SLIK SPISER OG TRENER JEG PÅ REISE

Når jeg er på reise får jeg ofte spørsmål om hvordan jeg gjør det med maten og treningen. Det er noe jeg kan forstå folk spør meg om ettersom jeg nesten «lever» for de to tingene om dagene. I tillegg husker jeg at jeg syns det var vanskelig å holde disse to tingene ved like når jeg var på reise og ferie tidligere.

Nå har jeg blitt så vandt til dette og vi er gode til å planlegge alt, så her har jeg faktisk noen tips med dere. Det første jeg gjør er jo selvfølgelig å alltid pakke med meg treningsklær, sko og ta med baggen min med det viktigste i.

Når jeg reiser hjem til Stavanger pleier jeg som regel uansett å bo hos mamma og pappa, nært treningssenteret jeg trente på før, så da er det veldig mye enklere.. vil jeg tro. Har jeg ikke treningssenteret nært meg må jeg finne andre løsninger som egentrening hjemme, eller å dra ut å jogge, springe. Et tips til dere er å faktisk sjekke i område dere reiser til om de har et treningssenter i nærheten og eventuelt spørre om å få trene der de dagene du er på reise, eller betale litt for det.🤍🙏🏽

Når det kommer til maten er det vanskeligst, fordi man kommer litt utav rutinene man har hjemme. Det vi pleier å gjøre er å pakke med oss mat/niste til reisene. På denne måten får vi i oss den sunne maten, men også spart mye penger. Vi pleier som regel å kjøre på reisene våre og da er det lett å skeie ut, så niste/matpakke er gullverdt. Ellers pleier jeg å handle maten jeg selv ønsker å spise på en matbutikk når jeg kommer frem.

Å være sosial og spise ute med andre er også utrolig viktig og noe jeg aldri sier nei til, men da kan man tenke seg litt om og kjøpe noe av det man ellers spiser i hverdagen slik at man ikke sklir helt ut, om man ikke skal. Jeg spiser f.eks ikke på Mc Donalds hver dag, men jeg kan unne meg det til et måltid en helg eller noe, men da er det også viktig at jeg får i meg næring ellers i de andre måltidene den dagen, slik at jeg ikke ryker helt.

Jeg håper dere skjønner hva jeg mener!🤍 Dette er utrolig vanskelig for alle, men også veldig enkelt om man bare planlegger litt i forveien!! Dette med trening og kosthold er også noe man kan. Ta seg fri fra på reise, men det er ikke noe jeg ønsker, fordi jeg skal bli enda sterkere og nå målene mine. Derfor er jeg så streng som jeg er også.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg