HVORDAN GJENNOMSKUE FALSKE VENNER?

Annonse | Nelly

T-SKJORTE JUNKYARDBUKSE HER / SKO JUNKYARD

Vi har vel alle hatt falske venner i løpet av livet? Derfor tenkte jeg å skrive et innlegg om hvordan man gjennomskuer disse dersom man er i tvil. Dette er ingen fasitsvar, men det er mye her som kan stemme – husk at det betyr ikke at man må bryte båndet mellom venner som er slik, men trenger bare å sette begrensninger og ha alt klart begge veier. Jeg er så heldig at jeg ikke har opplevd dette noe særlig, det verste etter Paradise Hotel var de menneskene som skrev fine ting til meg i innboksen min og som deretter hang meg ut på sosiale medier. Alle vennegjenger kan krangle, men innerst inne kjenner man at man savner de, ja – da er de ekte venner, men når man ikke kjenner på savnet er det heller ikke ekte venner, tenker jeg!

💬 Venner som baksnakker deg eller som sier noe til deg mens de sier noe helt annet til de andre.

💬 Venner som har en intensjon om å henge med deg for å klatre i rangerings stigen sosialt sett. De bruker deg rettere sagt, for å henge noen de syns er kulere eller bedre – om ikke bare få kontakt med noen andre en deg.

💬 Venner som ikke stiller opp når man trenger de mest, men som kan henge når man skal gjøre morsomme ting som å dra på ferier og lignende.

💬 Venner som er dømmende. De finner feil ved deg og rakker deg ned hele tiden slik at du føler deg dårlig. Man skal ikke føle seg verre etter å ha vært med venner, men ti ganger bedre!

💬 Venner som misunner deg og hele tiden nevner at du har det mye bedre en de (noe som ikke alltid er riktig).

💬 Venner som er der for oss og som hjelper oss med å lykkes, men når vi da har lykkes trekker de seg unna istedenfor å glede seg over at du faktisk fikk noe til. Igjen – føler disse vennene seg komfortable når de er med oss, men ikke om vi ikke er på samme nivå. De føler seg dårlige når noen får ting til, rettere sagt.

💬 Venner som vil være bedre en deg i alt, med dette mener jeg i absolutt alt. Om man trener, skal de trene mer for å være enda bedre. De vil rett og slett være bedre en deg i alt du gjør uansett om det kanskje ikke er noe de selv liker å gjøre.

💬 Venner som er manipulerende. De som gjør seg selv til et offer, har kontroll på alle situasjoner og får problemene alltid over på deg.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg