MIN NYE SUNNE CHIAGRØT (FROKOST, LUNSJ)

Ah, er det ikke deilig når man lærer seg nye oppskrifter som er sunne og gode?! Jeg elsker det og vil gjerne dele det med dere.😍 Min nyeste favoritt frokost må deles og det er denne chiagrøten om jeg kan kalle den for det. For hver dag som går prøver jeg ut nye oppskrifter og elsker når det er oppskrifter som virkelig faller i smak.

Ingredienser:

– 1 spiseskje chia frø

– ca. 40 gram havregryn

– 1 teskje vanilje sukker/stevia

– 1 teskje kanel

– 2 pk yoplait double 0 yoghurt (helst vanilje) eller 200 gram yoghurt.

Se disse sunne og få ingrediensene da!

Jeg kjøpte denne på Life i Åsane.

1. Yoghurten i en skål

2. Tilsett resten av ingrediensene

3. Rør alt sammen

4. Ta plastfolie rundt og sett i kjøleskapet (over natten) eller vent en god stund før grøten har tyknet

Voila!! Ferdig og der har dere en sinnsykt deilig og sunn frokost eller lunsj. Tilsett gjerne bær, fibersirup, peanuttsmør, granula eller hva det en måtte være. Gjerne varier toppingen for å ikke bli lei av det!

3 kommentarer
    1. Hei! Vær litt forsiktig med å skriv 1 Ts kanel. Det kan være veldig skadelig for nyrene med mer enn 0.5 Ts om gangen. Ha en fin dag videre ❤️

      1. Sant det! Jeg bruker MASSE kanel hver eneste morgen i grøten min, og har gjort det i MANGE år. Så jeg må bruke Ceylon kanel, ellers hadde leveren min kapitulert for lenge siden…. Så til dere som bruker masse kanel daglig, kjøp Ceylon kanel. Det inneholder ikke kumarin, som kan skade leveren! Jeg kjøper 500 grams pose hos iherb.com, fordi det blir veldig dyrt å kjøpe det på helsekost her i Norge! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg