MINE TIPS MOT HANGOVER

BLIR DU DÅRLIG DAGEN DERPÅ? DA BURDE DU LESE.

Nå som det er helg tenker jeg å gi dere mine aller beste tips mot hangover! Da jeg var i New York fant jeg enda et par tips som jeg kan legge til. Tipsene under funker, jeg lover. Det funker i hvert fall på meg og jeg blir ofte ufattelig dårlig etter en dag på byen selv om jeg sjeldent ligger kjempefull og spyr. Min kropp blir dårlig av alkohol uansett, derfor kommer jeg med noen gode tips til dere her.

🤢 DRIKK COCA COLA.

Du er kanskje en Pepsi Max fan? På hangover dager bør du droppe Pepsi Max og kjøre på med Cola, trust me. Da vi var i New York var jeg ekstremt hangover den ene dagen og Cola var det som gjorde susen for min del, bare spør Sofie, hahah.

🤢 FÅ DEG LITT FRISK LUFT.

Jeg vet det er det siste som frister, men tro meg – det hjelper! Kom deg ut av senga og gjør noe. Det å få i seg litt ny og frisk luft er ofte med på å gjøre oss bedre i formen. Man kan også gjerne åpne vinduene på rommet.

🤢 KOM DEG I DUSJEN.

De gangene jeg har vært ute dagen før og er skikkelig dårlig pleier jeg alltid (uansett) å dusje. Jeg håper jo de aller fleste dusjer uansett i og med at man gjerne svetter når man er så mange mennesker inne på en klubb. Det er varmt og man danser gjerne også! Det som ofte skjer med meg er at noen går med glass i hånden, dunker borti meg og søler.. så ekkelt.

🤢 GJØRE NOE

Underhold deg selv, beveg deg og finn på noe! Det er sinnsykt digg å bare ligge der, men det er veldig bra dersom man har hangover å komme seg på beina.

🤢 SPIS MAT

Magen trenger noe å jobbe med dagen derpå, derfor er det bra å spise mat. De gangene jeg er hangover merker jeg at mat frister svært lite, men når man i flere timer kvelden før har drukket og drukket på noe kroppen ikke vil ha der uten å spise, burde man spise dagen etter på.

🤢 SPISE FØR MAN LEGGER SEG

Spis noe mat før du legger deg, uansett! Det aller beste er å spise etter en bytur, syns jeg! Elsker burgere og kebab da, men om jeg ikke gjør det sørger jeg for at jeg spiser noe kjapt og enkelt hjemme, bare for at magen skal ha noe å jobbe med! Legger man seg på tom mage vil man bli enda mer kvalm og dårlig dagen etter. Spis spesielt noe med salt.

🤢 DRIKK MYE VANN DU LEGGER DEG

Vann er alltid bra å drikke! I New York kjøpte både Sofie og jeg flere flasker med oss hjem på dagen nettopp fordi vi drakk vann hele tiden. Jeg vet ikke om vi kan drikke vann fra springen der, derfor er det bedre å være på den sikre siden. Etter at vi var ute i New York drakk jeg en halvliter vann og det hjalp!

🤢 STOPP Å DRIKKE FØR KL.00:00

Det er lurt å stoppe med å drikke alkohol etter et visst klokkeslett. Jeg pleier å stoppe i ca. 00:00 tiden, da jeg vet at det gjør meg mindre hangover.

🤢 BYTT PLASS

Sov i sengen til du er uthvilt eller til du våkner, etter det er det lurt å bytte plass, enten om man setter seg i sofaen eller på kjøkkenet mens man spiser frokost for eksempel.

5 kommentarer
    1. Mitt beste tips når man har hangover er: røyk en joint! du føler deg mye bedre og du tenker ikke over hangoveren heller

    2. Jeg pleier å bruke Qur brusetabletter som er for hangover. De er kjempe gode i smak og fyller på med salter og mineraler som gjør at man ikke får hangover dagen derpå. Love them 🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg