HELGENS MATHANDEL

Hei fine dere! Det er en god stund siden jeg har vist dere mathandelen vår og det er rett og slett fordi vi har handlet så lite den siste tiden og sist mye rester fra skapene og vært på ferie med både julemiddager og restaurant mat i syden, ahh, deilig det også av og til, selv om det skal bli godt å komme inn i nye gode rutiner igjen! Så..

Denne uken har vi handlet inn egg, grønnsaker, kjøtt og en del av de vanlige produktene vi bruker. På Rema 1000 fant jeg blant annet cottage cheese på tilbud som går ut ganske snart og det å handle slike varer gjør meg faktisk veldig glad og det gir meg mye. Etter å ha sett serien matsjokket ble jeg ekstra oppmerksom på de stakkars varene som blir kastet lenge før egentlig trenger å bli kastet, de blir faktisk kastet fordi de utseendemessig ser “stygge” ut i følge nordmenn og det gjør meg faktisk sint, spesielt bananene som blir kastet hvert år, det er mange bananer som blir kastet og derfor svinger jeg alltid innom Rema 1000 etter trening på kvelden før stengetid og kjøper de siste ensomme bananene som egentlig blir kastet.. og dette er sunt og godt, absolutt ikke noe som burde ha blitt kastet fordi de har en skade eller ikke ligger i en klynge, fy søren. 😥 De kan kuttes opp og legges i frysen til å brukes som smoothie eller snacks. Det kan lages bananpannekaker som er kjempesunt utav de og om de er litt brune spiller det ingen rolle. Jeg syns faktisk de smaker bedre jo mer gule og brune de er!

Varer som også er satt ned i pris og har mindre holdbarhet elsker jeg også å kjøpe, man sparer miljøet i tillegg til å spare penger og redde maten!! Så derfor kjøpte jeg inn en del av de cottage cheesene. Vi skal lage sunn taco i dag som en liten date og det blir så koselig, derfor har jeg kjøpt inn en del grønnsaker og tacokrydder.

Vanligvis ville vi nok ha handlet inn mer mat, men siden vi skal dra til Stavanger denne helgen er det ikke vits.

Jeg kan ikke huske sist jeg spiste denne salaten og mange sier den er best i taco.. derfor blir det hjertesalat i vår taco i dag. Gleder meg til å prøve, nam.

Jeg aner ikke hva jeg skal bruke denne til, men dette er virkelig noe jeg elsker og ser for meg at det blir brukt mye til kvelds med egg, brød eller til osten på brødet, nam! Ellers skal jeg prøve det i tacoen i dag!

Omtrent alle matbutikkene i Norge har en egen disk der de har nedpriste og billigere varer, anbefaler dere å sjekke der hver gang dere handler, man finner plutselig mye digg og mye man kan fryse ned!

Denne skal erstatte rømmen, slik den blir enda litt sunnere.

En litt sunnere ost, hvorfor ikke? Tenker jeg da. Alt hjelper på og bytter man ut et par matvarer med et litt sunnere alternativ blir hele retten mye sunnere og det vil kroppen vår ha!! 😍 Alt dette kom på ca. 700 kroner på både Rema 1000 og Meny til sammen. Elsker Meny de dagene jeg vil kikke i butikkene er nye matvarer, de har alltid så mye digg og spennende, selv om jeg ikke kjøper alt da.

5 kommentarer
    1. Åh, jaaa! Alfa alfa spirer er så godt oppå pålegg!!! 😀 Jeg bruker også mye cottage cheese. Er det på tilbud, hamstrer jeg og fryser de ned! De blir litt annerledes etter frys, men absolutt värdt det for å spare litt penger og miljö! 😀

    2. Kjøper alltid de brune bananene, skjærer de i biter og fryser de. Et enkelt og digg tips er fyrste bananer, peanøttsmør og en dæsj melk i blenderen. Det blir en perfekt is/softis. Tilsett også litt kakao for sjokoladeis. Sunt og utrolig godt 🙂

    3. Det er ikke nødvendigvis sunnere selv om det inneholder mindre kalorier eller mindre fett.. Vær forsiktig med hvordan du snakker om og kategoriserer mat, du har sikkert mange unge lesere som ikke trenger å være mer stressa rundt det de putter i seg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg