unngår brød får jeg kritikk fordi da er jeg ditt og datt.. NEI, jeg passer bare på at jeg har det bra helsemessig og med selvtilliten min. Dette er en blogg hvor jeg ofte får spørsmål om trening og kosthold, da svarer jeg på spørsmålene slik jeg faktisk gjør ting. Uff, jeg er bare så drittlei av mennesker som aldri kan la være. Misforstå meg riktig, jeg elsker tilbakemeldinger, men ikke slenging om det ene og det andre som går på meg som person.

💭 Mennesker som vier hele livet sitt etter å trykke andre ned er jeg også ganske lei av. For å være heeeeeelt ærlig og uten å legge noe filter på ting kan jeg si at flere av influensere i Norge trykker hverandre ned i driten for å komme høyre opp selv. Hvorfor er det ikke slik at man kan bygge hverandre sterkere og hjelpe hverandre? Det er noe jeg syns mangler her i Norge.. vet ikke hvordan det er i andre land, men her er det jo absolutt ikke lov til å skille seg ut.. man skal helst være så a4 som mulig? Tar jeg feil? Jantelov ditt og datt.. gjør man noe ikke alle andre gjør eller sier noe ikke alle andre mener får man seriøst en flom med hat og det er liksom greit? er det bedre? Det er så mye jeg ikke skjønner meg på her i Norge av og til. Uffda.

2 kommentarer
    1. Slik som snakker om barn hele tiden, så går det sikkert ikke lenge før du blir gravid. Kjør på da om du ønsker det så voldsomt 🙂 det høres ut som du har hastverk, du er 22 år bare 🙂 kunne bare ikke la være å kommentere dette.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg