KJØPE LEILIGHET

Ah, for en dag dere! Er det noe jeg virkelig elsker så er det å kunne snakke om fremtidsplanene mine og gjøre noe med det, ikke bare snakke, men handle. Det har alltid vært en drøm å eie noe eget, men det har også krevd mye sparing og det gjør det fortsatt. Jeg brukte flere hundre tusen på tull i fjor og året før, noe som har resultert i at jeg har måtte spare ekstremt mye i år. Mye penger er satt av til sparing og jeg merker at stevet etter å få meg en egen leilighet begynner virkelig å komme. Drømmen er å kjøpe en egen leilighet uten at Henrik er involvert innen året er slutt. Hvor kult hadde det ikke vært om jeg fikk det til? En bil og en leilighet på ett år, det hadde virkelig vært noe – en god investering.

Jeg føler meg veldig klar for en sommer hjemme i Norge faktisk og det er rett og slett fordi jeg har lyst til å holde meg frisk, men også å spare mest mulig penger. Hele året skal jeg spare og spare, noe jeg har gjort frem til nå! At vi ikke får dratt på flere ferier til utlandet føles nesten ut som meningen i år og da føler jeg virkelig at det lureste er å gjøre hele året så billig som mulig på feriefronten og matfronten for å spare så mye som overhode mulig for å kjøpe meg en leilighet i år.

Mange kommer nok til å lure på om det er noe mellom meg og Henrik som har skjedd ettersom jeg vil kjøpe en egen leilighet og det er det absolutt ikke. Det er faktisk bare det at jeg vil eie og leie, tjene penger og investere i noe. Dersom jeg ikke gjør det flyr pengene ut på bare drit og jeg vil jo ha en sikker og fin fremtid!❤️

Det å spare penger har aldri vært min greie, men i hele år og i slutten av 2019 tok jeg meg selv i å bruke for mye penger og ikke spare. Jeg kunne ingenting om penger og skjønte ikke helt hvordan jeg skulle gjøre ting. I dag syns jeg at jeg er ganske flink og det å se pengene vokse på konto er helt magisk. Det er virkelig noe jeg anbefaler dere også til å gjøre. Målet til alle som har en BSU-konto og som har inntekt til å fylle den opp burde virkelig gjøre det. Jeg fyller den alltid opp og ved siden av sparer jeg også mye penger. Prøv gjerne å gjør 2020 til et “sparingsår” og test deg selv i å gjøre ting billigst mulig, for tro meg, man kan virkelig ha det like gøy som å reise til syden som det å gjøre ting gratis hjemme!!

Dette var bare en liten preken fra min side og noen ganger er det deilig å dele målene mine med dere og forhåpentligvis få dere til å tenke litt bedre økonomisk. Det er garantert mange som er slik jeg var – brukte alle pengene på drit og satt igjen hver måned med et spørsmålstegn om hvor i alle dager pengene har blitt av.. haha!

31 kommentarer
    1. Kjempe bra, Ingrid! Høres veldig fornuftig ut! 😀 Å bruke dette året på å spare masse er jo helt topp, da det ikke blir noe utenlands turer mest sannsynlig! Og, jaaa, sparing er GØY! Når man først starter, og ser kontoen vokser og vokser, blir det mye mer gøy å spare enn å bruke penger! Man blir “gjerrig” på en smart måte! Gir sykt mye glede! 😀 Stå på, så når du målet ditt skal du se! Yeeeei! Heier på deg! Klemmer! <3<3<3

    2. Ikke negativt eller noe men hvorfor vil du ha en leilighet selv og ikke bare bo sammen med Henrik?
      Skjønner du vil ha noe eget men hvis dere er kjærester og du ser frem til barn og giftinformasjonen og alt hvorfor få egen leilighet nå?
      EEEEELSKEr å følge med på deg du er virkelig et forbilde for mange😍😍😍😍😍😍😍

      1. Jeg skal fortsatt bo med Henrik! Det er fordi vi ikke eier huset vi bor i sammen, det er det Henrik som eier og for min egen trygghet og for å investere i noe vil jeg ha min egen leilighet💛💛tenker å leie den ut kanskje.. tuuuusen takk søte deg!! Så snill du er.

    3. Det er Ikkeno investering å kjøpe en leilighet for å leie ut hvis du har tatt et lån for å kjøpe den

      1. HAHAHA JO DET ER AKKURAT DET ER! Når du etter noen år har betalt ned lånet og du eier leiligheten selv, så vil du tjene på å leie den ut. Hvorfor tror du folk heller investerer i eget hus/leilighet istedenfor å leie en leilighet? Jo fordi du etter noen år vil tjene på det. Det gir også en økonomisk trygghet dersom du skulle havne i en økonomisk knipe eller noe skulle skjedd.

      2. Dersom hun leier ut etter kjøp av leilighet, så kommer lånet til å betale seg selv 😊 Derfor mange investerer i leiligheter når de ikke bor der selv, nettopp for å få ned lånet uten å må betale ut av egen lomme

      3. Emilie: jo, det er smart å investere i bolig! Lånet blir jo betalt ned over tid, og da sitter man igjen med en god fortjeneste + at prisen på boligen øker med tiden!

      4. Jo det er det absolutt, får man leieboere er de med på å betale ned lånet, noe som gjør at det går sin gang! Med årene vil det være kjempebra og en fin trygghet. Alle skal ut i boligmarkedet en dag og man må som regel ta lån på hus/leilighet for å komme seg ut.

    4. « En bil og en leilighet på ett år, det hadde virkelig vært noe – en god investering.»
      Å investere i bil er vel kanskje den dårligste økonomiske investeringen man kan gjøre. Det er jo bare forbundet kostnader og verditap med bilkjøp. Dette vet jo du som er økonomistudent. Ellers, vil jeg si at det er et fornuftig innlegg.
      Husk at det finnes andre investeringsobjekter enn bolig. Fond og aksjer kan være spennende nå som børsene har stupt. Men det kan absolutt bolig også være med tanke på at prisene sannsynligvis vil falle de neste månedene.
      Lykke til anyways

      1. Nei, bilen er kanskje ikke en investering, men fy så mye bedre det er å kunne bruke pengene på det istedenfor å feste det bort, noe jeg skrev om for lange siden. De aller fleste eier en bil og den dårligste økonomiske investeringen der må vi nesten alle ta. Jeg er heller ikke økonomistudent nei. Enig i resten av det du sier <3

    5. Utrolig kjipt at det er så mange som føler de er nødt til å kommentere noe negativt her. Syns det er super bra at det er et mål du har satt deg, og utrolig økonomisk smart. Heier masse på deg ❤️ Stor klem!

      1. Ja.. jeg er enig! Tusen hjertelig takk! Håper at jeg klarer å motivere andre til å gjerne spare og gjøre noe mer fornuftig med pengene sine en å bruke de opp på tull, slik jeg gjorde før <3

    6. Kjempe lurt, ! så vist det skjer noe med Henrik.ikke det blir slutt men hva som helst anna så har du plass som e din tryghet. ❤❤i tillegg hjelper du andre med ha sted bo ikke alle mulighet til kjøpe seg leilighet … så du e flink Ingrid heier på deg. 🥰🥰🌼🥰🌼⭐God søndag.😍🤩

    7. Vært inne på tanken om å kjøpe en hytte i stedene for? 🤩 tenk på deiligt å kunne reise der i helgene, og leie bort innimellom. Får nok samme pris på å leie ut en uke som en mnd på en leilighet 😊

      1. Nei faktisk ikke vært inne på den tanken, men det er faktisk en veldig god en! Vi har en hytte hele familien som vi benytter oss av – samme har Henrik sin, da blir det egentlig ikke aktuelt.. <3 Da tenker jeg en leilighet er mye bedre for min del!

    8. Clickbait som vanlig. Du har masa om å kjøpe leilighet i hundre år, og det blir bare latterlig å lage en slik overskrift for IGJEN å si st du har lyst til å kjøpe leilighet. Bil er vel det dummeste i verden å si at er en investering. Det er vel det største tapsprosjektet man har

      1. Er du sjalu? Hovedpoenget i innlegget er at det er et mål jeg har og å kjøpe leilighet er ikke akkurat clickbait når det er noe jeg skal gjøre! Morsomt at du henger deg sånn opp i det, er bare til å ikke lese bloggen. Å kjøpe en leilighet for å leie den ut er virkelig en GOD INVESTERING. Tror du trenger å lese deg opp før du kommenterer her inne.

    9. Kjempe flott innlegg. 👏 Utrolig kjekt å lese at du oppfordrer til sparing. Du har mange unge følgere, og dette påvirker veldig positivt. En leilighet er en kjempe investering, og de som mener noe annet.. vell. La gå. Enten har de gjort et forferdelig dårlig kjøp, eller så vet de ikke hva de snakker om. Stå på 😍💪

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg