EN VOND NYHET Å DELE MED DERE

Jeg er knust. Hvor skal jeg begynne? Nå er det andre gang jeg forsøker å skrive dette innlegget, men det er fortsatt like vanskelig å skulle fortelle noe så forferdelig sårt og vondt som dette her.

Vi er inne i oktober måned, måneden for kreft og alle mine tanker går til de som har mistet noen i kreft, vært vitne til det eller opplevd det selv. Jeg føler med dere og jeg er selv i denne situasjonen hvor min kjæreste mamma har kreft. 

Så.. hvorfor er jeg inne på dette temaet? Og nei, det er ikke for klikk på bloggen, eller for å bruke mamma for å få klikk. Jeg driter i klikk og alt dette med sosiale medier når det kommer til noe som er så tøft og sårt som dette med sykdommer i familien. Jeg ønsker å dele mine erfaringer, tanker og opplevelser rundt det å vitne et kjært forelder å få en alvorlig kreft. Jeg vet at jeg ikke er alene, men jeg ønsker også å få andre til å ikke føle seg alene, derfor deler jeg/vi, fordi mamma syns også det er godt når jeg kan være åpen om det å få ting fortalt slik hun slipper å ringe hundre stykker selv.

1.Oktober fikk mamma en beskjed fra legene etter CTen hun tok om at de har sett en ny liten kul i buken hennes på omtrent 1cm.. og etter å ha vært så stabil og fin i formen er det ganske tøft for henne og oss rundt henne at dette skjer nå. Helt plutselig.. føles det faktisk ut som. Hvorfor? Jeg vet ikke, og jeg kan dessverre ikke svare. Hva kan de gjøre? Jo, de skal i neste uke ta prøver av kulen for å finne ut om det er kreft, betennelse, arrvev eller noe annet, men i denne uvitende fasen blir man ganske nedbrutt og nærmere «gal» av overtenkningen. Alle spørsmålene vi ikke får svar på. Jeg vil så gjerne ta det bort, hjelpe henne, men alt jeg kan gjøre er å være der for henne, igjen og igjen, for alltid faktisk. Fordi hun har klart seg gjennom to svære svulster tidligere og denne her skal hun også klare! Hun er mitt mirakel og har en vilje av stål. 

Vi vet jo som sagt ikke helt hva det er enda så man skal ikke tenke det verste, men jeg er livredd. Vi er livredde og det er aldri kult når de finner en ny kul i henne. Dette er helt jævlig og jeg har fått 20kg på skuldrene igjen.. det kommer og går som en del av livet mitt og det får jeg virkelig heller ikke gjort noe med. Utenom dette har jeg alle fingrer krysset for henne! Hun skal nå sjekke hva kulen er og evt operere, fjerne den.. ja.. dette kommer an på hva det er. Uff.. jeg får tårer. Jeg håper dere sender henne gode og sterke tanker slik at hun kjenner at vi (dere) oss er der for henne slik at hun får den ekstra styrken til å gi jernet og kjempe.

Jeg er evig takknemlig for dere som følger med enda og som er der, som bryr dere på godt og vondt! Akkurat nå vet jeg ikke hva jeg skulle ha gjort uten dere, så takk for det.❤️

31 kommentarer
    1. Off,nei det du og din mamma og familie går gjennom nå er bare helt grusomt😥Det verste er vel akkurat nå å ikke vite,jeg føler så med deg og dine nå at ord blir fattige.Håper så inderlig at dette vil gå rett vei.Kan bare sende deg en megagod klem.Håper Henrik er der for deg nå😔❤🙏🌹

    2. Jeg er aldri en som har kommentert på en blogg noensinne, selv om jeg har lest blogg i nesten 10 år. Eneste grunnen til at jeg nevner dette, er fordi at jeg vil du skal vite hvor «seriøs» jeg er med denne kommentaren. Det er et firma som heter «Health Optimizing» som er i Bergen, og andre deler av verden som drives av Thomas Aksnes. Han driver med noe de fleste mennesker kaller «alternativ» behandling, og jeg hadde ingen tiltro til dette før jeg faktisk selv opplevde at han kurerte noen nær meg fra uhelbredelig kreft. Jeg er ikke en som er veldig alternativ av meg, og vet at du selv mest sannsynlig kanskje ikke er det. Men jeg ville tatt kontakt med deres klinikker, ettersom det kan ikke skade å høre hva dem har å si. Jeg ville i alle fall tipse om dette, ettersom jeg ikke har hjerte til å vite at noen som helst ville lide mer enn de må. Sender uansett positive tanker, klem.

      1. Tusen takk for at du deler! Det er kjempeviktig det du sier og jeg er så med deg på dette selb om jeg ikke er noe særlig alternativ av meg heller. Mamma har faktisk allerede prøvd dette ut og går på det fast! Hun syns det er helt magisk og jeg har veldig stor tro på dette, så takk for at du deler så får vi håpe flere leser det her og tester det ut!❤️

    3. Hei Ingrid! Fikk en lignende beskjed angående min mamma for en liten stund tilbake.. ny klump på lungen på et par cm, til tross for knallsterk kombinasjonsbehandling med cellegift. Den har heldigvis krympet ørlite igjen, og ikke vokst seg større. Hver dag skjer det noe nytt angående kreftforskning, og søk rundt, se på andre typer behandlinger om ikke denne skulle virke. ALDRI gi opp og ikke stol blindt på legene. Hadde vi gjort det hadde nok ikke mamma vært her i dag dessverre.
      Kjenner meg godt igjen i alt du skriver, og heier på dere! 🧡

    4. Følger med dere Ingrid,jeg har også mista familiemedlemmer i kreft.ønsker mammaen din masse god bedring,også deg.vær sterk.

    5. Vil bare takke for at du deler. Mammaen min fikk konstatert eggstokkreft i sommer og har akkurat gjennomgått en stor operasjon. Er så redd for å miste henne. De fikk tatt nesten all kreft og satser på at cellegiften tar resten da den har virket veldig bra hittil.
      Jeg har lest bloggen din siden du startet og for å være ærlig vet jeg ikke helt hvorfor, men når alt dette skjedde med mamma var det en stor trøst å ha lest alt du har delt om din mamma….så takk for det. Ber om at vi begge skal få ha mammaene våres i lang tid framover og at de skal få et godt liv ❤️

      1. Åå nå fikk jeg tårer i øynene, herlighet. Tusen takk for så fine ord og lige måte med alt! Jeg ber for mødrene våre og håper virkelig at de overvinner denne kreften!❤️Jeg sender mange klemmer til deg og håper du har det bra oppi det hele!

    6. Sende mange goe klemma å kryssa alt for at det årdna seg og at det ikke e alvorlig! Pappaen min fikk Protstarakreft for 5 år siden å ble frisk, å for to måneder siden fant di kreft i tykktarm så han fikk operert bort og cellegift. Kryssa alt for at det årdna seg, det e veldi tøft og vondt å opplev at foreldre får kreft å spesielt når du ikke vet kor alvorlig/ka som skjer videre å man må vent, det e nesten det verste, men ber og håpa før at det årdna seg med mammaen din og at ho blir bra! ❤️❤️Fuck den jævla kreften fyfaen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg