JEG ER STOLT OVER KROPPEN MIN

Nå er hytteturen over for denne gang og jeg tenkte jeg skulle skrive litt om kroppen min og utviklingen den har hatt de siste ukene. Det er ganske merkelig å skrive om dette – fordi jeg vet at noen der ute blir sinte på meg da jeg skal være et sunt og godt forbilde.. jeg føler meg rett og slett veldig bra i min egen kropp og det er det svært få som godtar at andre gjør. Det å blogge om kosthold og trening er ikke lett skal jeg si dere og uansett hva jeg skriver er det noen som skal rette på meg eller komme med kommentarer som “pøh, forandring på to uker er tull”, men hvordan fader er det tull når resultatene er der? Jeg så forandringer på kroppen min etter å ha spist sunnere og trent hver dag i en uke allerede etter to uker. Resultatene kommer ganske kjapt skal jeg si dere og det er noe jeg er drit stolt over. Vet dere hvorfor? Fordi jeg føler meg bedre. Jeg kan nok ikke alt om trening og kosthold, men jeg har gjort noe riktig og vet dere en annen ting? Jeg veier akkurat det samme som det jeg gjorde for noen uker siden. Dette er fordi noe av fettet mitt har blitt til muskler og da veier det nok det samme. Derfor syns jeg ikke man skal henge seg så mye opp i vekt.

Grunnen til jeg skrev i starten av dette innlegget at det er flere som blir sinte på meg er fordi hver eneste gang jeg snakker eller poster bilder av trening, kosthold eller av kroppen min er det noen som skriker og slenger med leppene til meg. Kroppen min har vært veldig forskjellig det siste året alt etter hvordan jeg har hatt det og hvordan jeg har levd i hverdagen. Da jeg festet, spiste dritt og aldri trente ble kroppen også dårligere. Jeg ble fort sliten og jeg merket at jeg ikke var fornøyd med kroppen min i det hele tatt. Jeg har også vært i perioder der jeg har kjent på kroppspress fordi jeg har sett andre i bikini som jeg “ønsker” å se ut som. En periode var jeg tynn. Det er helt sjukt hvordan kroppen vår fungerer og hvordan den endrer seg med tiden. Noen ganger er det sunt å kjenne på presset, men det er ikke det når man ikke har det bra. Da jeg spiste mye og aldri trente kjente jeg så klart på kroppspresset gjennom å se andre i bikini, det var drit, men det gjorde meg også godt da jeg faktisk syns det motiverte meg til å trene og ikke minst – ha det gøy på trening -. 

Det jeg har vært lært av mine egne erfaringer er det å trene eller ikke, spise sunt eller ikke alt etter hva som gjør meg glad. Noen perioder har jeg ikke vært helt 100% fornøyd med kroppen min, men da har jeg vært glad og lykkelig selv om. Jeg spiste akkurat det jeg ville, trente aldri og levde livet. Det var supert for min del, men med tiden merket jeg at kroppen ikke hadde det så bra. Jeg hadde mye vondt i magen og livskvaliteten gikk ned. Dette gjorde at jeg startet med å trene igjen. Jeg spiste sunt også og det gjorde meg glad. Det aller viktigste er at vi gjør det som gjør oss selv glad og ikke la oss bli påvirket av presset. Jeg poster dette og bikinibilder fordi jeg er stolt over meg selv. Jeg er kjempestolt som elsker det å lære meg nye sunne oppskrifter, trene flere ganger i uken og har en kropp som er sunn og frisk, samtidig fin. Jeg vet også at jeg gjør feil mange ganger, men hva så?? Jeg er glad og jeg er så jævlig stolt over meg selv, kan ikke jeg da bare få lov til å lære av feilene istedenfor at alle andre skal slenge med leppene til meg? Prøv heller å se det gode i det jeg har gjort – fordi jeg prøver virkelig å være et godt forbilde med dette og vise at helse og kropp er viktig å ta vare på og at man skal føle seg vel i hver våre kropper. Man skal få lov til å være stolt! 

Jeg er et godt forbilde og om det er feil å skrive om kosthold der hundre andre skal rette på meg lurer jeg på hvordan denne forbannade verdenen kommer til å bli.

18 kommentarer
    1. Kunne du delt en «typsik» ukesmeny for deg? Personlig er jeg flink til å trene men sliter med å ha et bra og sunt kosthold :((

    2. Du ser veldig bra ut, Ingrid! Vær stolt av deg selv, og resultater kan lett ses på to uker 🙂 Så lenge DU er fornøyd i egen kropp, hva i alle dager har det å si hva andre tenker? Stå på med både treningen og et sunnere kosthold <3

    3. Jeg blir så inspirert av det du skriver i dette innlegget her!🤩 Ingen her kan si noe stygt om deg eller hva du gjør fordi det er ikke noe dårlig eller galt!! Jeg er så glad for at du er fornøyd med kroppen og helsa di, håper det fortsette slik! Elsker deg – Big fan❤️

    4. Ikke bry deg om hva andre sier. Du skal være stolt av kroppen din og deg selv uavhengig hva andre idioter mener! Du ser utrolig bra ut, og ja, det er fullt mulig å se resultater etter så kort tid! Stå på! Du er utrolig vakker 😍

    5. Synes det er fint at du sier at du er stolt og fornöyd over kroppen din jeg! Det er jo det vi “oppfordres” til å gjöre! Vi skal väre fornöyd med oss selv. Da er det så synd at en del mennesker skal prate shit om man först sier man er fornöyd med seg selv. Så det er modig gjort av deg å si det faktisk! Flere må si at de er stolt og fornöyd! Det hadde värt helt topp!
      Og trening er jo noe alle virkelig bör gjöre! Både for kroppen og for hodet! Det at det også former kroppen, er jo en stor bonus! Samme med kosthold! Dårlig kosthold gjör oss syke på sikt, mens et sunt kosthold holder oss friskere og får oss til å se bedre ut! Så dette må jo prates om og deles! Så håper du fortsetter med det! Tommel opp!!! Klem! <3

      1. Ja ikke sant? Jeg er helt enig med deg. Det er utrolig viktig og noe jeg ønsker at flere (helst alle) skal begynne å gjøre, men det er veldig vanskelig dersom man ikke er fornøyd. Derfor tror jeg det er viktig å se bort fra press, men heller tenke over på egenhånd hva som er best for kroppen vår <3 Klem tilbake, dette var en kjempefin kommentar som virkelig ikke glemmes altså – tusen takk <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg