STØRRE RUMPE

Hei fine! Jeg får utrolig mange spørsmål om rumpe, så la oss snakke litt om akkurat det. «Hvordan trener man rumpen?», «Jeg vil ha større rumpe»,  «Hvilke øvelser tar du?», «Hva spiser du for å få større rumpe?». Det kommer så uendelig mange spørsmål om nemlig dette, spesielt etter at jeg la ut bilde som dere ser over.

Jeg kan skjønne at folk spør, vil ha tips og gjerne vil bygge opp sin egen rumpe, eller få mer muskler for den saks skyld. Det er kult og utrolig gøy om man faktisk liker det, noe som er kjempeviktig å tenke på. Jeg har fokusert mye på rumpe og lagt ut en del bilder av den jevnlig – fordi jeg liker den, den vokser og jeg ønsker å motivere andre, men jeg ser jo at det har vært mye rumpe og mindre andre deler av kroppen, så det skal jeg bli flinkere til å dele mer av!

Trening har blitt en stor del av hverdagen min og jeg elsker når man kan blomstre i sin egen kropp! For når jeg trener så får jeg mer energi, føler meg mye bedre og jeg vet at jeg tar vare på helsen min. Fokuset mitt da jeg begynte å trene var å få en stor rumpe og flat mage som jeg vet veldig mange andre også fokuserer på, men sannheten er at det ikke er bra.. jeg har erfart selv at det ble for mye fokus på det. Det er fint å ha mål, men jeg gikk flere ganger på trening uten at det var gøy fordi jeg ville få større rumpe. Da jeg innså at dette ikke var bra valgte jeg å tenke annerledes, snu fokuset og finne gleden i trening. For noen er det å kun gå på trening og trene rumpeøvelser gøy, men jeg vil ikke ha den innstillingen, fordi det tar LANG tid å bygge rumpe og det ble et feil fokus, et fokus jeg ikke ønsker å ha i mitt eget liv.

Så, jeg begynte nylig med å sette opp en god plan over hvilke muskelgrupper jeg skulle trene i uken slik at jeg snur fokuset litt og får trent alle muskler. Selv syns jeg at en gjennomtrent kropp er mye finere og viktigere, enn kun rumpe. Jeg skal ikke legge skjul på at jeg elsker å trene rumpe nå, og at jeg liker at den vokser fordi det gjør den, men selve fokuset ligger i å trene alt, trene fordi det er gøy, trene fordi jeg skal nå målene mine og bli sterkere. Da jeg begynte å trene så mye som jeg gjør nå ville jeg kun få en mer trent kropp, mens nå vil jeg bli sterkere, løfte mer og med dette kommer også kroppens utseende. Fokuset er gleden og målene mine, ikke kroppens utseende, selv om det også betyr veldig mye for meg.🍑

Man får ikke flat mage og stor rumpe av å kun trene mindre rumpeøvelser, og springe jeg ihjel, med null mat. Man blir tynn og for at musklene skal vokse trenger man riktig type og mengde med mat!! Og selvfølgelig riktig trening.

Nå trener jeg mye, nesten hver dag, spiser meg mett og god på mye mat og trener hele kroppen jevnlig! Jeg ser MER resultater på rumpen nå, enn noen gang før. Ved å få i meg mye mat som er riktig vokser musklene og da rumpen, men jeg trener også mye knebøy og hip thrust. Så vet dere det! Magen ser forskjellig ut fra dag til dag, noen dager en den oppblåst, andre dager en dag flat, noen ganger er den mer utover osv.. det kommer an på dagsformen og hva jeg har spist. Jeg merker også at den blir flatere selv om jeg trener mye og spiser sunt, så lenge det er sunn og god mat i riktig mengde! Det er alt jeg har å si om det. Noen mener nok at dette er feil, men det er det som fungerer på meg(!!).

Jeg skal dele mye mer av øvelser og mat med tiden, men husk å finn glede i treningen, spis godt, men sunn mat, og tren riktig! Så skal du se at resultatene kommer med tiden, så lenge du er tålmodig og trener jevnlig hele tiden, ikke stopp opp eller gi opp, fordi man klarer det man vil så lenge man gir gass og kjører på. Igjen, jeg er ingen ekspert, har ikke drevet lenge med deg og jeg vet at forskjellige ting fungerer bra eller dårlig fra person til person. Jeg deler bare mine erfaringer slik dere får noen tips i hvert fall.

3 kommentarer
    1. Dette med mage synes jeg er så utrolig viktig at du påpeker! At den aldri vil være flat 24/7, selv om det er slik det gjerne ser ut i feeden på Instagram. Jeg har selv gitt meg selv mye pes for at magen min ikke er flat nok, men har innsett at det er helt naturlig at formen på den vil variere. Noen ganger er den flat, andre ganger ser jeg 4 mnd gravid ut fordi jeg har spist mat som gjør meg oppblåst.

      Ellers lurer jeg litt på hvordan du gjør det i forhold til mengde mat. Ligger du i kalorioverskudd hele tiden, eller har du perioder hvor du ligger i underskudd og har fokus på å gå ned i fettprosent? For vi alle vet jo at ved å gå i overskudd/bygge muskler, kommer det også litt fett med på kjøpet.

      Veldig spennende å følge deg! Du er en god inspirasjon!

    2. Hadde du vært villig til å prøve bein programmet til en av følgerne din? Rumpa er den største muskelen i kroppen og den med mest potensialet til å vokse, det hadde vært en morsom YouTube video

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg