MAMMA SVARER PÅ SPØRSMÅL #1

Hvordan er det å høre at andre dør av kreft også har du det selv?
Det er trist når man hører at andre dør av sykdommen man selv har, men det som er mest vanskelig med kreften er når man kommer så langt, når man er på lindrende før man dør at det er et stykke der med mye lidelser og mye vondt. Det å få lov til å velge hvordan man skal få avslutte livet er viktig for meg. Jeg er for at man individuelt skal få velge at nå er det slutt. Jeg syns det er vondt at man er så neddopet og har det så vondt med mye smerter. Jeg er ikke redd for å dø.

Liker du kjæresten til Ingrid? Altså Henrik.
Ja, han er svært koselig han!

Heiet du på Henrik i årets sesong av Paradise Hotel? (Håper du blir frisk).
I år har jeg faktisk ikke fulgt med på Paradise Hotel. Jeg føler at det egentlig er et program for mennesker som er yngre enn meg. I fjor fulgte jeg med fordi Ingrid var med og det var vel egentlig hele grunnen.

Har du parykk og bruker du den?
Jeg har parykk, men bruker ikke parykk i det hele tatt. Det har jeg vel egentlig aldri gjort og syns det var greit å gå uten. Parykken var varm og i fjor sommer var det utrolig varmt, da foretrakk jeg heller å gå skallet. Jeg følte meg vel skallet og syns man skal føle seg fin slik. Det var luftig og greit, samtidig sparte jeg penger på hårprodukter og klipp, haha. Sminke var en ting jeg likte å bruke da jeg var skallet, jeg tatoverte øyenbryn da jeg mistet mine og for å ramme inn ansiktet. Klær med sterke farger likte jeg også veldig godt.

Hvordan reagerte du når du fikk vite at du hadde kreft?
Jeg ble stresset fordi jeg holdt på med ferielistene mine på jobben. Jeg var kjempestresset faktisk. Også tenkte jeg “fysøren, jeg som har sluttet å røyke”. 

Når skal jeg få møte deg? (Julie Grindbakken)
Kommer snart til Bergen, vi sees da!

Hva er du mest skuffet over at Ingrid har gjort?
Det må være når hun er sint og sur – og slenger med munnen. Samtidig er det godt at hun får ut frustrasjonen en plass som da er hjemme og ikke andre steder. Det tror jeg er lurt.

Hva syns du om at Ingrid var med på Paradise Hotel?
Det er helt greit å være med på et reality tv, men jeg syns det har vært rart i ettertid å lese på bloggen hennes og Instagram hvor mye det bringer med seg av positive og negative ting. Jeg hadde aldri trodd at det skulle være så mye vondt og dritt på nettet, det er mye stygt der ute – og MYE fint, men jeg er mest oppgitt over hvor mye det har skapt for henne i ettertid. Skal man få lov til å bli hatet fordi man har vært offentlig? Det er tøft å lese stygge ting som blir sagt om min egen datter, jeg har bare henne som datter og det er nok en morsfølelse. I ettertid var det helt greit at hun var med på Paradise Hotel.. 

Hva syns du om at Ingrid og Henrik er sammen?
Det er koselig det! Godt at han bor i Bergen slik at Ingrid må flytte litt på seg og slik at jeg får litt pusterom. Jeg syns rett og slett det er koselig at de har funnet hverandre, han er en snill og en svært koselig gutt.

Har du møtt Henrik i virkeligheten?
Ja det har jeg.

Hvor mange år er du?
Jeg er 49 år, født i 1970.

Hvordan var det å fortelle til familien din/Ingrid at du hadde kreft?
Jeg lå på sykehuset og hadde fått beskjeden av legene. Han eldste broren til Ingrid (Andrè) og pappaen hennes samlet alle hjemme hos min mor, Ingrid sin mormor. Jeg lå fortsatt på sykehuset. Ingrid var i Oslo under innspilling av kollektivet og fikk da telefon fra oss her hjemme..

Hvordan var det uten Ingrid når hun var i Mexico på innspilling i 2 måneder?
Det var rent og ryddig, jeg hadde hele bade for meg selv og mindre vask å ta meg av, haha, fantastisk! Neida, jeg savnet henne også utrolig mye. Jeg var vant til å snakke med henne hver dag og det var uvant å ikke få lov til å snakke med henne i det hele tatt. Samtidig var det litt gøy å ikke høre fra henne – da visste jeg nemlig at hun hadde kommet langt i spillet, noe som var spennende for oss her hjemme.

Hvordan var Ingrid som ungdom?
Hun var flink i fotball og flink på skolen! Stort sett snill og grei. Veldig opptatt av klær og sminke – OG gutter.

Har du sett henne kline med en gutt før?
Ja, det har jeg!

Hvordan reagerte du da Ingrid sa at hun skulle være med på PH?
Jeg syns egentlig at det var ganske rart.. før denne beskjeden sa jeg til henne at hun måtte leve livet, finne på ting også da hun kom hjem og fortalte at hun skulle være med på PH ble det en stor kontrast for meg. Jeg var også bekymret for om hun ville passe inn i et reality tv i utgangspunktet. Det var liksom ikke det jeg helt så for meg. Var hun typen til det? Samtidig tenkte jeg drit i, det er en sjanse man får og hvorfor ikke være litt crazy? I dag slik som livet mitt er nå syns jeg at det er helt greit å være litt crazy, sprø og vågal, det betyr ikke at man trenger å skrike høyest på tv, men at man lever i nuet og er spontan og ser gleden i ting, man er kun ung en gang.

Hva er det verste med å vite at man ikke kan bli helt frisk?
Det verste med å vite at man ikke kan bli helt frisk er alt man går glipp av. Det er absolutt det verste. Uff.

Hva syns du om at Ingrid hadde sex på tv?
Kunne godt ha vært uten det ja.. 

Hva er det aller beste med Ingrid?
Det beste med henne er vanskelig å sette ord på. Hun er livlig, kosete, spontan og flink til å gi komplimenter, flink til å stille opp i forhold til sykdommen og er der på sykehuset. Det er mye som er bra med henne og som mor klarer man nok ikke helt å sette ord på det vakre man har, alt man vet er at det er dyrebart.

14 kommentarer
      1. Jeg syns det er skikkelig ufint å behandle andre mennesker på den måten, men samtidig vet jeg ikke hva som er sannheten her. Om de har gjort dette så sier det vel en del om hvordan Newa og Isabel er som personer. Jeg har helt ærlig ingenting til overs for Newa, syns hun har sagt mye dumt til mennesker som ikke fortjener det og støtter mennesker som burde ha blitt satt på plass. Drama og drama og drama rundt de der, jeg orker ikke. Husker også at hun skjelte meg ut for å henge ut Erik (noe jeg ikke har gjort) og for at jeg måtte komme meg over han. Hva vet hun om mitt liv og mine følelser? Vi snakket ikke sammen på flere måneder og BAM der kom hun inn i bilde og ba meg Move on. Hun som var betatt av han og snakket dritt om han i ettertid for også støtte han når jeg dumper han.. i tillegg har jeg hele tiden har vært der for henne, og når det ble slutt hoppet hun på han som en klegg og motsatt. Uff, det er morsomt altså, håper de snart lærer og ikke minst vokser opp og innser hvor teit veldig mye av det de sier er. Ellers håper jeg de har det veldig bra for det har jeg <3 Og ikke minst at Thea har det bra oppi det hele, stakkars jente.

        1. Du nevner både Isabel og Newa, sier de må vokse opp. Men så er det jo bare Newa du slenger dritt om i kommentaren. Hva har Isabel gjort? Newa sa selv at Isabel ikke hadde noe med det å gjøre, hvorfor skal det være en løgn?

    1. Håper alt går ba med deg! Kjempe snill og god mor virker det som trist at så mange gode mennesker får sånne sykdommer jeg har verdens herligste søster og hun fikk også nylig kreft!😭

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg