JEG TESTET SVAKT POSITIVT PÅ GRAVIDITETSTESTEN

What the fuck tenker sikkert dere? Og det samme gjør jeg. Er det clickbait? Nei det er ikke det og ja.. jeg er helt i sjokk! Etter at jeg postet gravid pranken på Henrik har jeg fått flere dm på Instagram og faktisk kommentarer under videoen på YouTube og på bloggen om at testen ikke var negativ, men svak positiv. Hjertet mitt dunker enda når jeg skriver dette, for hvordan er det mulig? Jeg går på prevensjon hver eneste dag og jeg vet at jeg kan snakke høyt om at jeg ønsker barn og skulle jeg bli gravid nå ville jeg nok ikke tatt abort, men det er absolutt noe jeg vil planlegge. Vi har ikke prøvd å gjøre meg gravid og heller ikke hatt “lyst” nå til å bli foreldre.

Da jeg fikk tilsendt de bildene jeg legger til under kan dere tenke dere at jeg begynte å bli stresset. Det sykeste var at jeg ble veldig glad samtidig – fordi jeg ønsker barn en gang, men ikke enda.❤️ Blanda følelser gjorde at jeg måtte få et svar. Jeg tok en ny test i går morges for å være sikrere og den var negativ, det er jeg helt sikker på. Bare se bilde under. Så hva har skjedd?

Det jeg tror er at lyset i videoen kan ha gjort slik at det har sett ut som den testen jeg tok i pranken så svak positiv ut? Eller så var den faktisk det. Jeg blir ganske forvirret. Burde jeg kanskje ta en til? Hjeeeelp. Jeg er 99% sikker på at jeg ikke er gravid, men hva om den ene prosenten er realiteten. Uansett, det var utrolig merkelig at den ene så svak positiv ut og jeg kunne jo egentlig ikke dobbeltsjekke den heller fordi jeg tegnet jo på den for å lure Henrik. Også var testen i går morges negativ (soleklart).. hm.

Jeg er ikke klar enda for å få barn, men blir man egentlig helt klar? Jeg vet ikke.. uansett håper jeg det går bra med dere i disse tider og at dere fortsetter å ta vare på hverandre. Vi aner ikke hva morgendagen bringer, trust me.

De to testene over er bilder jeg fikk tilsendt, og man ser de er svak positive..

26 kommentarer
    1. Hei, har diabetes 1 selv, lurt å kontakte legen hvis du er gravid, mye oppfølging . Trenger plutselig veldig lite insulin en periode sånn at du slipper p plutselig blir veldig laft pga formye hurtigvirkende 🙂

    2. Den ser ikke svak positiv ut i mine øyne som to barns mor snart og utallige tester fra billige til digitale, til selv å måtte ta blodprøve da HCG -gravid hormon var svakt og tester slo ut negative ( selvom æ var på vei 2-3 uker). Men for å få et 100% sikkert svar anbefaler jeg deg å ta en slik blodprøve test . ( ikke urin test hos legen). Har og hatt selseproblemer selv og var nervøs for åssen lovet skulle gå som mor. Men det har vært over all forventing:). En er aldri klar og timing finnes ikke. 1-baby prøvde vi så har over lang tid. Andre man sneik seg inn mens vi hoppa av i svingen til og med. Like stor kjærlighet, like stort sjokk , like mye kaos og uendelig glede. Ønsker deg masse lykke til.

    3. For å si det sånn, den testen var ikke svak positiv en gang. Den er så negativ du kan få den… 🤷🏻‍♀️ Så du har ingenting å bekymre deg over.

    4. Syns du skal få deg legetime å ta blodprøve for å være 100% sikker 😊 Når jeg ble gravid var første test negativ opptil flere ganger, men på legekontoret ble jeg konstantert gravid forde om testene visste negative.. Å nå sitter jeg her med ei datter på snart 7 år 😍

    5. Hei. Jeg har 4 barn. Testet 3 negative og 1 positiv. Og etter noen dager tok jrg fler som var positiv. Det er sjelden en test gir svak positiv. Så må du huske at tidlig i en graviditet så er det beste og teste tidlig om morningen. For og få best resultat. Anbefaler en test på morgen urin. Og jeg har ikke diabetes men jeg kan kaste opp om blodsukkeret mitt faller. Men igjen prøv en test om noen dager. På den første morgen urinen

    6. Noen tester viser feil, sjansen er veldig liten thow😬 Men test nr2 ser ut til å være negativ, vent en uke og to så tar du en ny om du er i tvil. Du ville uansett blitt en god mor ❤️

    7. Hvor er den hvite korte toppen din fra? Den du hadde på snap igår, med den grå joggebuksa.. jeg lurer også på hvor joggebuksa er fra , mener jeg har sett den på Nelly?❤️❤️ You rock forresten, elsker å følge med på livet ditt 😍

    8. Den ser ikke svak positiv ut for meg heller som er mor til 3 barn. Sikkert bare noen som tulla med deg. Jeg har hatt svak strek på noen av mine, og det ser jeg ikke på den der. Men greit og fått sjekka en gang til da.

    9. Ser ikke noe strek jeg. Har to barn å vært gravid 6 ganger å tatt mange tester. Det er skygge værtfall men ser ingen strek. Men uansett, er du usikker tar du bare en ekstra

    10. Jeg testet selv svakt positiv, dagen etter negativ og to dager etter positiv. Kan hende det bare et skyggestreker du ser på de nederste bildene, men jeg ville tatt en test til om noen dager 🙂

        1. Jeg kan og se 2 streker, så ville tatt en til, ytterst sjeldent det er feil når det kommer 2 streker også.

    11. Har selv hatt test som var så svak posetiv at jeg trodde denne var negativ, det var ikke før 2-3 timer etter jeg plutselig så at denne var posetiv, den var så svak, at det nesten var umuligt og se

    12. Det var sånn på meg å, da kan det såfall være at du er tidlig på vei. Endte opp med å kjøpe en digital test fra clear blue først den med streker også den hvor det står hvor mange uker du er på vei. Begge de viste tydelig positiv, mens den samme testen jeg tok som du har tatt viste negativt.
      Så prøv evt en digital test!😊
      Lykke til.

    13. Det er helt feil at man ikke kan få svak positiv test som de fleste flerbarnsmammaer over her sier. Det vanligste er å få svak positiv test tidlig og at streken da blir sterkere etterhvert. Man kan få både falsk positiv test, test med skyggestrek og falsk negativ test. Ville tatt en ny test om 1-2 dager med morgenurin og sett, er den negativ da også så ville jeg ikke tenkt noe mer på det. Masse lykke til!

    14. Her er det to streker på de du har fått tilsendt.

      Og negativ igjen, det kan i verste fall se ut som du har hatt en kjemisk graviditet, noe som vil si at egget har festet seg, men så har det falt fra igjen (tidlig spontanabort)

      Noe som skjer i ca 50 prosent av tilfellene. Og noe som skjer når man forventer mens, det vil si at hadde du ikke testet, så ville du ikke merket det, kanskje bare at du får mensen for tidlig, eller et par dager forsent.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg