JEG ER NØDT TIL Å FORTELLE DERE NOE

Er det noe jeg virkelig har lyst til å ta opp og noe som jeg selv har jobber ekstremt mye med i det siste så er det dette her med jenter som heier på jenter og det at vi kan elske oss selv.

Jeg har flere ganger vært på det punktet i livet der jeg har stebet etter det perfekte. Ingenting har vært bra nok og etter å ha gjort en endring med utseende har det fortsatt vært noe annet å endre, men sannheten er at det IKKE er sant, det er ikke slik vi skal leve og gjør man det på den måten blir man aldri lykkelig. Det kan jeg med hånden på hjerte si fordi jeg har vært der selv.

Jeg bestemte meg for noen måneder tilbake å gjøre noe med dette! Jeg begynte å lese en bok som heter «den edle kunsten i å gå faen», en bok jeg faktisk kunne kjenne meg igjen i, en bok som gir mening og som får deg til å tenke annerledes. Jeg fortsatte i det sporet og begynte å dele meningsfulle quotes som ga meg noe positivt, om det var motiverende eller noe vakkert, uansett så får man tankesettet over på noe annet en det man er vandt til. Dette fortsatte og jeg hørte hele podcasten til Lene Orvik, som jeg syns er en veldig sterk og vakker kvinne som kommer med kloke ord. For meg hjalp det å høre på det hun sa, at vi jenter må heie på hverandre, at vi må gi andre komplimenter istedenfor å tenke fine ting inni oss kan vi faktisk si det til de det gjelder! Fokuset skal være på det gode og fine, ikke det som er negativt. Si til de rundt deg at de er vakre, eller at de har en fin kjole, det spiller ingen rolle hva, men ikke hold det inne! Jeg kan låve deg at det kommer til å gjøre noe med deg som menneske. Du kommer til å føle deg bedre og glede andre mennesker.

Linn Wøyen har også lagt ut en Youtube video som er verdt å se. Det hun sier er så utrolig fint å høre på og virkelig noe alle burde ta til seg og gjøre noe med! Fordi vi er perfekte på hver vår måte og det er ikke vits i å sammenligne oss med andre, snakke andre ned for å føle oss selv bra fordi det gjør oss bare vondt verre. Du mater som hun sier deg selv med negativitet og det er en ond sirkel.

Jeg har fått det bedre med meg selv etter dette! Jeg forstår at jeg er bra nok som jeg er, jeg har lært å si fine ting til andre mennesker selv om de blir litt paff av det og ikke vet helt hvordan de skal reagere. Jeg har også innsett at man ikke alltid får like mye tilbake, men hva så? Så lenge man kan si til seg selv at man er bra nok som man er, vi er forskjellige og vi må se på alt det vakre vi faktisk har og eier. Tenk om alle skulle ha vært helt like og prøvd å se ut som noe ideelt som ikke finnes engang, det går ikke og det må vi snart forstå.

Jeg sier ikke at jeg er god på alle måter.

Det har hendt flere ganger har jeg scrollet gjennom vakre jenter på instagram mens jeg har funnet feil ved meg selv og sammenlignet meg selv. Det verste har vært de gangene jeg skulle ønsket at jeg så ut som den ene eller den andre fordi jeg ikke føler meg fin eller bra nok. Det jeg kan låve dere er at de jentene du har opplevd dette med gjør akkurat det samme med andre jenter. De kan også ha redigert seg selv, tatt en million bilder for å få ett bilde som de syns er finest, stått i en million vinkler for å få den beste og mest «unaturlige» vinkelen man ellers står i.. kun for å fremstå perfekt. Jeg har gjort dette selv, og nå er jeg lei. For hvem er det vi prøver å imponere? Er det likesene vi bryr oss om? Er det kommentarene vi bryr oss om? For det spiller ingen rolle. Vi skal vite at vi er bra nok som vi er og ha et bra liv, en indre lykke rett og slett.

Dette er en ond sirkel som ikke stopper, det blir kanskje verre og livet dreier seg mer om å vise hvor perfekt man er istedenfor å faktisk ha det bra med seg selv og føle seg perfekt.

Vi mennesker tror at vi får det bedre med oss selv ved å alltid lete etter noe nytt å endre på når det kommer til utseende fordi vi tror at det gjør oss til det bedre dersom vi fjerner det, sminker over det, putter inn det, men det er ikke slik og jeg har selv vært gjennom det!! Den indre lykken er der fortsatt ikke og det er fordi vi alltid er på jakt etter noe mer som ikke finnes!

Sannheten er den at vi må tørre å akseptere slik vi ser ut og elske det for alt det er verdt. Gjør man det kan man begynne å elske alt det vi faktisk syns er bra med oss og ikke mate de negative tankene våre, som linn sier. Jeg er bare så ufattelig enig i dette her og hadde lyst til å dele det jeg også mener om det fordi det er så utrolig viktig.

Du er fin som du er. Si det til deg selv og begynn i dag. Snu tankene dine og mat alt det positive ved deg selv! Si fine ting til andre mennesker selv om du gjerne ikke føler du får like mye tilbake, for det jeg kan låve deg at du får tilbake er en god følelse innvendig, du blir et bedre menneske og heier på andre!

Jenter som heier på jenter trenger vi mer av. Vi er kanskje de verste og vi presser hverandre ned i driten ved å skape et evig stort press på hverandre som ALDRI tar slutt, det blir verre om vi ikke begynner å gjøre noe med det selv. Bare tenk litt over dette for det er ingen andre du trenger å imponere en deg selv, fordi du er mer en god nok som du er.

7 kommentarer
    1. Ja, dette er så typisk desverre. Mye vil ha mer, og man blir aldri fornøyd. Sett pris på deg selv, jobb med det du har, og ikke sammenlign deg med andre. Da blir alt sååå mye bedre! Bra du har innsett det!❤️

    2. Hei Ingrid😊 Jeg har fått strekkmerker på armen etter en hard treningsøkt. Har du noe tips hva jeg skal gjøre?

          1. Jeg har dessverre ikke peiling på hva du kan gjøre med det..men så og si alle bodybuildere har det, om det er noe trøst 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg