KIRURGISK INNGREP – FJERNER PSTAV

(Beklager dårlig kvalitet – bildene ble tatt med mobil)

ADVARSEL – EKLE OG BLODIGE BILDER

Som dere sikkert allerede har fått med dere skal jeg fjerne p-staven min og bytte over til p-piller. I dag var dagen – og gjett om jeg var redd? JA. Jeg var faktisk livredd, ikke fordi jeg var redd for at det skulle gjøre vondt, men fordi jeg har hørt at det kan være fryktelig ubehagelig. Da jeg delte dette med dere fikk jeg utrolig mange fine tilbakemeldinger og det har jeg lyst til å si tusen takk for. Det var også en del som trodde at jeg ville bli gravid – i og med at jeg skulle fjerne p-staven og det skal jeg altså ikke. P-stav er et fantastisk prevensjonsmiddel, men jeg har valgt å fjerne den etter å ha forhørt meg med overlegen til mamma. I min situasjon hvor mamma er ung – med eggstokk kreft er det aller beste for meg å gå over til p-piller da p-pillene inneholder de hormonene (??) jeg trenger. Dette er med på å forhindre eggstokk kreft. Både oldemor, mormor og mamma har fått dette, hva med meg da? Jeg er generasjonen etter mamma og det at mamma er så ung som hun er og har fått denne alvorlige krefttypen for kvinner har jeg lyst til å gjøre alt i min makt for å slippe dette selv.

Uansett, det er nok flere der ute som kanskje skal ta ut p-staven sin og slikt. Jeg syns ikke det gjorde vondt i det hele tatt, det eneste som var ekkelt og ubehagelig var da legen min skulle bruke makt til å dra den ut med en pinsett. Det hender jo at den setter seg litt fast med tanke på at den ligger der i flere år. Nå skal det sies at jeg ikke er redd for sprøyter heller, det er nok det som gjør mest vondt for de aller fleste. Heldigvis gikk alt fint og nå sitter jeg her uten prevensjon med et sting i armen. Jeg skal absolutt være forsiktig når det kommer til samleie – det er ikke rom for en bebis i livet mitt akkurat nå.

Jeg har verdens beste fastlege! Vi fikk lov til å ta bilder underveis og etter, se her.

Først fikk jeg bedøvelse i område der p-staven ligger. Som dere ser er det litt blod der, men det er ikke farlig.

Tenk at denne staven fikk plass ut det lille hullet der.. hjelp.

Ett sting måtte sys og jeg vil få et super lite arr – det kan jeg leve med. 

Og til sist..

Tenk at denne lille plastikk-staven gjør at jeg ikke kan bli gravid(!!) Er det bare jeg som syns det er helt utrolig? Forresten, legg merke til hvor rar fingeren min ser ut og hva er de klumpene?! HAHA, hva har skjedd her? Den ser ikke slik ut, bare sånn det er sakt. Anyway, jeg kjenner at det er deilig å ha fått den ut, nå gjenstår det å være forsiktig under samleie og starte opp med p-piller igjen.

10 kommentarer

Siste innlegg