JEG MÅTTE INN PÅ SYKEHUSET

Hei fine dere! Jeg har akkurat kommet hjem fra sykehuset etter å ha kommet for sent til timen, kjørt bilen tom for bensin og en tom mage uten mat.. som jeg glemte ut i hektisk morgen som denne. Uansett, jeg er ferdig med timen og er på vei ut dørene for å stikke på trening slik at det også er gjort for i dag. Deilig, og nå er det jo heller ikke så veldig lenge til vi reiser til Grancaa(!!).😍

Over til poenget med dette innlegget, dere lurer nok på hva som skjedde på sykehuset og det jeg kan si er at det var utrolig lærerikt og veldig godt å endelig få snakke ordentlig med en lege og sykepleier om sykdommen min. Jeg har også fått svar på ekstremt mange spørsmål jeg har lurt mye på og samtidig fått oppklart enkelte ting. Jeg var på en såkalt kontroll time som er noe jeg må dra på ca. hver tredje måned nå i starten av opplæringen rundt diabetes. Det gikk overraskende bra som jeg nevnte over og jeg er evig takknemlig for å kunne få lov til å møte opp på slike timer, få svar på alt, teste meg og se til hvordan nyrene har det, sjekke synet og om jeg har cøliaki.. dette er nemlig fordi når man har diabetes er man også mer utsatt en andre for å få komplikasjoner ved sykdommen og dette er noen av de.

Jeg har lært kjempemye etter å ha vært på sykehuset i dag og til å ikke ha hatt diabetes særlig lenge har jeg i følge legen stålkontroll på blodsukkeret mitt og det at jeg trener, spiser nokså sunt og har et stabilt blodsukker er det et kjempebra utgangspunkt i hvordan man kan kontrollere og styre sykdommen slik man ikke blir styrt av den. Jeg lever fint med diabetesen min nå og har bestemt meg for å normalisere den, ta den med inn i de daglige rutinene mine og leve med den. Valget var enkelt og det er ingen grunn for å legge seg ned å gråte av den skyld.. vi har lov til å være litt lei oss i blant, men jeg er ganske så sikker på at dersom man aksepterer sykdommen og gjør det beste utav det vil man også ha det bra med den!

Nå skal jeg hive på meg treningsklær for å stikke på trening, Henrik jobber overtid denne uken og da er det helt topp å dra på trening, jobbe og gjøre de fornuftige og daglige gjøremålene mine før han kommer hjem. Vi snakkes! <3

📍 Haraldsplass Diakonale Sykehus, utrolig fint der, faktisk.

Si hallo 👋🏼 til mitt nye liv.. tenk at dette er noe jeg må inn å gjøre resten av livet mitt.

I denne rosa søte baggen har jeg alt av diabetes-utstyret mitt; måler, spisser til insulinpennene, insulin, druesukker og litt til.

Veien inn til laboratoriet hvor jeg tar alle blodprøver og urinprøver.

5 kommentarer

Siste innlegg