PÅFYLL & NYE SMAKER I KJØLESKAPET VÅRT

DENNE UKENS HANDLELISTE:

1. Melk
2. Egg
3. Mozarella ost (2 for 30)
4. Ulikt kjøtt på 40% (noe fryses ned)
5. Grove pitabrød
6. Sopp
7. Salat + paprika
8. Vårløk (fantastisk godt i eggerøre)
9. Cottage Cheese
10. Nytt = Sukkerfri sjokoladepudding & sukkerfri vaniljesaus.

Nå uke betyr ny mathandel og denne gang kjøpte vi inn noe helt nytt som skal smakes med god samvittighet, nemlig sukkerfri sjokoladepudding og sukkerfri vaniljesaus, hallooooo er ikke det fantastisk?! Dette er faktisk noe jeg fikk i tips på Instagram da jeg ba dere som følger meg om å sende inn tips til en sunnere/sunn snacks og jeg vil bare si tusen hjertelig takk for alle tipsene og ja – jeg skal dele tipsene her på bloggen da det er flere som ønsker at jeg skal gjøre det. Jeg setter også utrolig stor pris på de som deler slike oppskrifter og tips med meg da jeg.. helt seriøst.. ikke kan lage mat og har null ideer til matretter.

Vi spiser fortsatt sunt, men med litt kos i blant – og dette er noe både Henrik og jeg trives svært godt med. Denne uken har vi ikke handlet så mye, men nok til at vi klarer oss ut uken sammen med de produktene vi har igjen av rester og ting som er i skapet. Matbudsjettet til de aller fleste er dyr. Veldig ofte er budsjettet på svært mange tusener av kroner i måneden og for oss to (spesielt meg) har jeg brukt flere tusen i måneden på mat tidligere. Nå er det nok og dersom jeg skal lære samt spare for min egen del har jeg bestemt meg for å ikke bruke så mye penger på mat. Det er dritvanskelig, men utrolig gøy. Nå er vi faktisk nødt til å tenke over hva vi skal handle før vi drar til butikken, samtidig som jeg er nødt til å lære meg og ikke plukke med meg alt jeg ser.. woopsi. 

Dere vet nok at jeg har et strengt budsjett da jeg ønsker å spare mest mulig, derfor handler Henrik og jeg ofte på 40% (altså kjøtt som går ut dagen etterpå) i enkelt butikker. Det er kjempesmart også slipper butikkene og kaste maten. Dette sparer oss for mange lapper og vi syns det er spennende og handle på denne måten. Uansett, her kommer denne ukens handleliste og jeg gleder meg til å smake på sjokoladepuddingen og sausen!!

Hoooooly. 😍 Dette skal nytes denne uken og grunnen til jeg kjøper inn slikt er for å ha det liggende dersom jeg blir loco av å ikke få i meg sukker med tanke på at vi spise så sunt som vi gjør. Samtidig er den til helgekos, men jeg skal ikke se bort i fra at vi handler litt ekstra helgekos når helgen nærmer seg.

Dette er min favoritt frokost til nå: Cottage cheese, sukkerfri syltetøy og banan på toppen.

12 kommentarer
    1. Håper å få se masse bilder fra fadderuken og hvordan det har vært. Er selv student, men får ikke vært med på alt på grunn av jobb

    2. En ting du kan sjekke ut, er noe som heter mattilfamilien, der er det en som lager mat ganske ofte til en billig penge, ut av matsvinn i butikker, og fått mange tips fra henne. Blit bedre på kjøkkenet etter hennes tips, og hu viser framganger på alle sine oppskrifter. Sjekk henne ut på både snapchat og instagram! Kanskje du får litt hjelp der du også

        1. Kan også å hjelpe å laste ned mattilbud appen, der får du oversikt over hva som er på tilbud på alle nærbutikker, og de bytter ut ukentlig på tilbudene de legger ut. Også går det an å høre på nærbutikkene når de pleier å sette ned varer til 40% eller mer, for de fleste har en spesiell dag i uka de gjør det ☺️

    3. Et godt tips, når det kommer til handling, er å se på enhetspris (den lille prisen som står under selve prisen på varen) Da ser man fort om f.eks stor pakning lønner seg vs. liten pakning og hva den faktiske prisforskjellen er mellom forskjellige merker, med forskjellig pakningsstørrelse. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg