HAN FIKK MEG TIL Å SLUTTE

Hvem hadde noen gang trodd at jeg kom til å si dette? Ikke jeg i hvert fall, Fyfaen. Unnskyld ordspråket, men dette er faktisk helt utrolig og svært surrealistisk. JEG HAR SLUTTET Å SNUSE. Whaat?! Dette er noe jeg aldri hadde trodd kom til å skje før jeg eventuelt ble gravid en dag i fremtiden. I utgangspunktet har jeg aldri sett helt vitsen med å faktisk slutte om dere skjønner? Noen bruker penger på godteri, andre på Pepsi Max og jeg på snus – noe som ikke skjer lenger. Hahaha. Det er så sinnssykt, dere aner ikke hvor stort det er for min del og hvor mye bedre jeg føler meg. Tennene mine er mye penere og det ligger ikke snus saft mellom, det lukter ikke på samme måte og jeg ser ikke “stygg” ut lenger som har den snusleppa alle snakker om og snakket om i fjor da jeg var på PH.

Dere lurer nok på hvorfor jeg sluttet i det hele tatt, da jeg ikke så noen vits i det fra før av? Også lurer dere nok også på hvordan jeg har klart å ikke snuse på 12 dager allerede. Ææ, jeg smiler så sinnssykt bredt om munnen når jeg skriver at jeg har sluttet, jeg er dritstolt over meg selv. Uansett, jeg sluttet fordi Henrik har en svært god innflytelse på meg. Han fikk meg til å slutte ved å være 100% ærlig med meg og si at han ikke syns det var fint. I tillegg nektet han å kysse meg mens jeg snuste. Han syns det er unødvendige penger og det er helseskadelig, noe han ikke vil at jeg skal utsette meg selv for. Han har faktisk ikke toleranse for snus og det er ikke slik at han hater folk som snuser, men han syns verken det er tiltrekkende eller noe særlig fint. Dette er jeg faktisk helt enig i og da Henrik kastet snusboksene mine rundt omkring, ut vinduene, ut hotellrommet, i bosset og kastet papirbiter oppi, og spyttet oppi snusboksene mine fikk jeg rett og slett nok. Det er ikke slik at han er frekk som gjør dette syns jeg – han er bare god og snill som får meg til å slutte og dette er vel en av grunnene til at jeg faktisk klarte det. Det er utrolig kjipt å betale 90kr for en boks med snus som varer i en til to dager for også miste hele den nye boksen på grunn av Henrik som kaster den i skjul, haha. 

Han spurte meg om han skulle slutte å kaste snusene mine og bare la meg fortsette, men det var uaktuelt for min del. Jeg elsker bestemte gutter, spesielt gutter som vet hva de vil og når han ikke syns noe om snus, hva er da vitsen med at jeg gjør det? Digger at han fikk meg så irritert at jeg ga opp hele snusen. For en gutt.

Såå jeg har sluttet å snuse. Det var dritvanskelig den første uken skal jeg si dere. Flere av vennene mine gjør det og når man er sammen med de og de putter en snus under leppa er det ikke like fett å sitte der mens man prøver å slutte. Det jeg gjorde og som har funket for min del er å putte en tyggegummi under leppa. Jeg går konstant med tyggis på meg slik at jeg kan putte det under leppa dersom jeg blir fristet. I tillegg drikker jeg mye drikke med smak.. som appelsinjuice, iste, saft og slikt, bare for å hindre suget etter å snuse. De som snuser vet hvor deilig det er å snuse etter hvert måltid, her sleit jeg ordentlig. Tyggis funker her også!! Seriøst, en tyggis under leppa og heller drikke noe søtt er så verdt det. Det som også har motivert meg er det å bevise til Henrik at jeg klarer ting jeg bestemmer meg for, men også å følge med på appen slutta som teller dager man har vært snusfri og som viser hvor mye penger man har spart og hvor mye dritt man ikke har utsatt kroppen vår for som vi pleier å gjøre når vi faktisk snuser.

Jeg er så jævlig stolt over meg selv. Klarer jeg dette så klarer du det også, mat hode med at det er enkelt, sverger på at man klarer å slutte dersom man er mentalt klar for det og ikke lar seg selv lure.

6 kommentarer
    1. Wow, respekt ass at du klarte det 🙂 veldig fin motivasjon med Henrik 🙂 sykt bra. Vær stolt. Snus er ikke noe digg. Godt jobba.

    2. Kjempebra jobbet! Du har en grunn til å være stolt🙌🏻
      Jeg møtte en fyr for noen månder siden, og jeg syns han var veldig kjekk. Han likte ikke at jeg snuset heller. Det at jeg snuset var ekkelt for han. Jeg bestemte meg for å slutte pga jeg likte han fyren her veldig godt. Det endte med at vi ble sammen, og han hjalp meg til å slutte og snuse 😍
      Nå har jeg vært snusfri i 75 dager🤩 jeg er så stolt!! Både kroppen min og tennene mine har godt av å ikke få nikotinen.

    3. Snuser selv og har aldri prøvd å slutte! Har liksom tenkt på det! Bare jeg ser at det begynner å minke i snusboksen får jeg panikk og må liksom kjøpe en boks for å ha!

      #respektfordeg

    4. Kjæresten min røyka og snusa. HATER DET. Sa han skulle slutte, men det ville han så abs ikke. Ba han velge, og han valgte snus. Så han har slutta å røyke, men snuser ennå. Hater det. Og ingenting hjelper. Tørr ikke å kaste noe ut hahaa men om jeg kjenner han rett så hadde ikke det å spytte i boksen hjulpet no, han hadde sikkert tatt det uansett. Tingen er, lurer på om du har noen tips?

      Er btw DRIIIIIT STOLT AV DEG!!!! Du er drit sterk og såååå flink!! Sånne små ting som det viser bare hvor glad du er i Henrik og hvor fint parr dere er! Håper alt går bra med dere videre og at dere er sammen lenge, for dere passer virkelig godt sammen! ♥️♥️♥️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg