LEGENES SKUMLE SVAR TIL MAMMA

Hei igjen dere. Jeg vet ikke om alle fikk med seg storyene jeg la ut på Instagram i går angående mamma og cellegift. For å være helt ærlig fikk jeg knekken i går og det er svært sjeldent jeg gjør det så offentlig som det jeg gjorde i går. Det er veldig mange der ute som helt sikkert føler seg veldig alene og som er i samme situasjon som meg, da er det godt å vite at man faktisk ikke er alene. Uten filter og for å vise realiteten til mennesker der ute valgte jeg å være svært åpen og ærlig om redselen min og hvor trist jeg er til tider. I går var det tungt og det er heller ikke vits å legge skjul på det så lenge man ikke trykker andre ned og sutrer hele tiden. 

Grunnen til jeg valgte å dele at “imorgen” som da er i dag var dagen vi får vite om mamma får cellegift eller ikke, var fordi jeg var redd, trist og ganske nervøs. Jeg vil at folk der ute skal se at alle dager ikke er en dans på roser og at det er lov til å være lei seg, nedenfor og ikke ha et perfekt liv som sosiale medier ofte viser til.

Natten har vært lang og jeg tror jeg har sovet ca. 4 timer.. jeg kom aldri i noen dyp søvn og merket at jeg spratt opp av senga da Henrik dro på jobb i morges. Nervene var så ufattelig store og jeg hadde ikke sjans til å klare å sovne igjen med det første. Timene gikk og jeg satt oppe for å redigere house-touren vår som kommer ut senere i dag på YouTube og her på bloggen. Dette er noe jeg har lovet dere lenge og endelig er den klar til å publiseres! Midt i all redigeringen dukket det opp en melding fra mamma hvor det sto “må vente til mandag”.. og i det jeg leste dette knuste hjertet mitt. Jeg har ikke snakket med noen i dag, jeg har såvidt klart å gjøre noe fornuftig, bare tenkt, drukket masse vann, spist, tenkt og aner ikke hvor tiden har blitt av.❤️

Det gjør så vondt, men frykt ikke.. selv om hun ikke fikk cellegiften sin i dag ba de henne om å vente til mandag! Derfor er cellegiften utsatt noen dager og det er fordi hun må ha 1,5 på en blodprøve av immunforsvaret og hennes prøver var 1,4 i dag.. nære, men ikke nærme nok, dessverre. Det positive oppi dette er jo at mammas immunforsvar har gått opp og blitt bedre. Kroppen hennes er klar for en ny cellegift og det gleder hjertet mitt. Det er for all del ikke 100% sikkert at hun får cellegiften på mandag, men i følge legen skal det skje og vi får bare fortsette med å krysse fingrene. 

Det andre som er positivt her er at de har funnet en ny type medisin som det sto skrevet om i VG angående eggstokkreft. Om et par uker får vi vite om de skal søke mamma inn på den nye medisinen og dette er altså en medisin som har fått folk med eggstokkreft friske. 70% ble friske.. ?? litt usikker, men det er betydelige forskjeller og dette er noe jeg vil at mamma skal prøve og være med på (om hun får lov). Hun får også vite om hun skal ha to ekstra runder med cellegift. Det er vanligvis 6 runder som er det vanlige for henne, men om de skal kjøre på med 8 runder er det store spørsmålet, og da blir vi enda gladere, hehe.

Mamma tok forresten noen ekstra blodprøver på mandag som var, der nyreprøvene hennes som skiller ut giften i kroppen er kjempebra og absolutt innenfor. Tror nyren kan bli svekket ved cellegift.. litt sikker. Magnesiumet hennes ligger under normalen, men hun har utlagt tarm og da skal det også være “normalt”, man får mye løs mage av det. Det som skremmer meg etter denne samtalen med mamma er faktisk det å få vite at ikke alle får ta disse blodprøvene og at man må passe på det selv og eventuelt spørre om å få disse ekstra blodprøvene.. det er sjukt. Vet dere hvorfor det er slik? Fordi det koster penger å analysere blodprøvene. Vi er så jævlig pengestyrt og det er vondt å vitne til. Tenk på alle de som burde ha fått slike blodprøver, men som ikke får det og som ikke vet om det pga. det er for dyrt, fyfader. Føles nesten ut som vi mennesker er brikker i et stort pengespill.

3 kommentarer
    1. Hei! Jeg vet veldig hodt hvordan du har det.. Bestefaren min som var som en pappa nummer 2 foret fikk kreft for egentlig 8 år siden. Han var å sjekket seg for kreft, men legene sa at de ikke fant noe.. 3 år senere var han tilbake for ny kontroll og da sa de at han hadde kreft forrige gang var der.. Nå hadde kreften spredt seg.. Så i over 5 år har han var mye frem og tilbake fra sykehus.. Kontroller endte i glede eller tårer.. Følte at annen hver gang han skulle ha cellegift eller annen form for medisin så var det at den ene gangen måtte han vente eller så kunne han få.. Kreft er noe dritt!! Dessverre så døde han for litt over 1år siden:( Når jeg leser om hvordan din mor har det, så syntes jeg skikkelig synd på deg og dine nærmeste.. Ingen andre som opplever kreft i nærhet skjønner hvordan der er:/ Håper virkelig moren din bli frisk ❤️

    2. Jeg syns du er sterk som står i gjennom dette med mammaen din. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om det var meg.. jeg blir oppriktig lei meg når jeg leser fra folk som skriver at du bruker bare mammaen din sin kreft for og få lesere. Jeg blir oppriktig lei meg når jeg ser at folk skriver at du ikke bryr deg om mammaen din.. fordi det ser jeg og vet jeg at du gjør. Jeg skjønner ikke hva godt folk får av og si noe så ubeskrivelig stygt til noen, som faktisk sitter i en situasjon der mammaen er kjempe sjuk. Jeg har selv mista folk med kreft rundt meg og jeg har ei mormor som har lungekreft. Det tar virkelig på med folk som er syke rundt seg, og dei du bryr deg om mer enn noe annet har det vondt. Så jeg syns dere som slenger ut sånt, kan holde dere for god for å slenge ut sånt. Jeg håper mammaen din får cellegift og blir bedre. Jeg krysser alt av fingrer og tær for det! Jeg tenker på deg og din familie.

    3. Hallo. Ved cellegift så kan alle organene bli svekket og jeg har en venninne som mistet moren sin fortere enn de trodde siden cellegiften gjorde at hun fikk multiorgansvikt. Dette er selvfølgelig fordi immunforsvaret var dårlig og kreften var sterkere. Visst nyreprøvene er gode er det en helt ekstrem god nyhet. Cellegift dreper jo masse som er bra i kroppen til moren din også, jeg tenker masse på deg og mammaen din<33

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg