SPØRSMÅL OG SVAR OM TRENING – DEL 1

Hva er din pr i squats, benk og deadlift?

– Den er 140kg i knebøy, 50kg i benk (akkurat begynt med det) og 137,5kg i deadlift.

Veier du deg?
– Ja, nå når jeg følger denne matplanen gjør jeg det fir å ha oversikt over at jeg ikke går ned i vekt i forhold til maten jeg spiser. Målet er å bygge muskler, samt gå ned i fettprosent og den balansen er vanskelig! Da må man også følge nøye med.

Hva anbefaler du å spise for å bygge muskler?
– Jeg spiser mye proteiner, rikelig med grønnsaker og karbohydrater og litt fett. Jeg anbefaler jo å spise mye og gode proteinkilder, før spiste jeg for lute og da bygde jeg heller ikke muskler på samme måte som nå.

Har du et variert kosthold eller spiser du strengt?
– Jeg spiser variert, men ikke alt til en hver tid. Jeg spiser mye grønnsaker, mer en før og sunn mat. Ting som sjokolade osv spiser jeg svært lite av, men en gang i blant under cheatmeals.

Kjenner du noen gang på kroppspress?
– Ja, klart jeg gjør, men jeg hater ikke på andre selv om. Jeg er også full forstått med at i dagens samfunn redigerer så sjukt mange mennesker kroppene sine, folk står i ulike vinkler, noen har mer muskler enn andre, noen har mer eller mindre former, dette er livet. Dette er ting jeg har akseptert og forstått at er slik, derfor har jeg det også MYE bedre med meg selv om min egen kropp, istedenfor å rette fingeren på andre, hate på andre og trykke andre ned for å få meg selv til å føle meg bedre. I motsetning til det jobber jeg beinhardt selv for hvordan jeg ønsker at min kropp skal være. Noen ting kan man ikke få gjort noe med og det er det bare til å akseptere, men de tingene vi kan gjøre noe med er det kun oss selv som velger å gjøre noe med. Om dere skjønner? Jeg har valgt å trene hardt, bygge kropp/muskler og det er noe jeg elsker. Jeg kan ikke gå rundt å sutre fordi andre ser bra ut, eller har en f.eks mer trent kropp enn meg, da må jeg jobbe med det selv, om det er noe jeg bryr meg såååå mye om. Utenom det syns jeg det er veldig viktig at man trives i egen kropp. Noen liker ikke å trene, få muskler, men så lenge de liker seg selv og føler seg bra i sin kropp så er det ingenting som er bedre enn det! Alle kropper er forskjellige og det må vi akseptere.

Hva spiser du før og etter trening?
– Før spiser jeg det måltidet jeg skal ha, alt etter når på dagen jeg trener! Ofte er det middag og da er det ofte kjøtt, ris/pasta og grønnsaker. Også spiser jeg alltid en banan og proteinshake etter trening, så venter jeg til neste måltid, ofte kvelds.

Følger du en matplan?
– Ja, og jeg elsker det!!

Syns du det er rart noen influensene reklamerer for treningsprodukter også trener de ikke ordentlig?
– Litt både og, men jeg syns det er bra også, fordi alle kan bruke treningsklær, det gjelder også folk som ikke trener fordi det er rett og slett digg å gå med! Det eneste jeg har syns er rart er når man skal late som man bruker dem, også forteller hvor gode de er å trene i uten å ha trent i dem, ellers er det jo kult at flere reklamerer for det! Treningsklær er noe jeg lever i og det er digg å bruke enten man trener eller ikke. Se for dere Cristiano Ronaldo spille fotball i en kjole😂det er det jeg ser for meg i de tilfellene.

Blir du lei deg når folk stadig vekk spør deg om hvor mye du veier?
– Nei, egentlig ikke! Jeg driter i vekt – utenom at jeg nå må veie meg for å følge med at jeg ikke går ned i vekt. Det jeg syns er dumt med det er at så mange enda bryr seg om hva andre veier, men det de ikke tenker på at er at muskler veier også, på samme måte som at fett veier, høyere mennesker kan også veie mer! Det er sååå variert, man kan ikke sammenligne seg med andre på den måten.

Veier du mer nå enn før?
– Ja, nesten 10kg, det sier mye orm at muskler veier!

Din favoritt proteinkilde?
– Kylling!

Hva er dine mål med treningen?
– Målet mitt er å bygge muskler og se hvor sterk jeg kan bli, rett og slett. Jeg får bedre selvtillit av det, og opplever en stor mestringsfølelse for hver eneste dag som går. Treningen gjør at jeg føler meg bedre og det å kunne ta dere med på denne reisen er også et mål i seg selv. Fordi jeg ønsker å vise at man kan om man virkelig vil!

Hvordan varmer du opp? Før eks. Beinøktene dine?
– Jeg løper/går hver eneste økt. Før overkroppsøktene varmer jeg opp på den øvelsen jeg skal starte økten med, bare med lettere vekter enn det jeg trener med. Samme med bein, men med bein pleier jeg også å tøye lett.

Bruker du lifesum appen?
– Ja, elsker den, den gir meg en så god oversikt over hva jeg får i meg av mat ila dagen.

Hva syns du om andre som trener som du ser gjør feil?
– Jeg syns det er bra, for å være ærlig! De er der, trener, prøver og feiler, som alle andre. Ingen er helt utlært og alle starter en plass. Jeg er helt sikker på at de som bare gjør det, og gjennomfører det, og som ikke gir opp er de som kommer lengst og som en dag har lært kjempemye nytt og bra innen trening. Det er selvfølgelig ikke bra å gjøre øvelser feil, men man lærer som sagt på veien.

Hvilken muskelgruppe syns du er gøyest å trene?
– Bein!! Elsker bein, det er min fav.

15 kommentarer
    1. Bra jobba, du er veldig inspirerende!! Og ser jo også helt smashing ut, det skal du ha. Håper du fortsetter lenge med dette, gøy å følge deg.

    2. Merker du noe forskjell i diabetesen din nå og tidligere? Altså før du begynte å trene å spise slik som nå?

    3. Kan du komme med noe tips ang. Bygge muskler/gå ned i fettprosent? Det står helt fast hos meg.. Treninga går bra, men klarer ikke oppnå riktig resultater grunnet null peiling på kosthold😩

      Stå på forresten, du er virkelig fantastisk!❤️

    4. Morsomt at du klager over lite respons på denne urtråkige bloggen din når du ikke engang gidde svare de som faktisk tar seg bryet med å stille deg spm

    5. Hvordan får du til og spille sims på MacBook? jeg har prøvd og laste ned origin, men får bare at det kun støtter windows, og jeg har MacBook.

    6. Hvordan teller du øktene dine? Teller du løping på tredemøllen som 1 økt og styrkeøkt rett etter på som økt nr 2?

    7. Hei, du er virkelig en søt jente, men du ødelegger deg selv med overforbruk av fillers i leppene.. det ser ikke bra ut nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg