JEG ELSKER KROPPEN MIN

For en reise kroppen min er igjennom og jeg elsker at dere får være med på den. Kroppen vår skal igjennom svært mange forandringer gjennom livet og det kan jeg trygt si at jeg føler at jeg har vært gjennom og er i gjennom enda. Da jeg var en liten jente hadde jeg problemer med hvor tynn jeg var.. ingen fett la seg på kroppen min, jeg hadde null former og følte meg ikke særlig komfortabel uten eller med klær. Vi skal nok alle kjenne på kroppspresset en dag selv om jeg skulle ønske vi heller kunne unne andre å ha selvtillit, mens vi fortsetter å jobbe mot de målene vi selv ønsker. Jeg har kjent på kroppspress, veldig mye.. til og med da jeg var liten og ikke likte at jeg var så tynn som jeg var. 

Den gang da målte noen seg med meg for å “bevise” hvor tynn jeg var, teit nok gikk slike ting innpå meg og i dag skulle jeg ønske at jeg satte pris på kroppen min. Den var fin på sin måte, den var meg, sunn og frisk, men ikke akseptert av andre. Så, hva skjedde da? Jeg spiste for å legge på meg, funket det? Nei og nå kan jeg si “heldigvis” fordi kroppen min var en del av meg og hvem skulle jeg egentlig imponere? Alle de som sa jeg var så tynn hele tiden, eller meg selv? Jeg var jo fornøyd med kroppen min før alle kommenterte den og nå er jeg voksen nok til å forstå det.

Jeg er ganske redd for å skape en form for press med å legge ut lettkledde bilder av kroppen min og resultatene mine, likevel vil jeg vise folk der ute at jeg er stolt over meg selv – og det er noe jeg ser at vi mangler å vise og som vi rundt mangler å faktisk godta at andre er. La folk stråle og vise hvem de er, resultater eller ikke? Det spiller ingen rolle så lenge man kjenner at man føler seg kanonbra i sin egen kropp!! For igjen, skal du imponere de som prøver å trykke deg ned? Eller hate på deg? Skal du imponere de som ikke unner deg å være fornøyd slik du ser ut eller la de prøve å bryte ned selvtilliten din? NEI, du skal ingen av disse delene.

Så, noen tenker nok at dette e dobbeltmoralsk fordi jeg tidligere kanskje skjulte kroppen min mer og ikke viste den frem da.. fordi kropp er jo kropp? Det kan jeg forstå på en måte, men samtidig var jeg ikke glad i meg selv og kroppen min – IKKE fordi folk var slemme og kommenterte dritt de senere årene, men fordi jeg ikke følte meg vel. Jeg har alltid vært interessert i trening og for meg er det å trene, få resultater som å bli litt tynnere og få muskler noe jeg trives utrolig godt med. Jeg stråler faktisk og bruker mye tid på å beundre meg selv, klappe meg selv på skulderen og være stolt over det jeg har fått til og det jeg videre skal få til. Som Henrik sa til meg i går etter treningsøkten “Ingrid, er du fornøyd med kroppen din?” og da svarte jeg “Ja, men den er ikke helt der jeg ønsker at den skal være, men selvfølgelig er jeg fornøyd”.. etter et par minutter sier han “Jeg ser du er fornøyd og det gjør meg veldig veldig glad”.

Han vet hvor viktig det er for meg og for min egen del. Ikke for å please alle andre, men jeg selv blir til et mye bedre mennesker, jeg stråler helt enkelt og det er fader meg noe vi trenger mer av i dagens samfunn. Han sa også “Jeg ser hvor mye du ser på deg selv i speilet og smiler”. Ja, det gjør jeg. Tenk så gøy at jeg føler meg vel i min egen kropp.

Vi må slutte å skylde på kroppspress. Vi VET at i dagens samfunn finnes det sosiale medier, redigerte bilder, filter, photoshop, sminke, operasjoner, klær som kan forme oss, u name it, så hvorfor skylder vi på kroppspress hele tiden? Jeg kunne ha lurt dere med mine bilder her på bloggen, men jeg gjør ikke det. Fordi jeg elsker å fronte en sunn kropp. Jeg spiser veldig ofte sukker og drittmat (noe jeg viser med glede), men likevel jobber jeg hardt utenom for å være glad og få det jeg ønsker å oppnå og jeg elsker det!!

Istedenfor å skylde på kroppspress burde vi heller fokusere på oss selv (for en gangs skyld) og ikke alle andre. Du er den som kan gjøre noe med din kropp, ingen andre. Syns du det ser herlig ut å være litt trent/trent, tren da! Vil du ikke gjøre en dritt? Okei, da er du kanskje lat, men da håper jeg også at du trives slik ting er, om ikke kan man alltid gjør noe med det. Kan du ikke trene på grunn av enkelte ting er det også helt ok, det finnes muligheter og hjelpemidler i dag for alt mulig. Kroppspress er ut og vi må snart på lik linje som det å engasjere oss mer for miljøet begynne å ta vare på oss selv som mennesker før vi seriøst dør ut av bagateller og fordi vi har hengt oss opp i ting som virkelig ikke er viktig. Vi henger oss mer opp i hvordan andres kropper ser ut, enn våre egne? Det gir ikke noe mening. Vi bryr oss om at jorden ikke skal gå under, hva gjør vi? Svært lite og det er få som virkelig gjør noe, de som gjør noe, de føler seg garantert bedre.

Dette er kanskje teit å sammenligne, men ser dere poenget? Vi bryr oss om vår egen kropp, hva gjør vi? Svært lite, vi ser på andre som lykkes og trykker de ned i driten for at de skal føle seg like dritt som oss, istedenfor å bli inspirert og lære, og gjøre noe med det. Jeg mener ikke å ta alle under en kamp her, men veldig mange mennesker er slik som jeg beskriver over og det kan godt hende du føler deg truffen. 

Det er seriøst på tide å tenke annerledes, fokusere på de riktige tingene som å være lykkelig for vår egen del og ta vare på de rundt oss, unn hverandre gode ting, mens vi slutter å være sjalu og trykke alle andre ned.

Dette er kroppen min og jeg elsker den.

Jeg tenkte å vise dere strekkmerkene mine som har vært der siden jeg var liten, i dette lyset viser de ikke så godt, men de er der og det er helt normalt, fint faktisk.

Så, dette er mitt resultat etter et par uke med trening, sunnere mat og en del drittmat ved siden av. Jeg har fått mye mer selvtillit, stråler mer i hverdagen og føler meg ganske så bra! Jeg jobber hardt mot målene mine og jeg sier ikke at trening og sunt kosthold er veien til lykke for alle, men for min del føles det deilig og herregud som jeg gleder meg til fortsettelsen for dette har såvidt begynt.

56 kommentarer
      1. Har jeg sakt det er lett? Nei. Det er beintøft. Ingenting er enkelt. Det koster hard vilje og mye trening bak det. Et skritt om gangen er viktig og hadde det vært lett hadde alle gjort det, men det handler om å ville og faktisk gjøre noe. Det er ikke enkelt

    1. Flott at du elsker kroppen din. Den er fin den 🙂 men seriøst, du bidrar jo til kroppspress slik du holder på. Legger ut lettkledde bilder av deg selv hele tiden. Virker som du har et sterkt behov for å heve deg, fordi du har hatt det tøft. Husk å ikke bli for hovmodig nå, selv om du er på topp. Ha en fin dag, og bare godt ment.

      1. Altså helt ærlig. Hvordan bidrar hun til kroppspress? Hun har jobbet hardt for den kroppen hun har nå og endelig er hun stolt over den. Er ikke det meningen? Å være stolt over sin egen kropp?

      2. Heve meg? Tror du tar feil her. Er bare super fornøyd jeg og elsker å dele framgangen min med de som blir motivert av den! Tror det beste er om folk begynner å fokusere på seg selv og unne hverandre ting i livet. Den er grei.

    2. Flotte naturlige du, du har all grunn til å være stolt av deg selv 🙌♥️ ser smashing ut enn de andre fake ass bitches 💁‍♀️💯♥️

    3. Elsker at du lager innlegg som handler om trening, kosthold og kropp. Veldig motiverende! Kan du lage et innlegg som handler om personlige tips og triks som motiverer deg til å trene og spise sunt? Eventuelt hvordan du trener? Proteinbrødene du skrev om spiser jeg hver dag etter innlegget!!

      1. Enig!! Treng motivasjon til å komme meg på treningsstudio igjen, har lagt på meg alt for mye siste tiden og er så lite fornødd med meg selv. Er verdens mest kresne kvinnemenneske, så enkle sunne matretter hadde vert fint og hva du trener som fungerer veldig bra!

        På forhånd TAKK NYDELIGHETEN ❤️

    4. Tro meg, vi vet VELDIG godt at du elsker kroppen din. Prøv å utvikle bloggen din til å snakke om andre ting enn hvor glad du er i den nye kroppen din, eller om hvor glad du er i Henrik. Hvis du skal utvikle deg og fortsette å holde deg relevant så må du starte der. De andre x-realitystjernene får tilbud som skal vi danse, farmen osv, men du blir sittende igjen med bloggen fordi den har så lite og tynt innhold. Prøv å drit deg, vær ordentlig rå og ærlig, vis sider som man ikke har sett – ikke bare bli en til paradisdeltaker som begynte å blogge om overfladiske ting. Du legger ofte ut «DREIT MEG SYKT UT», «VISER SYYKT STYGGE BILDER AV MEG», for at det så hverken er stygge bilder, eller at det flaueste som har skjedd deg er å falle foran kjæresyen – liksom herregud, det er sånn de mest provoserende titlene man leser når innholdet bare er tull.

      1. Prøv å drit deg? 🙈
        Dette innlegget må ha gått fryktelig hardt inn på deg hvor det Synes at du har skrevet i affekt. Men siden bloggen er så lite innholdsrik og urelevant så la være å lese da?

    5. Wow, du ser kjempebra ut! Bra jobba 🙂 Lurte forresten på om du fortsatt går på Tancare, og funker det for deg? Har gått på det et halvt år og ser ikke resultater, så vurderer å slutte…tenkte å høre om du har lengre erfaring med det og om det funker for deg? 🙂

      1. anbefaler deg å prøve alexis ren sin ab workout på youtube. den gir raske resultater og enkel og kort. om du har behov for mer, se noen av holly dolke ☺️

    6. Du legger ut nesten daglig bilder av kroppen din eller så snakker du om kroppen din, så jo du lager kroppspress ut i fra. Det er ikke vanskelig å se at du elsker kroppen din.

      1. Morsomt hvordan folk bruker “kroppspress” som våpen mot folk som er fornøyd med seg selv. Hvorfor betyr kroppspress så mye for deg? Er du ikke fornøyd med hvordan du selv ser ut?

        Tips: gjør noe med det og slutt å sutre over andre som tar action.

    7. Tror det er han feminine typen din som presser deg til kropps press!!! Han gjør ikke noe annet enn å dra deg med på trening. Husk det er veldig usunt å være i forhold med en som Henrik som bare tenker på kropp og utseende og være slank og hva dere spiser. Lykke er å gi litt faen i alt det der. Fordi man blir faktisk psykisk utslitt av det. Et sunt og godt forhold er å elske hverandre uansett ,,, iJeg blir faktisk veldig syk av å se deg poste hele tiden at du og Henrik er på trening. Slapper dere aldri av? Tror ikke Henrik er en bra gutt for deg. Virker som du må please han hele tiden og han er hovmodig og kontrollerer deg hva du spiser og hvordan du ser ut.

      1. Nå må du tenke deg til et annet perspektiv. Alle folk er forskjellige, så hvordan man er lykkelig i og utenfor et forhold er helt fullstendig subjektivt. Det er jo ingenting gale i å trene ofte. Det er jo faktisk noe som ganske mange gjør i dagens samfunn. Jeg personlig nyter å trene og gjør det så ofte som mulig fordi det gjør meg lykkelig

      2. Hva i alle dager snakker du om da? Tror du har totalt misforstått og må lese innlegget om igjen! Jeg ELSKER kroppen min, jeg elsker å TRENE, elsker å SPISE SUNT. Om ordbruken din? æsj, har ikke lyst å ha slike som deg inne her å lese innleggene mine. Du burde passe på hva du sier og komme med konkrete og konstruktive tilbakemeldinger. Jeg er lykkelig fordi jeg føler meg dritbra i min egen kropp, irritere det deg? Vi har det amazing sammen og trening gir oss glede, det er faktisk noe vi gjør sammen og vi elsker det. Takk for deg og din kommentar, håper ikke at du kommer inn hit igjen og skriver. uff.

      3. Tror du skal roe ned fordommene dine litt, Stine!

        Bare fordi Henrik er en kjekk gutt betyr ikke det at han «presser» Ingrid til noe som helst.
        Han er en snill gutt som tar vare på alle rundt seg og er en stor støtte til de han bryr seg om.

        Hvis du hadde følgt litt med så ser du kanskje at de koser seg ofte med en pizza og chiller.

        Så de fordommene dine kan du ta et annet sted!

    8. Jeg synes du er flott jeg!
      Ja til kropp i alle former!
      Jeg har alltid vært tynn….men Gud så mye pes og dritt jeg har fått høre!
      Nei, vær stolt du! Du er deg. Kropp er topp, tipp topp tommel opp!

      1. Veldig rart hvordan det er helt greit å fortelle folk hvor tynn de er og at de må begynne å legge på seg, mens hvis noen er litt stor så er de flottere enn flottest. Folk burde heller la folk være slik de er! Om de vil opp eller ned i vekt er deres business

    9. Hei. Jeg synes du er en veldig fin person som er tøff som skriver om det du har vært igjennom. Jeg synes folk hetser litt mye på deg når der gjelder kroppsspress på bloggen, men jeg ser også hva de mener. Du hadde en kjempefin kropp som jeg så opp til før, det at DU sikkert ikke var fornøyd med den kroppen du hadde før er helt greit, men det fører også til at folk tenker at da er ikke deres kropp noe i nærheten av bra nok om din tidligere ikke var det. All kropp er bra kropp, man må selv finne ut hva man vil gjøre med den og ikke, men jeg har følt på kroppspress etter at du skrev du ikke var fornøyd med kroppen din, en kropp som jeg så opp til.
      Ikke noe vondt ment, men med tanke på at du rekker ut til såpass mange unge vil jeg be deg tenke på å roe ned kroppspraten hakk.

      1. Jeg har jo ikke sagt at jeg mislikte kroppen min før, jeg var bare i komfortabel og da gjorde jeg noe med det, den er sunnere, jeg føler meg bedre og stråler i kroppen min. Er det et problem for andre da? Dette innlegget viser to sider av en sak, fordi jeg forstår dette med press, men jeg er ikke en del av det, da er det noe man selv som menneske må jobbe med fordi da har man et problem med seg selv.

    10. Du vet du er en av dem som skaper kroppspress right?!! Greit nåkk at du skriver at du bare gjør dette for deg, å om folk ikke vil se kan dem bare klikke seg ut. Men da har du virkelig missforstått dette samfunnet.

      Dere som er så kjente børr virkelig ta seg sammen! Å synst du er værtst perdsagsdato!!!
      Ikke bra!!! :/
      Det er ikke alt en trenger å dele…

    11. Det er hvis man bryr seg så mye om andre som legger ut bilder av kroppen sin, at det blir kroppspress. Kanskje det er lurt å prøve å lære seg å tenke annerledes, sånn at man ikke blir påvirket negativt…? Og det å være fornøyd med kroppen sin og legge ut bilder er jo lov. Kroppspress er skapt av oss, da må vi kunne klare å bli kvitt den og.

      1. Det har ikke vært særlig akseptert å poste bilder av kropp nei, men så lenge man er litt stor blir man hyllet for det og det syns jeg er greit. Men om noen som er tynn, trener eller er mer formete, da er det ikke så greit lenger fordi andre rakker ned hele tiden. Istedenfor å akseptere sin egen kropp og heller gjøre noe med den dersom man tar seg nær og syns noen er pene tynne. Eller motsatt.

    12. Synes det du har begynt å legge ut nå ødelegger for andre! Slutt å legg ut slike bilder av det. Tenk på de som sliter og tenker konstant på at de er misfornøyde med kroppen, også kommer du med de bildene av kroppen din. Du har jo alltid vært slank så skjønner ikke helt hva du prøver på, selvom du selv er fornøyd

      1. Har aldri sakt jeg ikke har vært slank. Men etter at jeg trener og spiser sunt har kroppen utviklet seg i en positiv retning og det at jeg deler er fordi jeg ønsker å hjelp + jeg er stolt;)

    13. Et av de bedre innleggene dine. Utrolig at du kan lese over at å trene og spise sunt skaper kroppspress. Du har ikke synlige ben som viser, du er NATURLIG trent. Det er overflod i samfunnet og ellers i verden med overvekt, faktisk aldri vært så mye som nå. Så at du fronter trening, sunn (men også usunn) mat synes jeg ikke er noe ille. Slitt med anorexi i mange år, blir lett trigget – dette trigget meg ikke i det hele tatt! Stå på 🙂 du ser SUNN og fin ut, og det gjorde du også før treningen.

      Håper at folk over vet at også stygge kommentarer heller ikke er med å fronte et godt samfunn. Samtidig er det ingen fasitsvar på hvordan man skal se ut. Noen er trente, andre tynne, noen tjukke osv. men det har plutselig blitt sosialt akseptert og være feit! Hjerte og kar sykdommer, pustemaskin og høyt blodtrykk er heller ikke kult. Spis sunt, unn deg drittmat og tren videre Ingrid! Klem

      1. Tusen takk for en fin kommentar. Jeg er veldig enig med deg her og prøver bare å snakke formuft i dette innlegget, men man ser jo hvor mange som faktisk tar det innpå seg og blir forbanna. Det er nettopp de menneskene som burde lese innlegget og forstå – fordi det er mest ment til de. <3

    14. Kan du skrive om noe som faktisk er litt intressant, dette her er bare mas og d ligger allerede 300 millioner sånne blogginnlegg og artikler ute allerede er ikke vits å begynne å snakke om kroppspress igjen e jo d einaste dåkken snakke om d e heilt sjukt. ser ut som om dokken vil ha kroppspress

    15. Du skriver på insta at «nå er det nok». Det virker ikke som du tåler å få kritikk i det hele tatt. Du må forstå at nesten det eneste du skriver om er trening og hvor bra det går og at du går ned i vekt osv osv. Uansett om du vil det elelr ikke så er du et forbilde og du har et ansvar for hva du skriver. Det handler bare om å finne en balanse. Helt ok at du skriver om det men hvor mye du legger vekt på resultatene og ikke det å være sunn, gjør at det blir feil vinkling. Det må du forstå at kan påvirke unge jenter negativt. Ikke alt handler om utseende.

    16. Tenker at alle kroppsbildene du legger ut bidrar til ett kroppspress, ja du kan være stolt av kroppen din. Men du trenger ikke å legge ut bilder. Tenk på de som kanskje ikke er like tynne og like fornøyde med kroppen sin. Eller de som har skader så de ikke kan trene. Du må begynne å tenke at du er ett forbildet for mange unge og da er ikke bilder av en «perfekt» kropp det beste å legge ut…

    17. herregud, hva får dere til å tro at dere kan spytte ut om forholdet til Ingrid og Henrik og tro dere vet alt? Hva faen får dere til å sitte å si noe sånt? Det må være lov å legge ut bilder av kroppen sin, det er ikke hun som trer opp til kropsspress, det er dere selv som ser på det som kroppspress. Greit at dere kanskje ikke er fornøyd med kroppen deres og ikke vil legge ut, men dere må faktisk respektere at andre vil det, uansett form.
      Ingrid, du ser fantastisk ut! Jeg tror på deg og Henrik, du virker mye lykkeligere nå som du er med Henrik💗 Du er veldig sterk, jeg digger deg💗 Stå på videre!

    18. Utrolig overrasket at det finnes så mye sinne og hat i mennesker. Personlig, er jeg kjempe imponert over det du får til og har oppnådd. Prøver å nå en slik drivkraft selv. Stå på, du er flink!

    19. Hei! Elsker at du er deg selv og tør å gjøre det du selv mener😆 Lurte bare på hvorfor du har den tatoveringen? Jeg mener, folk har jo tatoveringer ja, men når det er av et tall? Btw gjør din egen ting og ikke bry deg om hva folk driver å kommenterer.
      Dab on’em haters

    20. Jeg tror kanskje folk reagerer negativt fordi det er prosessbilder mot en slankere kropp, og også sammenlignet, og at du liker det nye bedre.
      Synes også det er dumt som du også sier at de som er overvektige kan legge ut bilde og være stolt av sin kropp, men når ei som er tynn gjør det, så er det ikke greit, og å finne en sunn balanse er vanskelig.. Klarer ikke sette fingeren helt på det selv..
      Og jeg synes du skal være superstolt av deg selv, og virker som du har en skikkelig pågangsmotor som jeg kunne ønske jeg også hadde!!!
      Men jeg må likevel si meg litt enig i og forstå at folk kan bli litt påvirket av dette negativt..
      Og jeg kunne gjerne slutta å lese bloggen din og unfollowe deg på insta som du da råder oss til å gjøre, men selve treningen din inspirerer meg, men lettkledde prosessbilder gjør ihvertfall meg litt usikker når jeg da ser på meg selv slik..

    21. Herregud så mange stygge kommentarer.. Eier ikke folk skam? Altså.. jeg syntes at du har all rett til å være stolt over kroppen din UTEN at folk skal legge seg opp i det, og er det en ting jeg har lært av å lese alle disse kommentarene så er det at kroppspress kommer ikke av at folk legger ut bilde av kroppen sin, men faktisk alle de stygge kommentarene folk får for å legge det ut. Også har det veldig med hvordan man føler seg i sin egen kropp fra før selvfølgelig. Noen er mer usikre enn andre, men la nå det ligge og la Ingrid være stolt av sin kropp. Herregud altså…

    22. Du må jo vær den mest selvopptatte som har noen gang vært på blogg.no . Virka ikke som du har peiling på hvor du vil med bloggen din. Likte deg før, men syns det er så gørrrr kjedelig å lese alt du legger ut nå. Logg av

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg