MINE TIDLIGERE JOBBER

MCDONALDS

McDonalds var min aller første jobb! Den fikk jeg da jeg var 13år gammel i Sandnes og elsket denne også! Det var et utrolig bra arbeidsmiljø og kjekke kollegaer som gjorde jobben kjempegøy. Her jobbet jeg veldig mye og tjente mine egne penger fra ung alder av, noe jeg vet sitter igjen i meg nå der jeg motiveres til å jobbe hardt for mine egne penger. Etterhvert byttet jeg over til McDonalds Klepp noe som var enda bedre fordi det var så nært hjemmet mitt!!😍 Her trivdes jeg også veldig godt og var veldig glad for at jeg fikk flyttet over slik jeg kunne sykle og gå til jobb. Her lærte jeg meg å jobbe i drive-in i tillegg til kassen og på kjøkkenet. Jeg sluttet så her da jeg fikk en jobb på Tilbords på kjøpesenteret rett ved.

TILBORDS

Tilbords er en jobb jeg fikk da jeg begynte på videregående skole! En veldig fin og lærerik jobb og noe helt nytt fra jobbene mine på McDonalds. Her måtte jeg lære meg mye om gryter, serviser, kjøkkenredskaper og pynt/vaser. Jeg syns jeg var veldig flink her også og kundeservicen var veldig viktig for meg! Jeg ble kjent med mange nye fine kunder og lærte meg salg på en helt ny måte! Etter å ha jobbet der i noen år fant jeg ut at jeg skulle begynne å studere sykepleie! Når man studerer sykepleie er det veldig fint å kunne jobbe med noe som gjør at lærekurven stiger og at utdanningen blir mer forståelig slik man kan ta det med i arbeidet. Derfor sluttet jeg hos Tilbords og begynte på sykehjemmet.

SYKEHJEM, DEMESAVDELING

Denne jobben likte jeg aller best av dem alle og her følte jeg at jeg vokste veldig, både i forhold til meg selv og hva som drev meg på jobb til å bli bedre, men også i forhold til studiene mine slik jeg fikk gjort mye av det vi lærte på sykepleierutdanningen i praksis. Jeg jobbet på en demensavdeling og elsket det jobben ga meg. Man føler at man betyr noe for mange, man hjelper til og er en trygghet for de som bor på slike avdelinger. Man knytter sterke bånd og jobben er veldig givende, uten tvil. Pasientene og pårørende var veldig fine å bli kjent med og alle var unike på sin måte.❤️Da jeg deltok på Paradise Hotel ble det en del problemer innen jobben min og jeg ble tvunget til å måtte si opp jobben min helt uten grunnlag, vil jeg si. Det var sårt og jeg har alltid stilt opp på sekundet, aldri sagt nei til å jobbe ekstra og når jeg først var på jobb var jeg flink! Men ettersom man får et lite rykte på seg når man har deltatt i reality får man også ofte høre det og det kan komme konsekvenser utav det.. noe som skjedde med meg. Jeg hadde ikke valg og syns måten alt ble håndtert på av sjefen min der var veldig trist og vond. Til å aldri ha fått advarsel og stilt opp på jobb og gjort jobben min for også bli tvunget til å si opp er faktisk veldig vanskelig å beskrive.. det ble nesten en sak utav det, men ettersom mamma fikk kreft på samme tid der ble saken lagt død fra min side og jeg ønsket ikke å bruke tid på å gå til sak når jeg var så langt nede i kjelleren. Ellers var dette en helt fantastisk jobb, jeg får nesten tårer i øynene så sårt det var å ikke skulle jobbe der mer.

BLOGGER

Etter det åpnet nye dører seg og jeg sitter nå her i dag med en helt fantastisk jobb som jeg aldri har lyst til å bytte ut med noe annet. Jeg føler meg veldig takknemlig og heldig som har fått denne muligheten og som har så fantastisk fine og støttende lesere som heier på meg og som leser det jeg deler her på sosiale medier. Det kommer jeg aldri til å klare og takke dere nok for!! Så TUSEN TAKK for det. <3

3 kommentarer
    1. Uff. Dumt at du måtte si opp. Vi hadde vært kollegaer om du jobbet der en stund til. Husker noen på avdelingen fortalte det og jeg ble helt sjokkert…

      1. 1,5 år ferdig <3 jeg vet ikke, jeg tror ikke jeg vil begynne helt på nytt om jeg må, men om jeg kan få fritak eller noe for de fagene jeg allerede har hatt er jeg mer en gjerne villig til å gjøre den utdanningen ferdig <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg