JEG HAR FÅTT GJENNOMGÅ

Woopwoop, denne jenta er ute av sus og klar for å leve et nytt liv i samme kropp!! Jeg må nemlig bli kjent med kroppen min på nytt og det kjenner jeg skal bli deilig. Det er ikke alltid man får to sjanser til å hjelpe kroppen vår og det har jeg. Det føles så jææææævlig deilig å komme ut fra sus. Merkelig er det når man kommer inn i sykesengen og får på seg sykehusklærne, man blir jo automatisk dårligere? og det liker jeg ikke. Jeg er ute og det føles ut som en gledes dag, derfor har jeg valgt å gjøre noe gøy for de som betyr noe for meg og dette får dere se mer av imorgen! Tenk så heldig jeg er som har så mange som er der for meg og som stiller opp, kjører meg rundt, passer på at jeg ikke får føling og sover sammen med meg der jeg får en god arm rundt kroppen min, jeg er jo heldig.

Det har vært en av de mest slitsomme helgene mine hittil og tro det eller ei, hjernen min har også fått gjennomgå. Jeg har måtte lære meg en hel haug med nye ting og det er ikke bare bare når man har et bryllup i hode og såvidt fått tid til å fordøye sykdommen. Jeg har jo fått diabetes og syns det er helt greit. Dere tenker nok at jeg har blitt sykere av å være på sykehuset nå, men det er sant. Jeg skal kontrollere kroppen min og styre diabetesen min, den skal i hvert fall ikke styre meg og mitt liv. Jeg kan fortsatt spise det jeg vil, men med måte, begrensninger og med justeringer gjennom insulin og det er helt topp det. Jeg kommer til å lære og lage mye mat som ikke inneholder sukker. Treningen kommer til å bli en utfordring, men den har jeg også bestemt meg for å klare, så.. det å få komme ut av sus og sitte i skrivende stund på gaten mot Bergen føles AMAZING. Jeg skal hjem til kjæresten og samboeren min, for en lykke!! Vi snakkes i morgen, da kommer jeg til å blogge mer om dette og hvordan ting har vært. Tusen takk for all støtten og alle de fine kommentarene. Jeg ser dere og leser alt, men får ikke svart enda da det er full pågang i alle plattformene mine på sosiale medier. Uansett, vi snakkes snart og jeg er super klar til å fortelle mange ting som har skjedd og som skal skje. Jeg skal snart kjøpe noe sjuuuuuukt for å unne meg selv en premie!!

16 kommentarer
    1. Hei.
      Synes du tar dette på en helt fantastisk måte. All cred til deg for det. Lurer på om det er type 1 eller 2 du har fått?

      Kjrmpeleit at du har fått diabetes.. mrm fy søren for en rå innstilling du har til det hele.
      God natt <3

        1. Det er feil å si, mange med type 2, setter sprøyter før mat, og spesielt i starten. Men noen er så heldige at de slipper etterhvert.

    2. Hei Ingrid. Dette fikser du!!!! Jeg er veldig nysgjerrig på den jakken din jeg…..

      Klem fra venninnen til mamman din i Jessheim 🙂

      Tanja

    3. Hei, jeg lurer bare på om det er noe spesiell grunn til at du har fått det? Om du enten har slektninger med det eller om det kun er noe som har utløst seg selv?
      Du er veldig sterk, fortsett med det!!☺️

      1. Diabetes 1 får man pga bukspyttkjertelen ikke fungerer lengre, eller ikke produserer nok insulin selv så insulin penn/pumpe må hjelpe. Det kan være arvelig, men hos meg var jeg den eneste som fikk det og ingen i min familie har det. Var mest sannsynlig tilfeldig for hun også:)

        1. Det kan utløses av store psykiske påkjenninger over tid også, eller en stor infeksjon. Om det er flere i Ingrid sin familie som har dia 1, vet jeg ikke. Men bekymringer rundt moren sin sykdom (m.m.) kan være gjeldene for dette.

          1. Her er det mange rare (og FEIL) påstander om diabetes TYPE 1 som Ingrid har. Man kan ikke gjøre noe som helst for å forhindre type 1! Det ligger i DNA og kroppen angriper bukspyttkjertelen som produserer insulin. Ingen vet grunnen til dette!
            Type 2 derimot er basert på kosthold og aktivitet. Egentlig skulle ikke de to typene het diabetes, for det er to helt forskjellige sykdommer som folk misforstår!! Les dere opp!

            Ingrid, lag et innlegg om diabetes type 1 så folk kan slutte å spekulere..

    4. Hei Ingrid 🖤
      Så utrolig tøft og fint av deg å være så åpen om dette. Om du velger å åpne deg mer om livet med diabetes og hvordan det går, etter en stund – kunne du da laget en video med oppdateringer rundt dette?
      Ønsker det masse lykke til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg