SÅNN SLUTTET JEG

Ja, jeg har sluttet å snuse for de som ikke visste det, så stolt over meg selv, uansett, det er utrolig mange som spør om hvordan jeg klarte å slutte og om jeg kan lage et innlegg om dette. Her kommer det et innlegg om tips til ting dere kan gjøre dersom dere ønsker å slutte. For deres egen del og helsens deres sin del håper jeg at dette innlegget hjelper dere med å slutte. Snus er ikke sunt og det er heller ikke bra for tennene. Tro meg – det føles så jævlig bra og ha sluttet.

🌱 Bare gjør det. Jeg sluttet bare og tok aldri i en snus igjen. Så enkelt kan det være.

🌱 Sett opp en dato i fremtiden og bare gjør det. Det er kun du som bestemmer og bestemmer man seg hardt og godt nok, klarer man det uansett. Alle klarer det.

🌱 Begynn med å trappe ned på snusen. Snus mindre og mindre over tid også vil det være enklere å slutte når man såvidt snuser noe mer.

🌱 Bruk niktotinfrisnus.. selv om jeg ikke anbefaler det. Det er heller ikke så bra for tennene og tannkjøttet, i tillegg koster det også penger.

🌱 Slutt å snus slik at du faktisk sparer penger!! Det burde være en god nok grunn.

🌱 Bruk tyggis. Jeg brukte tyggis under leppa og det funker, jeg lover.

🌱 Når man kjenner suget etter snus på det meste anbefaler jeg å drikke saft, iste eller juice. Bare ha noe du kan sippe på istedenfor å tenke så mye på at du vil ha snus.

🌱 Det er mye finere og ikke minst renere dersom man ikke snuser, så slutt med det. Tennene mine er mye finere og tro meg – hele munnen er renere, det merkes.

🌱 Last ned slutta appen og følg med på dagene du har holdt deg snusfri og hvor mye penger du sparer!! Dette har vært min største motivasjon gjennom det å slutte.

🌱 Finn deg en slutte-partner og bestem dere for å slutte sammen. Eventuelt lag en konkurranse om hvem som klarer det lengst og den som eventuelt taper får straff og den som vinner får premier. Jeg skal med hånden på hjerte si at jeg ikke tror dette funker. Det som kan funke er å slutte sammen med noen, men man må faktisk ha bestemt seg på egenhånd for å slutte om man SKAL få det til.

🌱 Få noen til å nekte deg å snuse. Dette funker!! Henrik kastet boksene min ut vinduer, kastet dritt oppi dem, spyttet i boksen og dette gjorde han gjerne selv om boksen var ny. Aner dere hvor frustrerende det var? JA. 100kr ut vinduet hver dag.. det går ikke. Han spurte også om han skulle slutte med det og bare la meg snuse, men jeg ville ikke det. Jeg ville han skulle irritere meg og få meg til å syns det var waste of money.. så, da gadd jeg til slutt ikke å kjøpe mer.

2 kommentarer
    1. Hvor lang tid tok det for deg å ikke kjenne suget etter snus lenger? Jeg klarte meg i 10 dager så begynte jeg igjen.. suget kom og gikk hele tiden og det var veldig frustrerende 🙁

    2. Slutte med snus? Det er utrolig vanskelig, jeg pleide å røyke, hadde faktisk røyket i mange år! Men det var enkelt å slutte med å sutte på sigarettene, jeg slutta faktisk på dagen, jeg hadde bestemt meg. Men… Jeg begynte med snus, og nå sliter jeg med å slutte, har prøvd å kutte snusen over 100 ganger, men det er totalt umulig. Et godt råd til alle som ønsker å prøve snus: IKKE gjør det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg