NÅ ER DET SERIØST NOK.

Reklame | Nelly

BUKSE HER / VESKE GUCCI / TOPP HER (35% RABATT) / HÅRBÅND H&M

Jeg har endelig fått satt meg ned, lest gjennom kommentarene i fra innlegget om at jeg elsker kroppen min – som dere kan lese her. For å si det sånn har det vært veldig mye positivt, men også mye negativt og jeg er jo ikke dum. Jeg vet at de fleste som leser ikke skriver kommentarer og de få kommentarene som kommer inn er veldig ofte fra de som bryr seg om meg og ikke minst de som faktisk blir provosert av innholdet. Poenget er at jeg svarer på kommentarene, leser alle og får med meg alt fordi jeg bryr meg. Jeg bryr meg om dere som leser bloggen, men også om de som mener at jeg gjør noe feil i form av konstruktive tilbakemeldinger. Det jeg ikke bryr meg om eller godtar er de som kommer ikke og direkte skriver stygge ting til meg. Har jeg gjort noe vondt eller sakt noe stygt for å få all den dritten? 

Jeg syns selv at jeg er flink til å se flere sider av sakene og spesielt dette her med kropp. Dette er noe jeg virkelig brenner for og elsker. Trening og kosthold har vært en del av meg siden jeg var liten og heldigvis er det fortsatt det. Det kan bli delt mye til tider, men det er fordi det er en så stor del av meg. Jeg er seriøst drittlei av at det ok å legge ut bilder når man er normal i form av at man verken trener eller ikke trener. De som ikke trener er også en hyllest for Norges befolkning, fordi? da respektere vi alle. Jeg elsker det, jeg elsker at folk generelt sett legger ut bilder av kropp, mat og diverse, samme hva det er. Respekt er viktig, men hvor faen er respekten til de som trener da? eller som har en strammere kropp? Da er man hovmodig, skaper kroppspress, er et dårlig forbilder?!?!?!? og mye mer. Hvordan i alle dager kan dette innlegget fronte meg til å være et dårlig forbilde. Jeg stiller ikke til fitness, sitter ikke hele dagene uten å trene, jeg spiser ikke junkfood hver dag, men kanskje en dag i uken, jeg har treningsfrie dager, men det er ikke greit. Da vet jeg enten ikke hva jeg snakker om eller så skaper jeg et press. JEG VISER ET “VANLIG” LIV. Jeg trener fordi vi som mennesker MÅ TA VARE PÅ KROPPEN VÅR. Om ikke kan vi få sykdommer og slikt, det vet vi gjennom forskning. Så er det dette her med mat. JEG SPISER “VANLIG”. Ja, jeg spiser sunt, men også usunt i en fin balanse. Hva er problemet med det da? Da spiser jeg plutselig for sunt og for usunt. Det har holdt på slik i lang periode nå og skal jeg liksom bare sitte her å finne meg i det? NEI. Jeg har et ønske om å hjelpe andre. De som kjenner meg vet at jeg er snill og at jeg verken er hovmodig eller spesielt på utskikk etter oppmerksomhet. Jeg syns det er ukomfortabelt selv om jeg var med på TV, og det at jeg sier jeg elsker kroppen min føles helt fantastisk og det er noe jeg ønsker at ALLE skal kunne si. 

Jeg ønsker ikke å heve meg og vise at jeg er “bedre” på noen som helst måte og jeg skjønner ikke hvor det kommer i fra da jeg beskrev tydelig alt jeg mener om kropp i dette innlegget. Så, kan vi ikke bare unne andre ting, jobbe mot våre egne mål? Det er jo da man blir glad, når man når de målene man har satt til seg selv. Om du blir sjalu av at jeg legger ut bilde av kroppen min må du selv prøve å jobbe med din egen, finn ut hva du vil, man må ikke trene for å være vel i sin egen kropp. Jeg kunne ha skrevet evig om dette, men får ikke plass. Så, kan dere som har et behov for å si dritt til meg holde dere borte og heller jobbe med de problemene dere har som å skrive dritten? Jeg skjønner ikke hvordan det kan være så vanskelig, men for all del, skyld på meg, en blogger/influenser, det er det enkleste. Og når vi blogger om ting som er bra er ikke heller det godt nok. For et samfunn..

19 kommentarer
    1. Helt enig med deg Ingrid

      Hvorfor må folk blande seg oppi din suksess av mye trening , vis de har noe vondt å si så la vær å si noe
      Stå på snuppa

      1. Folk blander seg fordi hun deler det offentlig, og det er ikke bare slik at bare de som har noe fint å si kan kommentere ting. Alle har rett å si det de mener, og trenger ikke å vær enig. Det er kanskje noe hun bør ta til seg, og gjøre noe med hvis det plager hun så mye. Det er ingenting spennende å lese her lenger

    2. Ingrid: du bør lære deg å få frem poengene og argumentasjonen din, uten å bruke fet skrift og/eller store bokstaver. Jeg forstår at dette er for å understreke, men det blir rett og slett veldig slitsomt og kan tolkes veldig barnslig og useriøst. Du er en oppegående kvinne, få frem poengene dine uten å bruke store bokstaver.

      Avsnitt er og noe jeg anbefaler deg på generelt basis, dette for å få en mer ryddig og oversiktelige struktur.

        1. Synes det er kjempe bra at du elsker kroppen din og at du legger ut bilder ukentlig, på den måten så viser du alle oss andre at hvis vi tar tak og jobber for målene våres så blir det resultater. Jeg har trent ca et år, 5 ganger i uka og jeg har gått ned many kilo og fått muskler og det er helt fantastisk å se hva man kan få til når man jobber, uansett utgangspunkt. Jeg har en venninne som pusher meg til å bli bedre, og det er jo ikke usunt i det hele tatt, psyken blir også mye bedre, og det er ikke bare noe jeg sier! Hvorfor kan ikke folk bare ta seg en bolle og å være litt glad på andres vegne?! Det er helt fantastisk hvordan enkelte faktisk setter seg ned å bruker tid på å lage en kommentar som inneholder så mye stygt, hvorfor i det hele tatt gidde å gjøre det? Synes det er veldig spesielt.

    3. Du er en av dem som skaper kroppspress her i denne værden! Kanskje det ikke er meningen din men det gjør du!!
      Jeg blir bare dorlig av å følge med sånn som du holder på akk nå, de siste mnd! Det er jo nesten bare kropp, kropp og kropp! Du trenger ikke å dele alt!

      Å det at du skriver til folk som mener det samme som meg at de bare må klikke seg ut å ikke følge med på deg også men hallo? Da tror eg du har Missforstått dette samfunnet! Vi får det med oss Uansett. Du må gi deg med dette kroppgreiene :/ likte å følge med på deg men nå gjør du meg erlig bare dorlig 🙁

      1. Syns du tar litt i når du sier hun skaper kroppspress her i verden… Du burde se på Ingrid som et forbilde. Hun motiverer folk til å trene og ha et sunt kosthold. Kan du tenke deg hvor mange som blir motivert til å ha en bedre hverdag pga henne???
        Hun gjør ingen ting feil med å publisere bilder av kroppen sin og være fornøyd med den. Alle burde være sånn. Alle burde være sunne og tenke på hva de dytter i seg av mat og ikke bare sitte hjemme å ikke gjøre noe.
        Å som hun sier det er faktisk ikke vanskeligere enn å klikke seg ut og droppe å lese det hun skriver. Finn på noe bedre å gjøre enn å hate på andre fordi de har det bra med seg selv!

    4. Du skjønner tydeligvis ikke at alle er ikke sjalu på deg, som du tror. Du sier at om man er sjalu på kroppen din så må man gjøre noe med sin egen? Hva er det slags oppfordring, og hvor innbilsk er du? Det er bare andre som har en annen mening enn deg, og det må du tåle. Du fremstår som en som ikke takler kritikk, og da burde du kanskje finne deg et annet yrke. Alle kan ikke være enige med deg til enhver tid

    5. Jeg kaller det rett og slett misunnelse.Er folk fornøyd med en utrent kropp,javel.Du er opptatt av å trene din,supert.
      Farlig å si i norge at mann er fornøyd med seg selv.Da er du innbilsk og vet ikke hva.
      Vær fornøyd og fortsett.
      Hilsen eldre overvektig dame😁

    6. Kom deg til legen Ingrid. Dersom det er type 1 diabetes kan du når som helst havne i koma. Det kan bli veldig alvorlig! Sier dette kun fordi jeg bryr meg, ikke for å skremme deg <3 Har du bestilt time? Dra til dr. Dropin hvis du ikke har ordnet med fastlegen enda 🙂

        1. Om man vill ta av på magen är största delen att ha äta bra. Man kan träna hur mycket man vill och ändå inte få tonad mage om man inte också ändrar kosten. Med äta bra betyder det inte att man inte får äta något junkfood, utan bara att man största delen av tiden måste äta nyttigt 😊

    7. Jeg ble utrolig glad av å lese dette innlegget, jeg syns du formulerte deg kjempe bra! Også blir jeg seriøst JÆVLIG forbanna av å lese kommentarene. Jeg forstår meg ikke på verden. Det er akkurat som om enkelte mennesker bare ikke tolererer at andre lykkes i livet. Og det er faktisk helt sykt.

      En ting er heeelt sikkert: ja, man kan lese innlegget og kanskje tenke «okei kjipt, jeg skulle ønske jeg hadde hennes kropp.. jaja» Det skjer. Det finnes mange med dårlig selvtillit og da blir man ofte mer lei seg enn glad på andres vegne, uten at man kan noe for det. Men FY faen. Hvis man er et menneske som har behov for å kommentere at man blir DÅRLIG av en trent kropp, da sliter man ekstremt mye med egen selvtillit! Da må man heller gjøre noe med det, ikke rakke ned på andre!

      Det å skrive at man blir ‘dårlig’ av en annen person sin kropp, er rett og slett usunt. Da må man jobbe med seg selv.

      Ingrid, stå på videre <33

    8. Herregud slutt å syt da? Hva forventer du egt? At alle skal elske deg å bare skrive positive kommentarer? Nei det skjer vel ikke, og folk har lov å meine ting uten at det skal klikke for deg. du bør tåle det når du velger å offentliggjøre livet ditt selv. Ingen har bedt deg om det. Er det sååå gale så slutt med det og skaff deg et ordentlig jobb. Er så lei av pærra bloggerne som ikke har en dritt å bidra med og skrive bare masse piss for å ha noe å legge ut. Etter nesten hver post der du deler enten treningsbilder eller kosthold kommer det et innlegg “NÅ HAR JEG FÅTT NOK”. Så slutt å skriv om sånne ting da? Du er ikke funkygine heller. Slutt å leik en treningsblogger. Du har ikke noe anna å dele enn bilder av kroppen din, Henrik og sykdommen til mora di. Er en grunn for at du står fast der du står. Bør kanskje vurdere å heller fokusere deg på studie å skaffe deg en jobb

    9. Feilen du gjør, er at du leser den dritten som kommer slik det står, for det de egentlig sier i disse kommentarene er; “Jeg fikser bare ikke å se folk som ser så jævla bra ut når jeg selv ikke gidder å gjøre en dritt (bortsett fra å sitte forran TV og dytte innpå ostepop og sjokoladeboller). Siden du minner meg på min egen elendighet, slik at jeg føler meg dritt, skriver jeg dette i håp om å få deg til å føle deg like dritt”.
      Du må lære deg språket, Ingrid (haha)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg