JEG HÅPER MOREN DIN DØR AV KREFT

Jeg kommer ikke til å svare på noen spørsmål eller kommentarer rundt dette innlegget – alt jeg vil er å åpne opp øynene til noen der ute som virkelig trenger å se hva de gjør mot andre mennesker.

Vi har alle opplevd å slenge dritt til andre mennesker og jeg er helt sikker på at vi har opplevd å få dritt også. Noen ganger sier man stygge ting i sinne fordi man reagerer på noe som traff et sårbart punkt. Vi er bare mennesker og akkurat nå sitter jeg i en posisjon som overhode ikke er god å sitte i. Jeg er knust og klarer ikke å blogge ordentlig om mitt “vanlige” hverdagslige liv, bare fordi hjertet mitt aldri får fred.

I går opplevde jeg noe forferdelig og hensikten med dette innlegget er ikke å henge ut noen, men å få frem en ting jeg bryr meg om. Det er ingenting i hele verden som gjør mer vondt en å være på kanten til å miste noen man er utrolig glad i. Jeg elsker mamma og hver eneste dag ber jeg om at hun skal bli frisk igjen. Jeg er livredd for å miste henne, hva skal jeg gjøre uten..? Veldig mange av dere kjære som sitter å leser bloggen min vet at jeg har delt en del ting når det kommer til kreften, men ikke alt. Hver dag får jeg tilsendt fine meldinger og kommentarer fra folk der ute som bryr seg om meg, mamma og resten av familien. Ikke kjenner de meg, men herregud så ubeskrivelig fint det er å få slike meldinger. Det viser hvor mange fantastiske mennesker det er der ute som virkelig bryr seg om andre mennesker. Jeg har lyst til å takke alle dere som har gitt meg håp og ikke minst til alle dere som deler deres historier med meg! Jeg er evig takknemlig og sammen er vi sterkere en det vi er alene. Det er det ingen tvil om.

Jeg er så ufattelig sint, skuffet og forbanna. Når det kommer til disse kommentarene og meldingene folk legger igjen til meg er det ikke alle som er like gode. Yeeezus, det er så vanskelig å dele dette. I går fikk jeg hundrevis av meldinger fra en person som står meg nær. Mer har jeg ikke lyst til å utdype fordi det ikke er relevant. På disse meldingene fikk jeg kommentarer slengt som ikke bare skrives fordi man reagerer og er sint for noe. Jeg fikk meldinger som ikke skal være mulig å sende til andre mennesker i det hele tatt og noen ganger lurer jeg på hvordan et annet menneske klarer å skrive slike ting – spesielt når man er nære hverandre. Jeg er så jævlig sint og lei meg. Jeg fikk meldinger hvor det sto “håper du dør”, “hele familien min håper at du dør”, “det er din feil at jeg dør, takk”. Samtidig skrek denne personen i telefonen til hun ene venninnen min at “håper moren din dør av kreft”. Er det en ting som er sikker her så er det at den siste kommentaren ikke glemmes. Den kommer aldri til å glemmes fordi den traff meg midt i hjertet. Hva svarer man på sånt? Tusen takk?

Det er så forbanna vondt og de kommentarene der setter sine spor. I går kveld knakk jeg sammen, jeg brøt ut i gråt foran flere mennesker uten å vite hvordan jeg skulle reagere. Det som skjedde var at jeg ble stående der sammen med en venninne og gråt. Jeg vet hvor sterk jeg er, jeg vet at jeg har kontroll på ting i livet mitt, men når andre mennesker klarer å si så nedlatende ting til meg klarer jeg ikke mer. Jeg håper at dere aldri truer andre mennesker med å si at dere skal dø på grunn av dem, eller at dere bruker de mest sårbare punktene til andre for å rakke ned eller slenge dritt. Tro meg – selv om jeg brøt sammen i gråt i går vet jeg med meg selv at denne personen trenger hjelp og en stor lærepenge. For dere som også har opplevd eller opplever å få slike kommentarer, husk alltid at de menneskene der ute som klarer å si så fæle ting til andre ikke har det bra med selv. De trenger eventuelt hjelp eller en liten lærepenge på hva som er greit og ikke greit å si.

Jeg føler meg nesten litt slem som deler dette med dere? Likevel er jeg dritt lei av å måtte sitte igjen med dårlig samvittighet på grunn av feil andre mennesker gjør mot meg. Disse menneskene klarer ikke å se sine egne problemer, men får alt til å virke andres feil slik at de har det bedre med seg selv. Rettere sagt er de psykopater/egoister.

12 kommentarer
    1. Blir provosert av bare å lese dette, man sier bare ikke sånn uansett om man er sint elr ikke. Det et å synke så langt. Vet akkurat hva du går igjennom med kreft, det er kjempe tungt og man bruker mye energi på å prøve å tenke positivt.
      Jeg synes du er sterk Ingrid og du er sykt flink opp i alt dette og hvordan du takler dette <3 Du er ikke alene og jeg føler med deg. Synes virkelig den kommentaren fra den personen kunne spart seg for den. Skjønner du er skuffa og lei deg. Det har du all grunn til å være 🙁 håper du har hatt en Okei jul med tanke på moren din <3 håper ting går bedre med henne? Jeg håper du klarer deg og at det går fint med deg <3 Har virkelig ikke ord for dem som skrev det… respektløst. Klem

      1. Tusen takk for fine ord <3 Hun har det bra nå og det varmer hjertet mitt å se hvor mange som lurer på hvordan hun har det og som faktisk bryr seg! Jeg må bare få si tusen takk igjen, dette var utrolig fint å lese <3

    2. OMG! blir så sinnsykt forbanna på sånne mennesker som det der. Moren din og familien din går igjennom ein tøff periode også kommer andre respektløse mennesker å kommentere sånt?! Blir irritert og skuffa, vis dette skjer fleire ganger så syns eg du skal anmelde dette. Eg fekk tårer i øynene då et leste at du ber kver kveld om at du ønsker at moren din skal bli frisk og at det aller største ønske ditt til jul var at mora di blir frisk🧡😓 Du er eit fantastisk menneske Ingrid! Du er så utrolig sterk og det er den flotte mammaen din og❤️ masse god bedring<333

    3. Ja det er trist å lese at du får høre og oppleve slikt. Jeg synes du er ei tøff jente som står på og er villig til å ta opp slike vanskelige ting. Støtter deg fult ut og ønsker deg og din mor alt godt . Og jeg ber for dere spesielt din mor at hun skal bli frisk, og at dere skal få mange gode dager sammen. En romjulsklem og en nyttårsklem fra meg👍🤗👏

    4. Ingrid , jeg skjønner deg så godt ❤️ Sånne kommentarer er ikke greit og ar du vil dele dette med oss er sterkt gjort ❤️ Jeg har opplevd vonde ting dette år og det handler om kreft . Jeg mistet bestefar og mamma mistet sin tante . ❤️
      Du er så sterk , modig , følsom , unik som deler dette . Det er skikkelig vondt å få sånne kommentarer og mange tør ikke å skrive om sånt . Jeg føler med deg ❤️ stå på videre , du har et hjerte av gull ❤️❤️

    5. Nå begynte jeg å gråte!!
      Hadde noen slengt noe sånt til meg hadde jeg blitt helt knust, da jeg selv har en pappa som har fått døds dommen med Max et år igjen pgr av kreft (er 25 år)
      Så at noen kan slenge sånt kan jeg virkelig ikke fatte, for sånt sier man bare ikke – uansett hvor sur og sint man blir.
      Mange gode varme klemmer og fine tanker sendes til deg, mammaen din og familien <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg