KROPPSOPPDATERING

Reklame | Nelly

Genser her / Bukse her

Etter at jeg fikk diabetes har jeg oppdaget store forandringer med kroppen min. Som dere sikkert vet så trente jeg omtrent hver dag, spise nokså sunt (med innslag av usunne måltider også) og fikk store forandringer. Det som kanskje er vondt å se tilbake på nå er at mye av vektreduksjonen hadde mye med diabetesen å gjøre. Treningen min er ekstremt bra vil jeg si, med hjelp av folk som kan det – og jeg trener hver eneste dag, men man blir ganske så skuffet når man vet at en sykdom man får i kroppen også har mye av skylden for resultatene. Jeg har mange ganger tenkt at treningen min var forgjeves og at det ikke var all tiden min på treningssenteret med blod, svette og tårer som gjorde at jeg fikk resultater, men en sykdom.

Etter å ha snakket en del med andre vet jeg at det ikke bare er diabetesen sin skyld.. den har gjort litt og hatt sin påvirkning, men at det faktisk er jeg som har gjort ting rikrig og stått på for å få de resultatene jeg ønsker når det kommer til kroppen min. I dag føles den bedre en noen sinne.. selv om jeg har mer vann i kroppen en før jeg fikk diabetesen påvist. Jeg får insulin og det er akkurat det kroppen min trenger. Jeg har bedre syn, bedre søvn, er mer tilstede og føler at ting går bedre generelt med alt. Det er rart det der..

Under ser dere et bilde av slik kroppen min ser ut nå. Den er frisk og sunn – jeg er så stolt. Forandringene er der og det er nok noe jeg merket godt på egenhånd.. kroppen gar begynt å ta opp vann og næring igjen, da vil man også gå litt opp i vekt.

Det grunnlaget jeg har bygget opp med å trene hver dag og spise sunt før jeg fikk diabetes har nok gjort meg sterkere. Jeg vet hva kroppen min skal ha i seg av mat og næring, jeg kan mye om karbohydrater som jeg må telle på grunn av mengde insulin som må settes. Jeg digger det. Det føles uteolig deilig å vite at jeg er frisk og sunn – selv med diabetes skal jeg jobbe for å nå målene mine!! Jeg er der jeg ønsker om ikke så altfor lenge og det føles utrolig bra.

9 kommentarer
        1. Nei. Sjekket, det med google, siden svaret ditt virket fjernt ^.^
          Det er en del av adressen til paradise hotell.

    1. Du kan bli kvitt diabetes ved å gp over til et plante basert kosthold 🙂

      Se dukomuentarer som “what the health” ” the gane changers ” Forus iver knives” osv

      Plis gi det en sjanse å se de ihvertall, det gjorde jeg. Folkber er skeptiske men HEI det funker !
      Du blir hva du spiser, se disse dokumentarene ogvdu vil skjønne hva jeg mener tro meg 💙<3
      Du kan faktisk bli kvitt diabetes om du endrer kostholdet ditt !

      1. hun har type 1 diabetes, typen de snakker om i «what the health” Er type 2 diabetes. Forskjellen er at type 1 er en kronisk sykdom man aldri vil bli kvitt med mindre man finner en kur, mens type 2 kan reduseres eller bli kvitt med et Sunt variert kosthold. Ingrid kan aldri bli kvitt denne sykdommen med mindre kuren kommer i nærmeste fremtid.
        Mvh en som har hatt type 1 diabetes i 13 år

      2. Vær forsiktig med hva du sier her.

        Ved diabetes trengs kroppen tilførsel av insulin resten av livet.

      3. Hun kan ALDRI bli kvitt diabetes mellitus type 1, ved kun kosthold!! Med mindre hun får operert inn en ny bukspyttkjertel som produserer hormonet insulin. Hun må alltid få tilført kroppen sin insulin, via sprøyter eller pumpe. Så at hun kan spise et plantebasert kosthold, og så bli kvitt diabetes, det er ikke mulig. Hun redusere inntak av karbohydrater, da vil behovet for insulin være mindre, men aldri borte.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg