FRA PARADISE HOTEL, FEST OG FYLL TIL SKOLEBENKEN

Det skjer.. Ingrid skal begynne på skolen til høsten og er ganske klar for å starte opp igjen med en helt ny bachelorgrad i en ny by på en helt ny skole! Syke greier? Jepp. Jeg gruer meg først og fremst noe så sinnssykt mye, jeg kjenner ingen og vet ikke om motivasjonen kommer til å synke med en gang skolen starter fordi akkurat nå er jeg full i motivasjon, men vil det faktisk vare lengre inn i utdanningen? 🤟🏽

Det er dritmange som har stilt meg spørsmål om studiene mine og nå skal jeg prøve å svare på en del her fordi jeg skal nemlig begynne på skolen om under to uker og da er det greit for dere å vite litt mer om dette. Jeg begynner på Handelshøyskolen BI  i Bergen og skal gå en bachelorgrad i økonomi og administrasjon.. som vil si tre år med skole sammenhengende for de som ikke vet det. Jeg aner ikke hva jeg kommer til, forhåpentligvis blir det et spennende og ikke minst et veldig bra år for min del. Nå er jeg 22 år gammel og vil være ferdig utdanna når jeg er 25 år og gjett om det skal bli deilig?! Med mindre det kommer en baby eller to i mellom.. hm(??). Neeida, joda, kanskje. Man skal aldri si aldri. Uansett, dersom dere skal begynne på det samme som meg etter sommeren nå kan dere gjerne kontakte meg, det er bare kjempegøy å vite hvem man skal gå sammen med. Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg gruer meg fordi jeg ikke kjenner noen og jeg er ganske sikker på at jeg ikke er alene om det. Så, om du har lyst til å gå sammen med noen er jeg her og jeg stiller veldig gjerne opp!

Over til noe annet som jeg har tenkt mye på i det siste.. og som flere har brukt til å slenge dritt til andre bloggere med. Det er nemlig dette her med at man “må” ha en utdanning og at “vi er nødt til å få en ordentlig jobb”..  det må man ikke, men det er lurt å ha en utdanning ja. Hadde ikke jeg blogget og hatt det som en fulltidsjobb samt ikke utdannet meg er det jo en selvfølge at det er begrenset med jobber for meg, men det betyr ikke at man har feilet eller mislyktes i livet. Det er utrolig mange som ikke kan studere av visse årsaker, mens noen andre ikke gidde fordi de trives med å gå rett i jobb. Noen sliter med å finne jobber, men da må de ta det valget selv om de ønsker å utdanne seg for å øke sjansene eller fortsette å lete. Vi er så utrolig forskjellige.. noen jobber seg høyt opp i enkelte bedrifter, mens noen ikke gjør en dritt fordi de har arvet nok cash til å klare seg resten av livet. Jeg syns det er dumt å lese at vi bloggere ikke jobber ordentlig og at vi burde utdanne oss. Når det er sagt så tjener bloggere kanskje mye mer en et menneske som har utdanna seg i flere år, hvorfor skal man da utdanne seg?

Jeg personlig har valgt å utdanne meg fordi jeg ønsker å ha en utdanning. Skole har alltid vært noe jeg syns er helt ok, faktisk ganske gøy til tider og jeg vet også at bloggen kan gå svært dårlig og vipps der kan man ikke leve av det lenger, hvem vet? Derfor utdanner jeg meg også fordi jeg vil føle meg tryggere på framtiden min. Sist men ikke minst så har jeg valgt økonomi og administrasjon på BI fordi jeg liker matte og er interessert i økonomi! Jeg vil bare vite mer og kunne tipse dere om både skole, utdanning og økonomi generelt. Jeg tror faktisk at jeg pr.dags dato er den eneste bloggeren som tar meg en utdanning til høsten? Jeg har ikke hørt eller lest om noen andre, hm. 

Det er også en del som spør om jeg skal studere fordi jeg ikke har nok penger og der kan jeg si med en gang at jeg klarer meg veldig bra!! Det er som sagt for tryggheten og fordi jeg vil bruke tiden min nå mens jeg kan. Jeg har ikke lyst til å være 30 år når jeg eventuelt har tatt en utdanning, jeg ønsker å være litt yngre for å være helt ærlig med dere! Så, denne jenta blir student til høsten og gleder seg til å oppdatere dere gjennom det nye kapittelet. Smask. ✌🏽

12 kommentarer
    1. Hvor i Bergen fikser du vipper og negler? Flytter til Bergen nå i august, så blir spennende med ny by. Men aner ikke hvor jeg skal gå for å fikse vipper, negler og bryn forsåvidt.

      1. Jeg anbefaler deg å fikse neglene dine hos

        “Naillux by Monika” på facebook og “nailluxmp” på Instagram.

        Hun jobber i Spa Bergen “sandviksveien, 87, Bergen, Hordaland”

        Der har dem fiksing av vipper, bryn, negler ++

        Også er de veldig hyggelig også.

    2. Blir spennede da!!! Bra du liker matte, var du god i matte? Jeg begynte på det studiet for noen år siden, men klarte ikke å henge på matten! :/ huff… Tok en heeeelt annen retning, så nå er jeg Personlig trener! Haha! Eeeelsker det! Så er glad det ble som det ble! 😉 Lykke til fine Ingrid! <3 Jeg ble skikkelig imponert av det innlegget ditt om ökonomi/sparing! Så ung og så reflektert! Altså…vär stolt av det kjäre deg! Stor klem! <3

    3. Hei, jeg begynner 3 året på BI Bergen nå. Så om du har noen spørsmål eller noe du trenger hjelp med er det bare å spørre 🙂 Så gøy at du skal begynne, du kommer til å trives..

    4. Du kommer garantert til å trives! Flinke forelesere og bra folk 👌🏼
      Anbefaler deg å melde deg inn i et av idrettslagene da får du garanter mange nye venner og syke opplevelser 😍🥳

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg