ET SVAR TIL HATERNE MINE

Hvor skal jeg begynne? Etter at Molde saken ble en offentlig greie og jeg valgte å skrive min side av saken har det tatt helt av i innboksen, på direktemeldinger og ikke minst i kommentarfeltene, noe som er forståelig da alle har en mening man skal få lov til å ytre. Det som irriterer meg grenseløst er enkelte mennesker som ytrer seg om ting de ikke vet noe om. Det aller første jeg har lyst til å si til dere som kommer med disse meningene dere ikke vet noe om – jeg bryr meg ikke og grunnen til at jeg svarer er for å sette dere på plass. Jeg takler hat ekstremt bra og hadde jeg brydd meg om det hadde jeg også latt det gå inn på meg – noe det ikke gjør. Jeg har også en mening på lik linje som noen av dere som trykker dere inn på denne bloggen for å skrive all dritten dere mener at jeg fortjener. Det er derfor jeg svarer – og selvfølgelig også for at dere som tror at jeg er dårlig menneske skal få en bredere forståelse over saken, for jo, jeg ser begge sider av saken, men det er svært mange ting jeg ikke tilgir eller kommer til å tilgi. Jeg har vært ekstremt snill når det kommer til å ytre mine meninger på bloggen og det er så sinnsykt mye dere ikke vet om bak kulissene som jeg ikke velger å skrive om fordi det er svært personlig.

Når det kommer til Molde saken kunne det ha vært betydelig å faktisk fortalt dere mer om ting som har skjedd tidligere, men jeg gjør det ikke fordi det er så personlig som nevner over og jeg har faktisk ikke lyst til å henge ut andre mennesker på den måten. Grunnen til at jeg har svart på Molde saken og en del spørsmål i ettertid er fordi at jeg ønsker å oppklare en del ting som ble gjemt bak fasaden og som ble misforstått. Det at jeg svarer gir også dere er bedre forståelse over hva som faktisk har skjedd.

Derfor har jeg lyst til å si at nå er det seriøst nok. Skriv hva dere vil, men når noen av dere selv velger å klikke inn på denne bloggen for å lese om enkelte ting må dere også finne dere i at jeg skriver det jeg mener – og jeg svarer på det jeg har lyst til å svare på. Som sakt, det har skjedd mye mer bak alt dette en det som har kommet frem. Noen av dere blir nok enda sintere på meg nå fordi jeg ikke skriver hva dette faktisk er. Jeg skal ikke henge ut noen her på bloggen – noe flere av dere som har skrevet dritt til meg mener at jeg burde slutte med. Det har skjedd i en sak eller to – that`s it. Ikke har jeg hengt ut noen heller, jeg skrev min mening og slik jeg opplevde det på det eventet. Så, legg denne ballen død og finn en annen plass å skriv dritt, jeg er ikke interessert i det og det tror jeg ikke familien deres, vennene deres eller andre mennesker heller syns noe om det. Pass på hva dere sier noen ganger, det tror jeg er veldig lurt.. og som noen av dere har skrevet til meg “se to sider av en sak”. Det samme gjelder til dere.

17 kommentarer
    1. Ro deg helt ned, nå har du melket denne saken for det den er verdt. Tviler på at det ramler inn med ting i innboksen, så populær og viktig er du faktisk ikke. Minner meg om en annen oppmerksomhetssyk blogger som nylig ga ut bok. Kritikk og hat er to forskjellige ting.

      Finn på noe spennende å nyskapende å skrive om er du snill. Du bruker til stadighet samme bilder/ ansiktsutrykk og klær på deg. Det er utrolig lite givende for leserne å lese din blogg, noe du sikkert merker på lesertallet og det lave antallet tilbud du får av samarbeid/annonsører. Øv gjerne på rettskriving og setningsoppbygning dersom du på død og liv må skrive.

      Nei….

      Start på sykepleien igjen, kom deg utav den her lille bobla de før det er forseint.

      1. Helle: Dersom du skal ta opp rettskriving kan det være en ide å se på din egen kommentar først. 😉

    2. Helle, hva rett har du til å si hva Ingrid skal gjøre eller ei? Du er respektløs og slenger forkastelige kommentarer! Og fortelle et annet menneske at dem ikke er viktige har du ingen rett til. Alle mennesker er like viktige og har like mye verdi uansett. Skjønner ikke at du gir deg tid til å skrive og rakke ned på en person på denne måten. Du burde lære deg eller du MÅ faktisk lære deg respekt ovenfor andre og bedre nettvett! Ingen og da mener jeg INGEN fortjener sånne kommentarer rettet mot seg!! Håper du tenker deg 2 ganger om neste gang du vurderer å kommentere hat.

      Håper du ikke tar ditta til deg Ingrid! Stå på og skriv det du vil! Ingen burde stoppe deg. Det er din blogg og ditt liv. Håpe du får en fin dag❤️

      1. Jeg har da ytringsfrihet som alle andre nordmenn har. Kommentarer om at hun ikke er viktig har nok blitt misforstått. Såklart er hun viktig for sine nærmeste, jeg tenkte mer i retning viktig som mediekvinne. Igjen, dette er ment som kritikk og ikke som hat. Ikke alle som forstår forskjellen, men voksenopplæring får tas en annen plass.

        1. Syns du at du i en alder av 30 år skriver konstruktiv kritikk?

          som: Tviler på at det ramler inn med ting i innboksen, så populær og viktig er du faktisk ikke. Minner meg om en annen oppmerksomhetssyk blogger som nylig ga ut bok. Kritikk og hat er to forskjellige ting.

          Som du skrev nå nettopp? Jeg kjenner at jeg blir oppgitt over hvor mye tull mennesker i spesielt din alder kan skrive til unge jenter – er det noe jeg er flink til så er det å ta til meg kritikk og jeg er faktisk et godt forbilde til å være en av dagens mediekvinne i Norge.

    3. Hm, første gang jeg har vært innom denne bloggen, tror jeg. Innlegg om hatere, og to kommentarer. En fra en hater , antar jeg, og en fra et hyggelig menneske. Det sa vel det meste.
      Ikke la noen tråkke deg ned!

    4. Det er helt utrolig hva folk får seg til å gulpe opp av kommentarer her inne. Jeg blir helt stum. Jeg tenker at denne bloggen lever og har det bra og når det gjelder setnings oppbygging og rettskriving… who are you to judge? Nei vet du hva! Dette finnes det ingen unnskyldning for, dette er mobbing og direkte rettet mot en person. Jeg tviler på at det var « godt ment» det er mange som leser denne bloggen og liker den, så jeg synes at vi må holde oss for god for mobbing. Det går ann å la være å trykke seg inn på bloggen her også vet du. Ytringsfriheten er bra den, når den brukes på rett måte, og da tenker jeg at man må være litt saklig.

    5. Helle, det er greit at vi har ytringsfrihet i Norge, men noe holder man for seg selv! Du har ingen rett til å skrive sånt til Ingrid. Er så lei av at alle tar opp at vi har ytringsfrihet i Norge. Ja vi har det, men for Guds skyld ikke bruk din ytringsfrihet for å skrive hat til andre. For ditta er nemlig hat. Dette er ikke konstruktiv kritikk. Som sagt du har ingen rett å skrive sånt til et ungt menneske. Jeg er 20 år og vet hva jeg burde skrive eller ei. Det har jeg lært i min oppvekst. Om du er uenig med Ingrid så får det gå, men du treng ikke å skrive sånne kommentarer. Hva får du av å skrive sånt egentlig?

      Som min mor lærte meg. Har du ikke noe godt å si, så hold det for deg selv. Det ber jeg deg om å gjør og ikke bruk ytringsfriheten din på å skrive hat. Ikke rart det er krig i verden.

    6. Og Ingrid er et godt forbilde til å være dagens mediekvinne i Norge. Ingrid er ikke bare et godt forbilde for unge, men også eldre. Hun er åpen og ærlig. Det er ikke det alle som er. Og det at hun skriver så åpent hjelper ganske mange som har opplevd det samme. Blant annet meg. Når jeg leser bloggen til Ingrid så føler jeg meg ikke så alene lengre.

      Så tusen hjertelig takk Ingrid for at du er et forbilde for så mange. Du fortjener bare det beste og du fortjener ikke sånne nett- troll❤️

    7. Jeg tror du virkelig ikke forstår selv hva kritikk og hat er? Du sitter her og kommenterer på en person sin vlogg og sier at de bør finne seg bedre ting å gjøre og er rett og slett frekk?
      Jada, alle har ytringsfrihet men tenkte du deg egentlig om før du begynte å skrive dette? Jeg vet ikke noe om denne saken eller i det hele tatt så mye om noe av dette men er det noe som er sikkert så er det at kritikk er noe helt annet. Du som en voksen kvinne i 30 år alderen bør ikke bruke tiden sin på å kommentere folk som er yngre enn deg.
      Alle har sine rettigheter til å si det de vil, men når man kommer til det å kommentere hvordan folk bør endre seg på en negativ og ukoselig måte, da har man virkelig ingenting å gjøre her.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg