REDD FOR MEG SELV

Etter å ha drukket flere halvlitere med vann de siste dagene og fortsatt kjent på det å måtte drikke enda mer og ikke bli “mett” frustrerer meg til de grader. Forandringen fra å ikke trene noe særlig til å trene hver eneste dag omtrent gjør jo selvfølgelig noe med kroppen min, likevel er jeg ganske stresset over hele situasjonen etter å ha snakket med folk jeg kjenner.. mange sier at det ikke er normalt og at jeg burde oppsøke lege, mens andre ber meg om å slappe helt av, nettopp fordi det er vanlig dersom man trener hardt, spiser sunnere, ja, rett og slett endrer livsstilen totalt.

Legen er jo et alternativ og jeg kan dra dit, men så er det noe med det at man må bytte lege dersom man flytter.. jeg står på venteliste til en fastlege, men vet faktisk ikke mer en det. Kan jeg bare dra til en legevakt i nærheten selv uten en fastlege? For meg handler det om å finne roen og den finner jeg nok ikke før jeg har vært å fått et endelig svar hos legen.. jeg vil jo ikke gå rundt og kanskje være syk også blir hele situasjonen dobbelt så mye verre.. 

Vel, jeg får finne utav det, det er ganske viktig og jeg er redd for å drukne innvollene mine for å være helt ærlig. Det har skjedd en del mennesker og dette var faktisk ikke noe jeg visste noen ting om før jeg har scrollet meg ned gjennom google sine artikler i flere timer for å finne noe svar på “problemene” mine. Anbefales ikke, bare sånn det er sakt. Over til noe annet, akkurat nå holder jeg på med en evig lang liste og går gjennom alle punkter for at jeg skal kunne slappe av i Stockholm til helgen og nyte tilværelsen der. Det er jo en opplevelse jeg sent vil glemme og derfor er det viktig for meg å hoppe i alle avtaler før jeg finner roen. Dersom dere følger med på Instagram profilen min gjennom dagen (og kvelden) kan dere være med på å velge hva jeg skal gå med på eventet!! Det syns jeg virket som en god ide og da får dere også være med å bestemme litt. Dere finner meg ved å søke på @ingridaguiluz.

13 kommentarer
    1. Hei!
      Har du sjekket deg for diabetes? Følelsen av å alltid være sulten (sug i magen) og konstant tørst kan være et tegn på det (høyt blodsukker).

      Det har nok sin naturlige forklaring, men kan være lurt å få sjekket det opp 🙂

    2. Driver med idrett, og trener MASSE! I en periode klarte jeg ikke spise nok i forhold til treningsmengden og etter en stund gikk jeg rundt og var konstant tørst. Etterhvert fikk jeg også litt mindre matlyst, men som sagt en helt sykt tørst følelse. Hvis man får i seg for lite kan kroppen etter en stund på en måte si ifra med å være tørst istedenfor sulten, hvis d gir mening? Sjekk at du får i deg nok iløpet av dagen.

    3. Bare drikk vann, jeg drikker 3-4 liter om dagen og jeg trener ikke. Vann kan sees på som en renseprosess i kroppen. At du har lagt om kosthold og livsstil er nok grunnen for tørsten. Det behøver ikke å være noe galt. Kroppen order opp selv den, så jeg regner med at den renses og at d er derfor du er tørst.Jeg har drukket 3-4 liter de siste 10 åra. Jeg er ikke noen lege, men det funker fint for meg.

    4. Du kan bestille deg en time hos Dr. Dropin, det ligger rett ved Torgallmenningen 🙂 De er veldig flinke og tar deg seriøst. Kanskje verdt å ta turen innom sånn du får slappet av i hvert fall 🙂

    5. Du kan som student få billig og rask time hos sammen legen i Bergen. Så lenge du er medlem av sammen da. Bare ring de om morgenen, så får du som regel en hastetime. De er veldig flinke der, det ligger på vektertorget :-))

    6. Hei fine! Lurte bare på om du hadde noe cellulitter før du begynte å trene slik som du gjør nå? Og i så fall, har du merket endring på at de har blitt mindre synlige når huden har blitt strammere? 🙂

    7. få i deg salt!! Av å trene hardt svetter man ut mye salt og trenger derfor påfyll av salt for at vannet skal binde seg til kroppen! hvis ikke går bare vannet rett igjennom og man må på do hele tiden. Alt med måte selvfølgelig, litt salt men ikke mye

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg