JEG TOK EN GRAVIDITETSTEST, DEN VISTE..

Er det en ting jeg ikke er redd for så er det å kjøpe meg en graviditetstest og ta den. Jeg vet at det er flere der ute som syns det er direkte flaut å dra på butikken for å kjøpe en graviditetstest noe det ikke burde være. For hvor normalt er det ikke at vi som mennesker føler oss gravide en gang i blant? Skal vi da gå rundt å ikke gjøre noe med det? Eller faktisk bare dra å kjøpe den forbanna testen. Kvinnekroppen er fantastisk og noen ganger kan vi merke at det er noe som ikke helt stemmer. Det hender også at vi glemmer en p-pille eller en annen type prevensjon, eller bare har lyst til å ta en test for å være på den sikre siden. Det er så merkelig hvor mye vi bryr oss om hva andre folk tenker dersom vi legger en graviditetstest på rullebåndet ved kassen i butikken, for hvem bryr seg egentlig? Han som sitter bak kassen eller de som står i køen bak? Ingen tenker over det – og om de gjør det? Ja da får de være nysgjerrige fordi det er nemlig bedre å ta en test en gang for mye en for lite og være helt sikker.

Jeg er i en situasjon der jeg ikke ønsker å få barn akkurat nå. Derfor sørger jeg for å sjekke meg så fort jeg blir usikker. Dere vet nok at jeg ikke går på prevensjonsmiddel at the moment, men det betyr ikke at jeg ønsker å få barn på dette tidspunktet. Denne testen tok jeg forresten for et par uker siden – da jeg merket på kroppen min at jeg var kvalm, sliten og utrolig sulten. Jeg gikk på prevensjonsmiddel den gang, men med de symptomene hadde jeg lyst til å ta en test for sikkerhetsskyld. Jeg ønsker barn en dag, men nå som jeg er klar over at dette ikke er et riktig tidspunkt (om jeg kan si det sånn) sjekker jeg meg istedenfor å la tiden gå til det eventuelt hadde vært for seint.

Det høres nok forferdelig ut, men det er en ærlig sak. Om jeg blir gravid en dag og det ikke er planlagt får jeg ta det som det kommer.. Da jeg tok denne graviditetstesten var jeg faktisk skikkelig stresset og nervøs – for plutselig er den positiv? u never know.

Ansiktet mitt rett før jeg skulle ta testen.. blanda følelser?

Denne gang viste den negativ og jeg er så lettet!! Er det lov til å si? I hvert fall, jeg er ikke gravid og var nok mest sannsynligvis bare dårlig en liten periode for en stund tilbake. Jeg er fortsatt glad for at jeg tok testen og for at jeg fikk svar på det jeg har vært bekymret for en god stund. Tenk om jeg hadde vært gravid og aldri tatt testen! Hjelp.. derfor er det aller beste å være på sikreste siden.

9 kommentarer
      1. Jeg prøver ikke hardt i det hele tatt, jeg står på og blogger flere innlegg daglig slik at leserne mine skal få oppdateringer hele tiden! Jeg syns faktisk at jeg er flink som tar opp ting som er viktig – og at jeg ikke kun skriver om operasjoner og tull. Om ikke det er bra nok vet ikke jeg. Dette innlegget kan virke “clickbait”, men jeg tok den testen fordi jeg merket på kroppen min at noe ikke stemte. Hva er clickbait med tittelen om jeg kan få lov til å spørre? Alt som står i innlegget er så relatert til tittelen som det overhode kommer. Det som er clickbait er når noen skriver “Vi går fra to til tre” som om noen tror de skal få barn, noe de ikke skal. Istedenfor skriver de at de kjøpte et hamster. For meg er det clickbait.

    1. Du prøver noen ganger veldig hardt når du har helt like innlegg som alle av resten av topplisten har lagt ut…. føler ikke du trenger å prøve så hardt for å få klikk som dette ?

      1. Jeg prøver ikke hardt i det hele tatt, jeg står på og blogger flere innlegg daglig slik at leserne mine skal få oppdateringer hele tiden! Jeg syns faktisk at jeg er flink som tar opp ting som er viktig – og at jeg ikke kun skriver om operasjoner og tull. Om ikke det er bra nok vet ikke jeg. Dette innlegget kan virke “clickbait”, men jeg tok den testen fordi jeg merket på kroppen min at noe ikke stemte. Hva er clickbait med tittelen om jeg kan få lov til å spørre? Alt som står i innlegget er så relatert til tittelen som det overhode kommer. Det som er clickbait er når noen skriver “Vi går fra to til tre” som om noen tror de skal få barn, noe de ikke skal. Istedenfor skriver de at de kjøpte et hamster. For meg er det clickbait.

    2. Jeg syntes du er en fantastisk fin jente, og fortjener ikke de stygge kommentarene som kommer på bloggen din❤️ Clikbait er noe alle bloggere gjør, og det forstår jeg! STÅ på Ingrid, du er en godt forbilde!❤️

      1. Jeg prøver ikke hardt i det hele tatt, jeg står på og blogger flere innlegg daglig slik at leserne mine skal få oppdateringer hele tiden! Jeg syns faktisk at jeg er flink som tar opp ting som er viktig – og at jeg ikke kun skriver om operasjoner og tull. Om ikke det er bra nok vet ikke jeg. Dette innlegget kan virke “clickbait”, men jeg tok den testen fordi jeg merket på kroppen min at noe ikke stemte. Hva er clickbait med tittelen om jeg kan få lov til å spørre? Alt som står i innlegget er så relatert til tittelen som det overhode kommer. Det som er clickbait er når noen skriver “Vi går fra to til tre” som om noen tror de skal få barn, noe de ikke skal. Istedenfor skriver de at de kjøpte et hamster. For meg er det clickbait.

    3. Skjønte lite av poenget med innlegget? Virker som at du ikke er over Erik og bare ønsker å skape reaksjoner hos leserne dine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg