REDSELEN MIN ER HENRIK SITT LEKETØY

Har dere noen gang tenkt over hvor forskjellige vi er? Noen ganger elsker jeg det mens andre ganger hater jeg det. Jeg er evig takknemlig for at alle er forskjellige og med dette mener jeg da utseendemessig og personlighetsmessig.. likevel er det faktisk litt dumt av og til fordi jeg skulle veldig gjerne ha ønsket noe som andre kan eller har, og motsatt. Det er ikke det at jeg ønsker å se lik ut som noen andre, men av og til skulle jeg så veldig gjerne ha kunne gjort mye av de samme tingene som andre kan. Vi er jo som dere alle vet forskjellige.. jeg er redd for hav og sjø nettopp fordi jeg ikke har kontroll på det som er og skjer under meg, men også fordi jeg er redd for å drukne eller dø der. Dette kommer dessverre fra tidligere hendelser i livet mitt som jeg ikke kan noen ting for og som jeg skulle ønske jeg var foruten.

Uansett.. jeg er veldig sånn som menneske at jeg ikke gir opp. Skal jeg trene hardt så skal jeg det. Skal jeg dra til syden så drar jeg til syden selv om jeg vet at jeg må pine meg gjennom alle flyreisene. Det samme gjelder havet. Her er jeg nødt til å jobbe hardt og ikke gi opp selv om redselen er sjukt stor og tar som regel alltid knekken på meg. Alt jeg vil er å være fri fra min egen redsel selv om den begrenser meg i å gjøre noen ting som av og til kan være like så greit. Redselen føler jeg er med på å gjøre meg mer forsiktig og observant som menneske og ikke et menneske som ikke forstår alvoret i ting. Det liker jeg veldig godt.

Poenget er at vi er så utrolig forskjellige og når jeg ser hva andre mennesker kan som jeg ikke kan på grunn av redsel suger. Henrik elsker havet og sjøen, han hopper fra enorme høyder og tenker kanskje ikke helt klart alltid. Han er omtrent helt motsatt av meg, han burde ha vært litt mer redd for ting slik at han hadde forstått alvoret. Han kan hoppe fra 10-15m ++ fra ulike klipper uten problem. Han hopper fra 5-7m hvert fall uten problemer mens jeg sliter så mye at jeg nesten ikke tørr selv om jeg har veldig lyst. Jeg vil ikke fordi jeg vil være han eller hun eller tøffere, men jeg vil kunne det for min egen glede.

Jeg skulle så veldig gjerne ønske at jeg også fikk det til, men redselen min er for stor. Det kan godt hende jeg kommer meg over redselen og en dag klarer å like havet på samme måte som Henrik, men akkurat nå vet jeg at det kommer til å ta tid, mye tid. Redselen min er per dags dato Henrik sitt leketøy og veldig mange andre mennesker sitt også. Jeg skulle bare så gjerne vært kvitt den redselen, ARGH. Det jeg ønsker å avslutte med er at dere heller ikke må gi opp, men tørre å prøve og utfordre dere til å bli kvitt redselen. Dere som er redde for å fly – bare gjør det.

På dette bilde hopper Henrik fra ca.17 m. Klarer dere å se han? hint: han er i høyden med trærne og berget.

4 kommentarer
    1. Kan du ikke skrive eeet innlegge uten at drt omhandler henrik? Skjønner at han er en stor del av ditt liv. Men vi leser bloggen DIN fordi vi er intr i deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg