MINE TRENINGSMÅL HJEMME I MAI

Vi er allerede godt i gang med mai måned og det er på tide å snakke om treningsmålene mine fra april. Hver måned setter jeg meg nye treningsmål, men det er alltid like enkelt å gjennomføre de da man ikke har tilgang til et ordentlig treningsstudio, samt treningsmotivasjonen er på middels og ikke på topp. Jeg har nå oppdatert listen min og det som står under i fargen rødt er de målene jeg har fått til, mens de som står i svart er nye mål.😍Tror dere jeg har klart noen av målene mine denne måneden? Jeg tror faktisk ikke det.

Jeg vet at jeg har slurvet med treningen, trent lite og prioritert helt annerledes, men det skal det bli en slutt på denne måneden. Derfor kan det hende at de målene jeg hadde i april blir de samme nå i mai måned.

Hovedmål:

🦋 Klare x5 pull ups uten hjelpemiddel med kroppsvekten min. (ikke klart).

Mindre mål:

🦋 Øke til 90kg i sittende knebøy. Foreløpig klarer jeg 85kg. (ikke klart).

🦋 Klare 30 push ups. Foreløpig klarer jeg 25. I DID IT!! Dette har jeg klart i april.

🦋 Klare 50 dips på benk uten stopp. (ikke klart – umulig).

Som dere ser er det mye her jeg enda ikke har klart. Dips målene er for store, derfor kommer jeg denne måneden til å sette det ned til å klare 20 dips på benk uten stopp. Ellers har jeg klart 30 push ups!! Yey. Dette er målene for mai måned:

Hovedmål:

🦋 Klare x5 pull ups uten hjelpemiddel med kroppsvekten min.

Mindre mål:

🦋 Øke til 90kg i sittende knebøy. Foreløpig klarer jeg 85kg.

🦋 Klare 35 push ups. Foreløpig klarer jeg 30.

🦋 Klare 20 dips på benk uten stopp.

Så, får jeg krysse fingrene denne måneden for at jeg klarer mer en forrige måned og at fremgangen er mye større. Gleder meg allerede til å få orden i dette.

16 kommentarer
    1. Inspirerende💪🏼 tar du vanlige armhevinger eller på knær? Hva mener du med sittende knebøy? Lykke til videre!!

    2. Hvilke type push-ups er det du tar? Smale/breie? Helt ned?
      Har satt mål selv med smale helt ned, men er så tungt..😅

    3. Tenker dere å gå tilbake til nr1 fitness når korona er over eller er dere nok fornøyd med deres egen gym?<3

      1. Ja, det kommer vi nok 100% til å gjøre ettersom øktene der er mye bedre og det er mer utvalg i forhold til maskiner og slikt <3 men vår egen gym er gull verdt så vi kommer kanskje til å bruke den, men ser for meg det er på helligdager elns..

    4. Hvorfor foretrekker du knebøy til kasse og ikke vanlig?😊 Man kommer i kontakt med flere muskelgrupper ved å ta vanlig knebøy, i tillegg til at kjernemusklaturen blir mer utfordret😅 Så vanlig knebøy er uten tvil en bedre øvelse etter min mening! Ingen kritikk, bare lurer hvorfor du foretrekker det ene fremfor det andre! Stå på, du er flink❤️

    5. Hvorfor drikker du proteinshake FØR trening? Det tar jo nesten vekk hele poenget? Proteinshake bør helst drikkes etter trening fordi musklene trenger da fort å få i seg proteiner

      1. Dette er vell ikke helt sant.. kroppen har aldri behov for rask tilførsel av proteiner, ikke engang i toppidrettsutøvere.. karbohydrater kan hjelpe med restitusjon og være effektivt for noen som trener mye.

      2. Når på dagen du inntar proteinene er ikke så relevant for mosjonister. Det handler heller om totalt inntak ila dagen.

    6. Hei, så du svarte at du tok knebøy til KASSEN, og lurte på om du daener ned til benk/kasse/box eller sånn at brystet treffer bakken horisontalt? Du er flink til å bligge om trening og mat🤞🙌

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg