SNAKKER UT OM VOLDSHENDELSEN I MOLDE

Sammen gjennom tykt og tynt, Julie. ❤️

NÅ ER DET FAEN MEG NOK. Er det mulig å være en så stor løyner? Gang på gang dukker det opp løyner og det verste er at det aldri stopper. Jeg sitter helt sjokkert her i Bergen etter å ha lest en artikkel som kom ut for en time siden i Se og Hør + Dagbladet. Dere kan lese artikkelen her og her. Det jeg har lyst til er å si min mening for en gangs skyld – spesielt angående saken og hva som faktisk skjedde på hotellrommet den natten i Molde. Jeg er drittlei av å sitte på sidelinjen og bli fortalt at jeg ikke kan si det jeg mener av andre mennesker. Jeg har meninger og følelser, jeg er for søren meg et menneske jeg også så hvorfor skal ikke jeg få lov til å si noe på de tingene jeg er involvert i? Det skjønner jeg ikke. Det er greit nok at man ikke skal dele alt offentlig, men nå det har kommet ut artikler om det sier jeg min side av saken. Er det en ting jeg ikke tolererer mer er det å sitte og se på at løyner om den hendelsen både jeg og Julie var involvert. Det er sjeldent jeg har sakt noe om alt drittet som har skjedd i livet mitt på denne måten, men jeg klarer ikke å holde det inne mer.

– Jeg ble vekket midt på natta, og lot meg provosere. Det skulle jeg ikke ha gjort, og det angrer jeg på, forteller Erik Anders Sæter (22) til Dagbladet. – hentet fra Dagbladet.

Her kan jeg bare si med en gang at vi vekket han på grunnlag av at han ville ha meg inne på rommet hans den natten. Jeg sa vi skulle komme innom etter byturen som vi i hovedsak måtte delta i på grunn av jobben vi var der for. Da blir man som oftest vekket på natten, spesielt når man har bedt om det. Julie som den gode venninnen hun er valgte hun å følge meg bort til hotellet vi alle sov på. Da vi skulle være hyggelige mot Erik å komme innom fordi han ville ha meg der. Om han ikke hadde bedt om det hadde vi heller aldri dukket opp der. Klokken var ikke mer en 01:00 da vi banket på hotellrommet som avtalt med han i en direkte samtale.

Ifølge Sæter skal han ikke ønsket å ha Grindbakken på rommet, på bakgrunn av en personlig konflikt. Dette resulterte i en opphetet diskusjon, der han til slutt havnet i et basketak med realitykollegaen. – hentet fra Dagbladet.

Da vi banket på døren slapp han begge to inn på rommet uten å si noe. Etter at vi hadde kommet inn på rommet ville han være med meg alene og slengte en kommentar til Julie om at hun ikke fikk lov til å være der inne. Da sa jeg klart og tydelig i fra at vi tar dette i morgen også går jeg og Julie å legger oss. Julie var edru og vi skulle opp tidlig. Derfor ønsket vi også å dra uten og stå inne på romme å krangle. Da vi valgte å gå ble ikke det så bra mottatt som det står i kommentaren fra Dagbladet over.

I grunnlaget for forelegget, som Sæter selv har fremlagt for Dagbladet, står det blant annet følgende:

«Fredag 22. februar 2019 cirka klokka 01.20 på Scandic Seilet hotell i Molde, dyttet han og/eller festet et kvelertak på Julie Grindbakken, hvoretter han spyttet henne i ansiktet». hentet fra Dagbladet.

Jeg har ikke ord.

Overfor Dagbladet erkjenner Sæter at han var fysisk med Grindbakken, selv om han hevder å ikke kjenne seg igjen i delen som omhandler kvelertak. Likevel valgte han altså å akseptere forelegget. hentet fra Dagbladet.

Når hun kommer ut fra rommet rødhet rundt halsen og med bildebevis burde man bare innrømme det..

– I ettertid ser jeg at jeg kanskje ikke burde ha vedtatt forelegget, men jeg gjorde det fordi jeg ønsket å bli ferdig med saken, der og da, sier han, og fortsetter: hentet fra Dagbladet.

– Jeg er veldig lei meg for det som skjedde, og har beklaget direkte til dem det gjelder, sier han. hentet fra Dagbladet.

Han valgte å akseptere forelegget, selv om han sier at han ikke kan kjenne seg igjen i delen om kvelertak? Hvorfor angrer han da i ettertid om han likevel bekrefter at han har gjort ting. Mener han da at slike handlinger er greit?

Jeg fikk en skriftlig beklagelse og det er fint nok det, men det å si at man har beklaget seg direkte til dem det gjelder stemmer ikke da Julie selv sier til meg at hun ikke har fått en eneste beklagelse på verken melding eller direkte samtale.

 

Jeg velger å blogge om dette fordi jeg vil belyse om at vold ikke er greit. Ja, alle mennesker gjør feil i livet og jeg har ingen hensikt i å henge han ut, men jeg har også en rett til å si ifra om ting som ikke er helt sant, men pyntet på, og løyet om. Dette er alt jeg har å si..

Det er begrenset hvor mye et menneske tåler. I flere situasjoner har jeg valgt å ikke henge ut noen selv om jeg har hatt lyst til det – fordi jeg blir hengt ut. DET ER IKKE GREIT og derfor er jeg veldig ærlig og direkte i dette innlegget. Når andre sier sin mening kan jeg også det.

10 kommentarer
    1. Ikke for å kritisere. Men hvorfor tok du med Julie når du visste at det hadde vært noe konflikt med dem tidligere? Han ba deg på hotellet, ikke Julie. Aldri likt Erik, og unnskylde han ikke. Men hvorfor leide ikke du egen hotell rom når du allikevel ville være med Julie? Du hadde vel råd til det? Synes det var frekt å ta med Julie på hotellet når Erik spurte deg. Kunne bare takket nei takk og spleiset på rom med Julie istedenfor mener jeg. Ikke det at det Erik gjorde var greit. Vold er aldri greit. Ville aldri takket ja til å bo på hotell rommet med min eks og ihvertfall ikke tatt med meg ei venninne som han har hatt konflikt med tidligere.

    2. Du og Julie er jo åpenbart ikke så gode venner om du «ikke visste at ex kjæresten din og bestevenninna di hadde en konflikt» assa? Du pynter hu på sannheten selv?

      1. Fikk 5 på eksamen <3 Syns du helt ærlig at man er dramaqueen når man står opp for selv og svarer på det som ble sakt i avisen etter å ha blitt utført vold mot? Det syns ikke jeg i hvert fall. Han fikk svare på sitt, hun svarte på sitt og jeg på mitt. Done finito.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg