FØRSTE TRENINGSØKT ETTER DIABETESEN

Min aller første treningsøkt etter at jeg fikk diabetes og har begynt med insulin gikk bedre en forventet. Det er klart at forandringene er der, men det stopper ikke meg i å nå målene mine når det kommer til kroppen min. Jeg har satt meg et mål og har virkelig en drøm i hode av hvordan jeg ønsker ha kroppen min gjennom trening og sunnere kosthold. Etter at jeg fikk diabetes har jeg merket at jeg har vært mer oppblåst og følt meg litt større en det jeg var før jeg fikk diagnosen og begynte med insulin og det er noe dritt. Kroppen min er utrolig viktig og for at jeg skal føle meg best mulig og ha det bra er jeg nødt til å gjør det på min måte og kjøre på med min greie. Det er noe dritt å føle seg oppblåst.. jeg merker jo at det ikke er heeelt det samme som før, kroppen min har vært i store forandringer de siste ukene og nå må den finne sin plass igjen og legge seg til rette med et stabilt og normalt blodsukker.

Den første økten min var latterlig bra. Jeg gruet meg hele dagen før jeg skulle trene både fordi det var en del dager siden jeg gjorde det sist og da er det alltid litt tungt å trene igjen, og fordi jeg har fått diabetes. Etter å ha lest meg en god del opp føler jeg fortsatt at det aller riktigste å gjøre er å finne utav ting på egenhånd og prøve meg fram. Det sto en del ting jeg burde ta hensyn til og det gjorde jeg.. som å ha med en banan og måle før, under og etter trening! Det er litt mer tungvindt, men det går. Det er også veldig merkelig å skulle stikke meg selv på treningssenteret, men jeg prøver å gjøre det mest mulig diskre for de andre som trener der. Alt i alt er jeg veldig fornøyd og hadde ikke trodd at jeg skulle ha en så bra treningsøkt som det jeg hadde! Fyfader jeg er stolt over meg selv som får dette til og som ikke gir opp.. for tro meg, jeg har hatt drit lyst til å bare kaste alle sprøytene i veggen å legge med ned og gråte. Fakk dette.

12 kommentarer

Siste innlegg