JEG BLIR SÅ JÆVLIG PROVOSERT

Først vil jeg starte med å si at jeg er så forbanna stolt over meg selv som har klart å kjøpe drømmebilen min i en alder av 22 år. Jeg har lyst til å vise at det går an dersom man jobber hardt for det. For bare et par måneder siden hadde jeg gjeld noen steder og da bestemte jeg meg for at dette ikke var greit lenger. Jeg tok tak i det, betalte det jeg måtte og sparte som bare det, nå et par måneder etterpå sitter jeg her med bilen jeg har drømt om og det samme kan du også gjøre! Ta kontroll over økonomien din, jobb for det og spar i et motiverende budsjett som du har satt opp for deg selv, jeg lover at det funker.

Over til noe annet..

Det er merkelig dette her med at veldig mange rundt meg skal ha en mening om det ene eller det andre.. og som regel er det positive meninger, mens andre ganger merker jeg at noe får mer negativitet en andre ting og akkurat denne gang kjenner jeg at jeg blir ganske provosert, men også utrolig skuffet over enkeltes menneskers oppførsel. Etter å ha delt den nye bilen min sitter jeg igjen med en kjemperar følelse i kroppen etter å ha lest noen av kommentarene som ble skrevet om dette. For eksempel så er det flere som påstår at bilen er Henrik sin.. noe den ikke er. Bilen er min, den står i mitt navn og jeg har eierskap til den. Jeg betalte for den og i utgangspunktet har den ikke noe annet med Henrik å gjøre en at vi “har den sammen” fordi begge to bruker den like mye.

Grunnen til jeg tar opp dette er fordi jeg sitter igjen med en følelse av at “jenter” ikke får “lov” til å eie en slik bil. Jeg føler at flere der ute mener at det er Henrik som eier den og da lurer jeg på hvorfor? Alle kan søke på den og se at den står i mitt navn og det at flere kommenterer dette får meg faktisk til å føle meg ganske undertrykket som jente. Jeg vet at det kanskje ikke er ment slik, men det er akkurat som om jeg, Ingrid og som er 22 år gammel og jente ikke kan eie en slik bil. Det er helt patetisk og ganske diskriminerende syns jeg. Er det ikke bare fett at jeg har klart å fått meg en slik bil og er det slik at veldig mange forbinder slike sportsbiler med gutter? Fordi akkurat det der er så sinnsykt teit. Jeg trodde vi var ferdig med den forskjellsbehandlingen på gutter og jenter, jeg syns vi skal ha litt mer girlpower og faktisk unne hverandre ting. Jeg lukter sjalusi lang vei fra noen der ute, men det jeg reagerer mest på er dette her med at “bilen må være Henrik sin”. Nå har jeg ikke mer å si om den saken. Dersom dere ønsker å diskutere den mer, greit, men hva er vitsen når jeg har sakt fasiten.. tenk heller litt over hva dere faktisk står for og hva dere skriver noen ganger fordi det føles ganske diskriminerende og det er noe vi burde bli ferdig med i dagens samfunn. 

Jeg mener ikke å være sint eller kjefte på dere som leser, men jeg er nødt til å si ifra til de som faktisk legger igjen slike kommentarer.. i et håp om at det sluttes med. Det er bare sinnssykt provoserende og lite kult.

52 kommentarer
      1. Men hun kan ha den bilen hun selv ønsker seg det er bare sinnsykt barnselig og oppføre seg sån? Hvis hun har audi tt som drømme bil hva er egt hvits med å kmt det? Hva om du hadde en blogg også la du ut drømme bilen din der så hadde det kommet mange kmt inn til deg som henne for hadde ikke du blit lei deg da!? TAKK FOR MEG:(

    1. Slapp av, Ingrid. Skjønner du er stolt, men hva er greia å bry seg sånt om noen spekulerer på om det er Henrik sin eller faktisk din? Jeg var 18 år da jeg kjøpte min daværende drømmebil som kostet flere hundretusen. Skoleelev. En bil som kanskje det var mest guttene som hadde. Men hva er det å være sjalu på egentlig? Bilen din kostet jo ikke en formue, og som nevnt over – det er jo bare en Audi TT, som var populær for mange år siden.

      1. Jeg bryr meg når mennesker påstår ting om meg som ikke er sant. Selvfølgelig svarer jeg på disse tingene da det handler om meg. Det hadde nok et hvert menneske gjort. Det er en prinsippsak, og jeg er lei av at de fleste tror jenter ikke kan kjøpe og eie ting selv, derfor. Gratulerer da gjorde vi det samme som skoleelev og du burde være stolt du også!

    2. Ja super fett at du har fått deg en dyr og fin sportsbil. Det er fint og flott. Det skal være lov å vise hva man har greid å oppnå men det blir litt mye til tider. Tror egentlig ikke det er så mange som bryr seg, for det viktigste er ikke hva du har men hvem du er. Men du har en tendens til å blusse opp ting litt mer enn nødvendig. Som oppfattes som skryt og er veldig mye «se på meg, stakkars meg»hele tiden. Ta det litt med ro og ikke vær så bekreftelsessyk hele tiden så tror jeg kommentarfeltet vil roe seg også. Men blir man irritert av å følge deg er det ikke verre enn å slutte å følge som jeg skal nå. Blir litt overrasket over at du er så på «det er min bil jeg har kjøpt den, den står på meg bla bla» var sikkert to unger som kommenterte det, og resten av oss bryr seg virkelig ikke. Du må lære deg å ikke ta deg nær av ting, folk sier det sikkert for å få en reaksjon, og ikke gi dem det. Jo mer du gir faen jo færre gidder å pirre deg. Jeg sier ikke at du ikke skal få lov til å stå opp for deg selv. Men du trenger ikke å dra så langt, blir veldig slitsomt for oss og sikkert for deg.

      1. Jeg har aldri kommentert noen ting, men dette er så ekstremt bra skrevet og så on point på hva jeg tenker selv. Det er et par kommentarer, også melker vi det for det det er verdt. Ingen tvil om at dette også drar folk inn på bloggen. «Influencere» er gode på markedsføring, det må man ikke glemme. Jeg lurer litt på når denne makten til bloggere er forbi, for min del finnes det ikke noe mindre troverdig.

    3. Det er jo ganske overdrevet å si at bilen koster flere hundre tusen. Et raskt søk på Finn viser at en 2011mod TT altså en eldre bil) med den motoren du har koster rundt 200.000. Hvorfor har du et sånt behov for at den skal fremstå som så ekstremt kostbar?

      1. Når du er 22 år, så er det faktisk ganske mye penger, å jeg hadde ikke kunnet kjøpt en bil til 200.000 når jeg var 22. La hun få være stolt over kjøpet sitt. Det er ikke alle som er Pappagutter som deg (slik det høres ut)

    4. Er den skrytingen din som er slitsomt. Ikke at du har kjøpt deg bil. Det er takket være dine lesere at du har råd til det du har. Bør tenke litt på det. Du er ikke den beste bloggeren heller. Folk leser bloggen din pga du er eksen til Erik. Du gjør ikke annet en å stå å posere som en fjortis foran speilet og skryte av alt dere har gjort i huset osv.

    5. Herregud – jenter kan også ha lyst på kule, fete biler!! Selv kjøpte jeg “drømmebilen” i fjor på sensommeren, jeg hadde da ett år igjen som student… Sparing ER gøy når du har ett mål!
      Jeg blir påmint om min egen innsats og vilje til å spare, og smiler bare av synet av bilen. Min lille baby det

    6. Det ooooser med sjalusi her! Hahahaha herregud, Ingrid har kjøpt seg en bil og det e jævlig bra. Det er ikke noe mer? Selvfølgelig blogger man om bilkjøp, det er ett stort steg!

    7. Ingrid!❤️
      Du ser de som har vondt av deg, de er jo anonyme. Det er fordi de ikke hadde turt å si det face to face læll !
      Jeg har blitt ertet i to år på barneskola, og den som sliter en dag i dag og ikke har det bra det er de. Du er sterk, elsker å følge deg og det du legger ut! Drit i dem som trykker deg ned for de må ha noen å trykke på (anonymt) for å føle seg bedre seg! Da kan de heller la vær å følge deg 💗

    8. Haha eg har en stor ganske dyr pickup, men mange sier «bilen din» når de snakker med mannen min om den. Skjønner frustrasjonen faktisk litt 😉 Grattis med ny bil da, den ser flott ut!

    9. Skjønner ikke hvorfor folk er så sykt negative hele tiden??
      Alle bloggere har/skal innom hus og bilkjøp, så hvorfor er det så gale når Ingrid gjør det?

      Bilen kler deg Ingrid! Du er fantastisk og kos deg med ny bil og vær stolt❤️

    10. Nå begynner jeg og gå litt lei, det virker som at du bare prøver og flexe, vær uke står det på bloggen din at du har tømt lommeboka og kjøpt noe dyre ting, damn er du milliarder

    11. Du blir provosert? Jeg kjenner JEG blir provosert! Måtte såklart lese gjennom kommentarene, og fant hele 2 (!!!!!) som påstod at den stod i Henrik sitt navn.
      Really???? Sikker på at du ikke skal ringe til VG?

      Du må virkelig begynne å blogge om noe mere spennende og viktig.. Dette vil leserne din gå lei av.

    12. Ingrid ♥️, gratulerer med ny bil…. Gratulerer med å ha fått oppfyllt en drøm…. Gratulerer med at du, til tross for mye motgang, finner og får glede av å både mestre hverdagen og har muligheten for å unne deg noe som gir deg glede ♥️. Det er et ordtak som heter: “you cant win them all”…. I dette landet står janteloven desverre svært høyt enda, det har kommet en ny “idrettsgren” som kalles tastaturkriger…. De er rå på drittslenging…. Men tviler sterkt på at denne “rollen” hverken gir dem anerkjennelse, ros… Eller bilen de kanskje selv skulle ønske de hadde råd til 😉. Det er et annet ordtak som sier: har du ikke noe fint å si så hold kjeft (min versjon)…… Men….. Det er noe tastaturkrigerne ikke forstår….. Det kribler for mye i fingrene til at hjernen får virke.

      Ingrid…. Jeg digger deg 🙌, jeg heier på deg 🙌, og jeg er forbanna stolt over den flotte unge kvinnen og forbilde du er 🙌💞. You go girl and keep your head up high 🤗

    13. En Audi TT, virkelig Ingrid? Og hvor vil du egentlig med dette innlegget? Nesten alle kan få seg et bil lån i disse dager. Noe jeg regner med du også har! Det er ikke noe stort og eie en bil i den alderen du er og hvertfall ikke til den prisen.. kjenner jeg nesten blir provosert selv, av dette innlegget. Det gir ingen mening, kun skryt du vil få frem.

      1. Hva vil du egentlig oppnå med denne kommentaren? En Audi TT ja, noe som passer meg og mitt bruk perfekt. Om nesten alle kan få seg lån er det rart ikke alle har det da, noe jeg ikke har (som du beskylder meg for). Det er ganske gøy å kunne kjøpe seg en bil man liker veldig godt og som man har jobbet for i en alder av 22 år jo, det er det absolutt. Jeg ønsker ikke skryt, men jeg vil vise at det med å spare og sette opp et budsjett som jeg skrev for man ofte til det man vil og kan til slutt kjøpe det. Jeg sier ikke at man kan kjøpe alt, men dersom man jobber mye og setter av penger til det vil det alltid gå – og dette sier jeg for å motivere andre, ikke for å få skryt, det får jeg av de rundt meg <3

        1. Må nesten bare le litt av svaret ditt. Du sier at du vil vise at du har klart å spare til å kjøpe en bil, men det er bare tull. Det du vil vise er at du har kjøpt en bil som du skryter opp til hundre hel****, som ikke er noe spesielt av skryte av engang. Den er ikke så spesiell og dyr som du skal ha det til. Du får det til å høres ut som at man må være millionær for å kjøpe den og det er så langt fra realiteten. Hvis du bare hadde lagt ut et innlegg av den og sagt jeg har greid å spare til å kjøpe ny bil, så hadde det vært noe helt annet. Når det er så mange av leserne dine gir deg kritikk, og sier at du kan roe deg ned noen hakk med skrytinga di så burde du kanskje ta et hint når så mange mennesker sier det samme. Også er det litt morsomt at du begynner å si at folk mener at du ikke kan eie en bil fort du er jente, det har INGENTING med saken å gjøre. Jeg liker generelt alt ved bloggen din foruten skrytinga og klaginga:) og dette kunne jeg sikkert formulert på en hyggeligere måte men akkurat nå greide jeg ikke det, sorry.

    14. Kanskje folk her i kommentarfeltet må roes ned noen hakk. Dette er Ingrid sin blogg, og så klart hun er glad for å kjøpt en bil og deler det med oss lesere. Hvis det er så nervepirrende for dere, så unngå bloggen og hvert fall unødvendige kommentarer.
      Ingrid ♥️ Gratulerer med bilkjøp og håper du er fornøyd! Håper også de positive kommentarene veier mer opp for negative. Stå på!

    15. Flott bil og mye penger i en så ung alder.
      Alle kan oppnå drømmene sine om de jobber for det, men influencere tjener ganske mye mer enn en helt vanlig student med 20% jobb. Da blir det urealistisk og sette slike mål … + et slikt press

      Tror du kan få din Audi TT for rundt 150 tusen kr.
      Lekker er den å se på, det er du og

    16. Ahhahaha er Audi TT drømme bilen din? Kompisen min på 19 om kom til Norge for 3 år siden har den bilen🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Og at du sier den koster FLERE hundre tusen omg🤦🏼‍♀️ Tingen er ikke at du har kjøpt bil eller ikke, tingen er at du skryter over ALT. Jeg er så tynn, jeg har gjort dette i huset, jeg har kjøpt bil. Og søker så jævlig oppmerksomhet for diabetesen. Du bruker diabetes og flexing av ting for å få lesere. Dette vil virkelig bare gå neeeedover hvis du ikke skjerper deg snart og lærer å blogge. Du bør virkelig gå innpå andre blogger for å få inspirasjon. Folk gidder ikke bloggere som stryker og skal synes synd i seg selv 24/7.

    17. Omg fårstår kj ka som feiler visse mennesker 🤦‍♀️kan kj Ingrid få lov til å si det hun vil på sin egen blogg 🤦‍♀️dere som er så negative er ikje nødt til å lese bloggen😝barnslige oppførsel og holde på sånn 🙄skjønner veldig godt hvorfor hun blir provosert av de stygge kommentarene som kommer opp ofte, en blogg er jo får at folk kan skrive om hva som helst. Så er d opp te deg om du vil lese den eller ikje..hvis eg er på en blogg som eg ikje liker så slutter eg å leser den uten å legge igjen ekle kommentarer 😉

      Syns du har en veldig fin bil Ingrid og veldig fin blogg leser den hver dag ❤️

    18. Digger innlegget og skjønner frustrasjonen veldig godt!
      Og dere som kommenterer dritt – dere trenger ikke lese bloggen siden den tydeligvis gjør dere provosert. Dropp å les den hvis dere mener den er så dårlig. Hun tjener faktisk penger på at dere går inn, så sånn sett støtter dere henne i å kunne få råd til å kjøpe ting.
      Jeg digger å følge med på deg Ingrid!

    19. Fyy folk her er dumme, og morsomt at de fleste av haterne er de som kommenterer først, akkurat som om de sitter å stalker bloggen konstant for å vente på et nytt innlegg å hate på. Jeg leser Ingrids blogg fordi jeg digger innholdet, bildene og «livsstilen». Hadde jeg ikke likt det, hadde jeg holdt meg unna.
      Og skjer med at folk skriver at hun prøver å skryte? Ingrid har kjøpt seg sin første bil, og får ikke lov til å skrive om det? Jeg hadde vært dritstolt sjæl om det var meg! Hun er en hardtarbeidende jente som går på skole, i tillegg til å poste flere innlegg om dagen, og fortsatt ligger på topp! I motsetning til flere andre bloggere som reiser til utlandet konstant for å holde på leserne sine..
      Stå på Ingrid, jeg synes du er dritflink!🤩❤️ Og ikke la deg provosere av haters, det er akkurat det målet deres er, selv om det er lettere sagt enn gjort.

    20. Jeg kjenner meg ikke så veldig godt igjen i det du skriver, men alle tar ting på hver sin måte! Jeg er jente, jobber som bil oppretter og har en stor interesse for biler! Prøv å vri om litt på hvordan du tar det, alle gutter og jenter jeg kjenner syntes bare det er kult at jenter interesserer seg for bil! Er ikke så mange jenter som har interessen eller interesse av å kjøpe seg kule biler, så vær stolt av det i stedet! De som snakker dritt er nok bare sjalu, de andre du ikke hører noe fra syntes nok bare det er kult! Stå på ingrid!😃

    21. Herregud!! Eg skjønne ikje at folk tar seg tid te å faktisk skriva så mye drid.
      Me e i 2019 folkens, snart 2020?! Ka ti ska dette ta slutt.
      Hu jobbe heilt klart hardt, og har oppnådd nok te å kjøpe seg bil, det e faktisk stort i disse tider. Koffer gidda å bry seg om bloggerne, å henga seg opp i livet deiras, ta kontroll å tenk over dokkers eget, kan jo ikje ha det særlig bra me å sitta å skriva drid på nett.
      Begynn å blogg skjøl, se kor mye arbeid di legge ned i det, se kor mye drid du skjøl komme te å få, se om du takle det før du skrive drid te andre.

    22. Vi skjønner alle at du er stolt over å ha kjøpt en egen bil, det er jo veldig stas. Men altså, å påstå at du skriver dette innlegget for å vise alle at du kan få til det du vil hvis du jobber hardt? Altså, det har seg nemlig slik at resten av oss ikke er influencere. Vi tjener ikke flere titalls eller hundretusen i måneden. Mange av oss er studenter, som må
      jobbe hardt og mye bare for å klare å dekke husleie og ha råd til mat. Synes personlig det blir litt feil å skrive et langt innlegg om hvor hardt du har jobbet for denne bilen, når du tjener nok penger til å kjøpe den veldig mye raskere (og med mindre innsats) enn majoriteten av dine lesere.

    23. Okei, nå kjenne eg at eg bler irritert på Ingrid sine veine.
      eg lese ikje blogga men e innom Ingrid sin av og te 🙂

      1: Dette her e Ingrid sin blogg, sefølgeli blogge hu om ting som jør HU glae, som HU elske.

      2: vis hu vil skryda øve ting å tang, så javell e HENNAS blogg, denne bloggen e jo om HENNAS liv.

      asså når dåkk kan sitta å skriva så møye piss om audien som hu he kjøpt, asså kor mange av dåkker som lese bloggen hennas vet någe spesielt om bil ?

      du he så mange forskjellige typa av same bil, ein e billige å den kan bli dyrere, eg he sjøl ein bil så e dyre men du he åg den billige versjonen av den, å når du e ganske gla i bil å sitte å lese dette, så må eg bare sei någe.
      du he ein billige versjon av audi tt, men du he åg ein så e litt dyrare så he du ein så e dyrare der igjen.
      alt handle om ke utstyr du he i den, asså kvær minste ting spele inn her på ke den ska kosta, å at Ingird ikje he lån på den i hennas alder, ja det e bare ja det fortjene hu skrøyd av! sko ønska eg klarte å kjøpa min uden lån.

      så om hu vil skryda av bilen sin LA HU! hu he faktisk jobba for dette her, tror ikje så mange her hadde klart å kjøpt ein bil te øve 100 000 uden lån på dagen 🙂

      Sorry Ingird, eg måtte bare sei någe <3

    24. 2019, året det ikke er lov å vise frem hva man har kjøpt engang.. Kos deg med den nye bilen din, den var kjempe fin!!

    25. Jeez.. Har egentlig ingenting med at jenter ikke skal få eie noe, men den skrytinga di blir bare for mye.. Ser flere har skrevet det også, men virker ikke som du tar det til deg.. Da kommer jeg rett og slett til og slutte og følge deg, er ferdig med og føle meg mindre verdt

    26. Gud bedre kan folk bare vokse opp eller??
      Har dere ikke noe mer bedre å gjøre i deres egne liv…

      Tro meg når dere småbarn blir gamle nok for dere se hvor “lett” ting er på egenhånd. 80 % av dere vil ikke syntes det er like “enkelt” lenger.

      Ingrid skal få lov å dele hva hun vil på sin blogg og hva som gir mening i hennes liv.

      AMEN

    27. Skjønner ikke hvorfor folk gidder å være så sinsykt ekkle å stygge. Jeg forstår budskapet ditt og skjønner og at du er stolt over bilen din den er jo døds fin😍 Det er dessverre mye sjalusi. Gratulerer med bil og kos deg med den😊 Du er en kjempe fin jente Ingrid og tror også at du er veldig snill med et godt hjerte og at veldig mange er misunnelig på deg. Og såklart har du lov å forsvare deg selv med alt det dritte folk skriver. Jeg er 31 år og jeg liker veldig godt å følge deg , synes du og Henrik er et super nydelig par og ser dere er veldig glad i hverandre . God helg 🤗❤️

    28. Ingen tvinger noen til å klikke seg inn på denne bloggen. Om man ikke liker noe, hvorfor følge henne? Og enda verre – hvorfor ha et så sterkt behov for å kommentere på “småting”? Jeg er kjempesjalu for jeg vil også ha en fin bil, men jeg skriver ikke stygge kommentarer for det. Hev deg over det, Ingrid, og gratulerer med ny bil! 💕 goood helg til deg og Henrik.

    29. Du sier du ikke har lån og har jobbet hardt for det, ifølge Brønnøysund registrert så sier det noe annet 😊

    30. Pr. 25.10.2019 er det ikke tinglyst heftelser på registreringsnummer XD85519. Det har imidlertid kommet inn et nytt dokument som er journalført, men ennå ikke behandlet. Det kan vise seg å være en ny heftelse. Sjekk igjen om noen dager.

    31. Herlighet for noen tastaturtøffe idioter som kommenteter her!
      Jeg syns du er helt rå Ingrid! Stå på me ditt, du er unik!! Og gratulere så mye med den nye fine bilen!🤩 Ha en fantastisk god helg 💕

    32. Har du behov for økonomisk hjelp? eller trenger du et lån av noe slag? I så fall er dette din hjelp, vi er her for å gjøre dine drømmer til virkelighet for å få et lån. Vi gir ut alle slags lån som Utdanningslån, Forretningslån, boliglån, Landbrukslån, Personlig lån, Autolån og andre gode grunner med en rimelig rente på 3%. Kontakt oss nå på ([email protected]) for ytterligere detaljer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg