NERVØS FOR MORGENDAGEN

Husker dere da jeg nevnte til dere at jeg hadde stikninger i underlivet? Vel, nå skal dere få høre. Jeg fikk jo en del kommentarer i det innlegget her om det ene og det andre, alt fra at det kunne være eggløsning før menstruasjonen, at det kan komme fordi jeg har begynt på p-piller igjen, det kan være cyster på eggstokkene.. spekulasjonene hamstret inn og jeg blir veldig stresset for å være helt ærlig. Det er ikke til å legge skjul på at jeg elsker når dere kommer med tilbakemeldinger, men denne gang ble jeg nesten litt redd (selv om det kan være realistisk).

På grunn av redselen min og det at mamma fikk eggstokk kreft i en så ung alder gjør at jeg er nødt til å sjekke meg.😢 Jeg klarer ikke å sitte her uten å vite, og det kan godt hende de sier det ikke er noe (noe jeg selvfølgelig håper), men om det da skulle ha vært noe så vil jeg finne utav det . Paranoid skal man ikke bli og jeg kunne ha lest sider opp og sider ned på hva de stikningene kan være på nett, men jeg trenger å få det sjekket! I flere generasjoner på mammas side har det vært problemer med eggstokkene, så derfor har jeg bestilt time til gynekologen i morgen og kommer til å oppdatere dere imorgen etter at jeg har vært der.

Jeg har hele tiden blitt fortalt at man burde vente med å ta celledelingsprøver, sjekke seg og det der, noe jeg kan forstå fordi eg hel prossess begynner dersom man har celledeling og det har vi jo fått med oss at kan være på grunn av at vi er befruktningsklare om jeg kan kalle det for det.. så det trenger ikke være noe alvorlig, men legene er nødt til å behandle det, har jeg hørt. Likevel er jeg nå 23 år og har gener som tilsier at kreft i eggstokkene eller cyster på eggstokkene er svært aktivt og jeg selv har hatt en vanncyste på eggstokken for bare 1,5 år siden ca. Den gang ble jeg også fortalt at jeg har en til som kan sprekke, men jeg fikk ikke vite noe mer. Da føler jeg det er på tide å sjekke hele underlivet, både livmoren og eggstokkene slik at jeg vet. Så, i morgen skal jeg sjekke meg og jeg kommer til å oppdatere dere.. kryss gjerne fingrene for meg, jeg er utrolig nervøs, men håper på at det kommer til å gå bra(!!).

8 kommentarer
    1. Her har du grunnen til at jeg er så himla i mot det aldersopphenget som råder overalt i samfunnet! Folk er så himla forskjellige, slik at f.eks en 23 åring som du har helt andre forutsetninger helsemessig enn en annen som er like gammel!
      I ditt tilfelle, betyr det at selv om det for de fleste 23 åringer godt kan være at det ikke er nødvendig å begynne å sjekke eggstokker o.l, syntes det for meg helt åpenbart at det er sykt viktig for deg i og med familiehistorien din er som den er!
      Så for guds skyld, fortsett å ta de beslutningene som føles rett for DEG, og ikke etter et tall som står skrevet i passet..
      Med det sagt, så krysser vi fingre, og går for at morgendagens test vil vise at du er 100% OK. <3

    2. Viktig å sjekke seg!
      Vanncyster er foresten helt vanlig og er noe alle befruktningsdyktige kvinner har fra tid til annen. At man finner det ved ultralyd er som regel kun en tilfeldighet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg