JEG ER REDD FOR Å IKKE FÅ KOMME HJEM

Da vi var borte på en helgetur forrige helg fikk vi en ordentlig støkker i oss. Jeg tror jeg nevnte det til dere i går at vi måtte ta en avgjørelse om hvor jeg skulle dra og faktisk bli for en god stund. Det valget var egentlig ikke enkelt og jeg skal ærlig innrømme at jeg er redd for at alt av ferger og fly innenlands skal stenge. Det var vel snakk om det for noen dager siden da vi var på helgetur borte? Og jeg kjente allerede da at jeg ble stresset. Misforstå meg riktig, jeg har full forståelse for det og elsker at vi har strenge tiltak for å hindre mer smitte av coronaviruset, likevel er det jo skummelt å sitte i en annen by mens hele familien min er i Stavanger. Det som er ganske fint å tenke på er at jeg ikke er alene om det – og at det er flere som kanskje er redde for å ikke få se familiene sine på en god stund.. <3 Vi er i hvert fall sammen om det og jo mer vi kan hindre smitten jo bedre er det for alle.

For at jeg skal komme meg hjem til Stavanger er jeg enten nødt til å kjøre bil gjennom to ferger, eller fly. Jeg kan også ta danskebåten, men den også har sine endringer i disse tider og det er jo litt skummelt å vite at jeg kanskje ikke får komme meg hjem. I helgen som var fikk jeg med meg at de skulle stenge alle flyreiser og ferger, jeg kommer meg jo ikke hjem da.. likevel tror jeg det ble endret? Jeg er faktisk fortsatt veldig usikker da de endrer ting litt kjapt og kommer med nye tiltak hele tiden.

Jeg virker nok reddere en det jeg er i virkeligheten, og det er vanskelig å uttrykke følelser gjennom å skrive. Jeg er redd for viruset, jeg er i risikogruppen og jeg vil gjerne ha muligheten til å se familien min, men jeg forstår situasjonen! Fullt og helt. Jeg sitter ikke å er livredd nå, men jeg er flink til å være mye hjemme og følge forhåndsreglene. Både for min egen sikkerhet, men også for andres. Det gjør meg mer trygg av at de lager slike tiltak og at jeg som er i risikogruppen kan få teste meg om jeg skulle bli syk. Valget endte jo opp med at jeg skulle bli i Bergen. Det er her jeg bor og det er her jeg kan være sammen med Henrik som er den beste personen for meg å ha rundt meg i slike perioder! Vi har hverandre og det skulle vært veldig vanskelig om vi hadde oppholdt oss i to forskjellige byer over (hvor lang tid?).. så jeg er veldig glad for det.

Ellers håper jeg at man kan få muligheter til å komme seg hjem i disse tider og at ikke alt stenger helt ned! Jeg håper også at dere som vil hjem har fått kommet dere hjem og føler at dere har det bra der. Ellers håper jeg at dere har det bra der ute! 🙏🏽 Gjerne kom med tips til eventuelle YouTube videoer eller blogginnlegg dere ønsker.

8 kommentarer
    1. Vi er maaange i den situasjonen nå! Jeg kan i teorien ta bilen, å kjøre til familien som bor 1,5 time unna! Ingen av oss er i faresonen! Men det er ikke et tema for oss engang nå… Vi skal ikke treffes. De treffer ikke barnebarna sine en gang, selv om de bor kun 5 min unna! Alt av påskeplaner o.s.v er avlyst! Vi planlegger ingenting fremover! Slik MÅ det være nå! Antallet smittede øker jo for hver dag! Så det er jo mye værre i dag enn for 1 uke siden! Det er jo derfor svært dumt å flytte på seg… Tenk om alle hadde gjort det da…?

    2. Kan du legge ut oppskrift på den spagettien og sausen du ordet i dag? Så syyykt digg ut❤️PS elsker deg🥰🥰

    3. Mener at man kan sitte inne i bilene sine på ferjene mellom Bergen og Stavanger! Man unngår dermed kontakt med andre <333

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg