SLIK HAR DET GÅTT ETTER 27 ØKTER (1 MÅNED MED TRENING OG KOSTHOLD)

Fy flyte. Jeg har faktisk ikke ord og etter å ha sett gjennom litt bilder av kroppen min og innsett at øktene mine begynner å øke kraftig i antall siden nyttår har jeg lyst til å hyle av glede! Jeg er så utrolig stolt over meg selv og i dag har jeg kjent ekstra mye på det. Alle tilbakemeldingene fra dere og alle spørsmålene rundt trening og kosthold har vært sjukt populært den siste tiden og alt jeg har lyst til er å stråle av glede over hvor mye jeg har klart å mestre de målene jeg har satt og ikke minst å kunne motivere andre til å trene!😍

Jeg vet at det går mye i kropp, trening, innkjøp, penger, diabetes og kreft, gjerne kjærlighet også her på bloggen, men dere aner ikke hvor drastisk jeg har endret hverdagen min etter å ha flyttet til Bergen. Trening er noe jeg har valgt å sette av tid til å ikke minst prioritere mest i hverdagen. Det tar tid å trene ordentlig (om ikke to økter daglig) og når man da skal få i seg ordentlig med søvn, mat og jobbe utenom er det ikke tid til å finne på så mye annet gøy i hverdagen! Tidligere reiste jeg hele tiden, festet og hang med venner og andre hele tiden. Dritgøy det også og jeg savner mye av det, men akkurat nå er det viktigste for meg å ha en sunn og god kropp – slik at jeg etterhvert kan nyte mer å reise og henge med venner på fester også videre.

I år har jeg dritlyst til å vise hvem jeg er og at dere skal bli enda bedre kjent med meg! For meg har det alltid vært viktig å ha det gøy, være spontan og bruke mye tid med de jeg er glad i – dette vil jeg få mer fram etterhvert og det tror jeg det er muligheter for også! Akkurat nå er fokuset trening og sunt kosthold så får dere komme med tips om dere savner eller mangler noe her på bloggen. 

Tilbake til poenget! Jeg så at jeg i dag hadde trent 27 økter av 300 og ja – det er sjukt mange økter igjen, men fortvil ikke, jeg SKAL klare det. 27 økter høres ikke så mye ut, men nå har vi trent i en måned og det føles jævlig bra. Jeg ser store framganger og ble ganske sjokkert da det gikk opp for meg hvor mye framgang man kan ha etter “bare” 27 økter og tenk dere da hvor stor denne framgangen er etter 300 økter!!!! Halllo. Det er så sykt det og jeg gleder meg til å vise dere. Akkurat nå legger til bilder av slik jeg ser ut nå, så skal vi se igjen etter en måneds tid, woho. 

Hard jobbing belønnes og da har man også lov til å være kjempefornøyd med innsatsen og stråle!! Man skal faktisk drive med de tingene som gjør oss glad og gir man ikke opp vil man få det til (in the end).😍

Jeg ser ganske store endringer selv og elsker at jeg føler meg bedre og kommer et skritt nærmere målene mine for hver eneste økt som går. Husk at dette er etter 27 økter og ca. 1 måned med trening, nå gjenstår det 11 måneder og en avslutning på 300 økter. Da skal jeg ta bilde i samme lys, “klær” og tid (kvelden) så skal dere få se! Alt jeg gjør er å trene hardt og mye – også spise sunnere!

44 kommentarer
    1. Hei! Jeg husker dere sa at dere skulle komme med et treningsprogram, når kommer det?
      Isåfall kommer jeg i alle fall til å teste det ut, for jeg ser at dere virkelig får til trening- det gir så mye motivasjon til meg om å fortsette å jobbe på! Gleder meg til å følge med videre!

      1. Det må jobbes nøye med så det kommer til å komme ut en dag, men det skal være 100% gjennomført syns jeg! Det krever mye tid da alle er forskjellige i kroppen og har forskjellige mål. Målet mitt er å få til en drøm å lansere noe slikt til dere, men at det er tilpasset eget ønske og kropp! <3

      1. Jeg spiser faktisk oppskjært frukt, mye jordbær (når jeg finner dem på denne årstiden) ellers forskjellig frukt og strør bittelitt sukrin gold over!! Det hjelper mye mot søtsuget. Ellers lager jeg smoothie, tar en tyggis i munnen, drikker zero saft eller proteinshake faktisk (siden de smaker ofte sjokolade og slikt). Søtsuget går veldig fort over etter noen dager med mye søtsug og dersom man klarer å ikke spise så mye sukker og drit. <3

    2. Du råkjørte forbi meg i TT’en din på motorveien der ved Ikea. Du må kulean bak rattet. Vet at du har råd til å betale boten hver gang du evt blir stoppet men du er til fare for andre når du kjører altfor fort

      1. Hm, merkelig, kanskje det var Henrik som kjørte? Han er litt mer på gassen en meg. Jeg vet at jeg alltid kjører fint og faktisk nesten for tregt fordi jeg ikke kan veiene her i Bergen enda.. hehe

    3. Du er virkelig en stor motivasjon for meg! Jeg har gått rundt i alle år og vært ekstremt misfornøyd i egen kropp. Det er jeg jo førsåvidt enda. Har aldri turt å gådd i shorts og singlet på sommeren, dekker meg alltid til. Endelig har jeg fått ut foten og kjøpt meg treningskort. Har et lite problem med å trene på dagtid når det er folk der, så trener bare midt på natta.. Uansett tenker jeg jo at det er et fremskritt, og det er takket være deg og hva du har vist på både blogg, instagram og snapchat. Setter enorm stor pris på at du velger å dele treningen og poster bilder.
      Jeg lurer på om du kunne postet litt mer mat og hva dere spiser? Har sett videoen til deg og Henrik og blir mektig imponert!
      Og i videoen så drikker du noe vitamin pulver, kan du fortelle hva og hvor du finner dette?
      Håper ikke kommentaren min ble for rotete, har tenkt lenge på å kontakte deg litt på instagram, men har ikke helt turt + at jeg vil ikke kreve for mye av deg, da jeg forstår at jobben din er ganske krevende og stressende.
      Stå på videre Ingrid, du virker som en fantastisk person❤️

      1. Tusen hjertelig takk for det. Vet du at det er du absolutt ikke helt alene om og det at du velger å trene på natten kan påvirke mye av søvnen din negativt, men som du sier er det jo bedre en ingenting og virkelig et framskritt. Det jeg skulle ønske du kunne gjøre var å drite i alle andre som er på treningssenteret. De er der og trener sitt – noen er hyggelige å hjelper til eller kommer med tips, men ellers er de fleste der for å trene på egenhånd og merk mine ord; nesten alle har vært helt nye i gamet selv og vært i din og flere andre sin posisjon tidligere. Det er dritkult å ikke kunne alt, vet du hvorfor? fordi du lærer hele tiden, utvikler deg og blir enda bedre!! Jeg elsker å se alle som er på treningssenteret uansett hvordan de ser ut utseendemessig, om de er trente, ikke så trente, har de eller de klærne, svetter gjennom og er våte! Det spiller INGEN rolle. Det som er viktig er at de er på trening og faktisk gjør noe – de tar vare på helsen sin og driter i alle andre!

        Jeg blir jo rørt av deg og denne fine kommentaren, tusen takk! Men vær så snill og ikke bry deg om andre mennesker, selv om det er lettere sagt en gjort. Du er vakker slik du er og det at du har fått motivasjon og har begynt å trene er helt amazing!

        Vi kan poste mer mat ja <3 det er bare ikke så mye variasjon i maten vår, men jeg kan poste et innlegg der det står mer nøyaktig hva vi spiser av forskjellig utvalg! <3 Jeg kjøpte vitamin pulveret gjennom fitline, søk på livsstilsendring på Facebook og der finner du gruppen man kan kjøpe det gjennom <3 Aldri nøl med å spørre!! Det er kjempehyggelig og fortsett slik du er på vei, du kommer til å merke at det er godt for deg og husk at du ALDRI skal være misfornøyd med kroppen din. Hver kropp er unik på sin måte, men det er også viktig at vi tar vare på den <3

    4. Hvor er treningstøyet ditt fra? Vært fint med et innlegg ☺️ Altså, da mener jeg treningstøyet du bruker mest og som du viser på dine sosiale medier ❤️
      Fortsett å stå på! Du er en stor motivasjon.

    5. Hei! Jeg bare lurte på om du alltid får gangsperre etter hver treningsøkt? Og om du anser økten som dårlig dersom du ikke får gangsperre dagen etterpå?

    6. Hei! Jeg har også DM1 og driver meg styrketrening. Har en del utfordringer med at blodsukkeret stiger mye under treningen (det er pga utskillelsen av hormoner under trening og hormoner krever jo mer insulin, men dette vet du sikkert 🙂 ). Har du noen utfordringer med dette? Hvordan løser du i så fall dette for å ha et stabilt bs under økten? 😊

      1. Hei og så kult du spør! I utgangspunktet tar jeg sjeldent kortidsinsulin i løpet av dagen – jeg tar den faste dosen på morgenen, men spiser så lite karbohydrater og sukker + jeg tar mye vitaminer og slikt som holder mye av diabetesen i sjakk og stabilt. Jeg trener også mye og merker at mitt blodsukker kan falle litt gjennom treningen så da tar jeg alltid en banan og litt saft/juice. Det jeg gjør før en tung økt – f.eks om jeg vet at jeg skal springe raskt eller langt og/eller ha en tung beinøkt pleier jeg å spise litt ekstra karbohydrater (ofte litt fullkorn pasta/makaroni) + boozt før trening! Jeg har også alltid med meg saft i bilen og jeg skulle trenge mer sukker for å få det opp. Det at blodsukkeret ditt stiger er uvant for meg.. jeg føler ikke at mitt stiger noe særlig, hm.. Jeg tar aldri insulin før trening..

        Tusen takk for at du deler dine erfaringer <3

        1. Jeg bruker pumpe så kun hurtigvirkende, det kan jo ha noe og si. Legen har forklart at det er naturlig at de går opp ved styrke trening og så faller det under kardio. Men kroppene våre fungerer jo ulikt 😊😊 jeg kan gå fra bs på 7 til 16 under en styrkeøkt, uten at jeg har spist noe, så styrketrening er litt utfordrende på den måten 😩😩

    7. Så videoen din når du til blodsukkeret ditt før insulin , og du må huske å tørke vekk første dråpe som kommer ut etter stikket :))
      Hilsen en som jobber i helse bransjen 🙂

    8. Er det best å drikke protein drikker før eller etter trening syntes du? Eller gjør du begge deler?? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg