JEG HADDE ALDRI TRODD DETTE

Hei vakre! Det er på tide å oppdaterer dere på treningsfronten. Jeg føler at jeg har vært sinnssykt dårlig på å oppdatere dere på grunn av ferie og kaos, men nå er jeg i gang igjen og gleder meg til å dele reisen med dere(!!). Det er flere som spør om jeg kan dele mer angående trening, hvordan jeg klarer å øke så kjapt i vekter også videre. Derfor tenker jeg å dele mine mål med dere for august som kommer og ting rundt det.

Så, mine favorittøvelsen er knebøy og pull ups, det er også de to jeg har lyst til å få en stor fremgang i og de øvelsene som er hovedfokuset mit. I tillegg elsker jeg å trene mage/cardio og bein/rumpe generelt, så det kommer jeg også til å dele mye av. I går klarte jeg 125kg i knebøy og fokuset der er å komme meg lengre ned i selve bøyen. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle klare det etter flere uker av med ferie – målet fremover er å klare 150kg i knebøy, så fort som mulig egentlig, hahaha! Men jeg må være forsiktig og trene hardt. Ellers har jeg klart 12×3 på 100 i sittende bøy, noe jeg er veldig fornøyd med. I pullups klarer jeg fortsatt bare en og har trent det svært lite i det siste, men jeg skal gunne på fremover og klare 5 så fort som mulig her også.

Dette er hovedmålene mine, men jeg har selvfølgelig også som mål å klare hele 300 økters challengen, derfor blir dette halvåret hektisk og jeg kommer til å leve på treningssenteret her i Åsane, noe jeg også gleder meg til – fordi – jeg skal klare det(!!).

Flere lurer på hvordan jeg klarer å øke så mye i vekter. Jeg kjører et styrkesett, jeg øver på å ta en repetisjon maks, tre repetisjoner maks, fem repetisjoner maks. Jeg trener tungt noen økter og flere repetisjoner andre økter slik at jeg får variasjon på øktene mine! Også er det viktig å spise litt ekstra kalorier for å yte bedre.

Jeg gleder meg til å vise dere fortsettelsen og dele økter med dere, tips og triks. Gjerne heng dere på challengen om dere ønsker det og del bilder med meg på dm på insta! Ingridaguiluz heter jeg der.

11 kommentarer
    1. Har nesten irritert meg litt over den challengen, det er jo bare tull å holde fast ved det? 198 økter til sist du delte en på 157 dager sånn ca.. om du «klarer» det blir det neppe det jeg hvertfall ville beskrevet som en økt. Knebøyen din er til en viss grad sterkt det, men det er jo ikke en skikkelig bøy. Du kan sikkert ta en like lite dyp på 130 imorgen om du vil med belte som du og bruker. Anbefaler at du prøver ass to grass uten belte å se hva du egentlig ligger på🤩

      1. Enig Benjamin! Det blir litt som å pisse på oss som trener like mye året rundt, og ikke i rykk og napp. Og det sier seg selv at kvaliteten på øktene blir ikke de samme hvis du skal ta igjen alt det du henger etter med… Jeg trener både cardio og styrke på samme dag, men jeg regner det som 1 økt, og ikke 2 som du gjør, Ingrid. Skal jeg da si at jeg trener 700 økter i året da i stedet for 350? Haha

        1. Kunne ikke vært mer enig ! Slik det kan se ut teller Ingrid en tur som en “økt”. Helt feil fokus! Sette seg et mål for antall økter er bare tullete. Du kan komme minst like langt med 150 EFFEKTIVE økter. Skal man teller en økt hver gang man beveger seg, så er 300 økter er INGENTING.

          1. Hvor mange ganger har jeg lagt ut en tur som en økt? svar meg på det. Jeg satte meg det målet for at jeg skulle motivere meg selv, så kom corona og jeg fortsetter å trene etter, jeg blir motivert av det 300 økter skal jeg klare!

      2. Hvorfor er det tull å holde fast ved dersom det motiverer meg og andre? Hva vet du om meg og mine økter, jeg tar bilde av økten for å vise at jeg er der og ellers trener jeg ræven av meg og elsker det! Synd du er nødt til å få andre til å føle seg drit for at du skal føle deg selv bedre – om ikke aner jeg ikke hva du driver og kommenterer slikt for? Knebøyene mine er sterke og det vet jeg.

    2. Hei! Kjekt å se treningsinnholdet ditt – blir sykt inspirert ❤️ Hvordan ligger du ann i markløft og benkpress?😊

    3. Hei! Anbefaler å ta av vekter på knebøyen og begynne å gå under 90 grader hver økt. Da styrker du bøyen i bunnposisjon og blir trygg på å gå dypt ner på 1RM også😊 knebøy med markert stopp på 2-3 sek er en bra øvelse for å klare å gå dypere ned i knebøy😄

    4. Du er veldig inspirerende!! Jeg lurer på hvor ofte du maxer i f.eks mark? En gang i uka, hver økt, en gang i måneden?

      1. Tusen takk <3 det er ikke ofte, jeg har ikke tellingen fordi det skjer når jeg føler at kroppen er klar for det og når jeg har klart flere reps med de vektene er på og trener på så langt <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg